Koka ciršanas ierosinātājs ir Rail Baltica Rīgas centrālā satiksmes mezgla būvnieks pilnsabiedrība BeReRix.
Rīgas starptautiskā autoosta kategoriski nepiekrīt ozola ciršanai, jo tas tika iestādīts saistībā ar autoostas darbības sākšanu un tam ir simboliska nozīme.
Rīgas starptautiskās autoostas ieskatā BeReRix finansiālais ieguvums, nocērtot ozolu, nevar būt salīdzināms ar sabiedrības interesēm.
Autoostas pārstāvji arī norāda, ka būvprojektā esošās VAS Latvijas dzelzceļš dzelzceļa infrastruktūras pārbūve 1520 milimetru platuma sliežu ceļiem posmā no Maskavas ielas līdz Lāčplēša ielai ir plānota sarkanā ozola pārstādīšana citā teritorija.
Atsauksmes iespējams izteikt pa tālruni 80000800 vai elektroniski aizpildīt un nosūtīt portāla eriga.lv sadaļā e-pakalpojumi privātpersonām – sabiedrības līdzdalība.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji tika lēsts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu, un daļa šo izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem, taču, pieaugot būvmateriālu cenām un darbaspēka izmaksām, šo skaitli nāksies koriģēt.
Populārākie raksti