• Rāmniekos svinīgi atklāj pārbūvēto tiltu pār Gauju

    Aktuāli
    Santa.lv
    Santa.lv
    29. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Pēc pārbūves svinīgi atklāts tilts pār Gauju Rāmniekos uz vietējā autoceļa Dukuri–Rāmnieki (V330), vēsta VSIA «Latvijas Valsts ceļi» (LVC).

    Pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Kaspars Briškens, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis, kā arī būvnieku, projektētāju, būvuzraudzības un pašvaldības pārstāvji.

    Nozīmīgajā tilta atklāšanā piedalījās arī Pūtēju orķestris «Cēsis» diriģenta Jāņa Puriņa vadībā un Cēsu Valsts ģimnāzijas JDK «Kande» Anda Kozaka vadībā.

    Atklājot jauno tiltu, satiksmes ministrs Kaspars Briškens atzīmēja, ka satiksmes infrastruktūras galvenais uzdevums ir nodrošināt mobilitāti un savienojamību, un jauns tilts noteikti padarīs ērtāku pārvietošanos starp Cēsu un Valmieras novadiem.

    Viņš arī norādīja, ka sekos līdzi tam, kā funkcionēs un kalpos posms, kas atjaunots ar izmēģinājuma vienkārtas tehnoloģiju, lai varētu izdarīt secinājumus par tās pielietojamību nākotnē.

    Šovasar uz vietējā autoceļa Dukuri–Rāmnieki (V330) Kreisā krasta posmā no Niniera ezera līdz pagriezienam uz Pušklaipiem (1,88.–3,75. km)  ieklāts  vienkārtas asfalta seguma izmēģinājuma posms. Jauno tehnoloģiju  LVC Autoceļu kompetences centra speciālistiem būs iespēja vērtēt salīdzinājumā ar divkārtu virsmas apstrādi identiskos apstākļos Gaujas labajā krastā, kur 1,4 km posmā otrpus tiltam šovasar ieklāta divkārtu virsmas apstrāde.

    VSIA Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis: «LVC gan secīgi realizē projektus, kas iezīmēti divās valsts ceļu attīstības stratēģijās, gan rūpējās par tiltu drošību. Valsts tiltu programmā katru gadu tiek atjaunoti vai pārbūvēti līdz pat 20 tiltiem, kas ir būtisks priekšnosacījums ne tikai mobilitātei, bet arī drošībai. Šis ir būtisks objekts valsts ceļu tīklā, ceļš savieno Gaujas abus krastus, Valmieras un Cēsu novadus. Esmu pārliecināts, ka šis būs viens no posmiem, ko cēsinieki izmantos ikdienā, pārvietojoties Vaidavas un Valmieras virzienā.»

    LVC Pētniecības vadības un attīstības daļas projektu vadītājs Jānis Baumanis, skaidrojot atšķirību starp abām tehnoloģijām, uzsvēra, ka posmos, kur ieklāta divkārtu virsmas apstrāde, novērotie defekti lielākoties ir saistīti ar ceļa segas pārmitrināšanos, īpaši pavasara atkušņu laikā. «Atjaunojot grants ceļu ar divkārtu virsmas apstrādi, vispirms tiek ieklāta pastiprinošā grants vai šķembu maisījuma kārta. Izmēģinājuma tehnoloģijas būtība ir, ka šķembu maisījuma kārta ir aizstāta ar frakcionētu šķembu kārtu, kas nav blīva, bet ar pārtrauktu struktūru, tādēļ pa to ir ierobežota ūdens un mitruma kustība. Šī kārta aizsargā seguma virskārtu no ūdens, kas ceļas uz augšu no seguma pamata, kā arī tā pati ir mazāk jutīga pret mitruma ietekmi un tāpēc labāk saglabā nestspēju.»

    Atšķirība, ko sajutīs ceļa lietotāji – ieklātā vienkārtas asfalta kārta, salīdzinot ar divkārtu virsmas apstrādi, ir komfortablāka braukšanai, jo virsma ir līdzenāka un no tās neatdalās šķembas.

    Speciālisti plāno turpmāko divu trīs gadu laikā divas reizes gadā veikt tehniskos mērījumus un virsmas vizuālu apsekošanu, lai varētu secināt, vai risinājums atbilst iecerei. 

    VSIA Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis: «Šis ir būtisks objekts valsts ceļu tīklā. No Latvijas Valsts ceļu vadības viedokļa šis posms apliecina tos uzsvaru, ko esam izvēlējušies, secīgi realizējot projektus uz valsts galvenajiem autoceļiem – Vidzemes šosejas posms pie Siguldas ir sakārtots. Secīgi arī reģionālo ceļu tīklā, un neaizmirstam arī par vietējo ceļu tīklu un vietējo savienojamību. Šis posms savieno Gaujas abus krastus, Valmieras un Cēsu novadus. Esmu pārliecināts, ka šis būs viens no posmiem, ko cēsinieki izmantos ikdienā, pārvietojoties Vaidavas un Valmieras virzienā.»

    Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece Inese Suija-Markova uzsvēra, ka gan tilts, gan ceļš ir nozīmīgs posms vietējiem iedzīvotājiem. Mēs esam novads, kas pēdējos gados ļoti ieguvis no sakārtotas infrastruktūras. «Es ceru, ka nākamajā gadā būs vēl viens ilgi gaidīts notikums – Stalbes ceļa atklāšana.»

    Gaujas tiltu Rāmniekos sāka pārbūvēt 2022. gada augusta beigās, pēc pārbūves tilts ir 98 m garš ar 7 m platu brauktuvi un divvirzienu satiksmi. Gājēju kustībai izbūvēta 1,5 m platu tērauda ietve, tilta pieejās pārbūvēta ceļa sega un ieklāts asfaltbetona segums divās kārtās.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē