Visvairāk jeb puse aptaujāto norāda, ka tie dažkārt seko jaunākajām modes tendencēm, taču visbiežāk ievēro klasisku un ikdienišķu stilu. Par galveno motivāciju apģērba iegādei 80% aptaujāto min sezonas maiņu vai novalkāta, bojāta apģērba aizstāšanu. Kopumā 32% respondentu atbildējuši, ka drīzāk neseko vai nemaz neseko aktuālajām modes tendencēm.
Mērenāki savās atbildēs bija 51% aptaujāto, kuri atzīst, ka dažreiz tomēr seko jaunākajām modes tendencēm, taču ikdienā labprātāk ietur sev ierastu klasisku un vienotu stilu.
No minētajiem 6% respondentu, kuri atbildēja, ka seko līdzi jaunākajām modes tendencēm un kuriem patīk eksperimentēt un pārsteigt ar savu izskatu, vairāk nekā puse jeb 58% bija sievietes. Tāpat anketas dati atklāj, ka lielākoties (42%) šādi atbildēja jaunieši, vecuma grupā no 18–29 gadiem, liecina mazumtirdzniecības uzņēmuma VAN GRAAF ikgadējā aptauja.
Jautāti, kur respondenti smeļas iedvesmu apģērbam, vairāk kā puse (71%), no kuriem lielākā daļa bija vīrieši (52%), atbildēja, ka dažādas stila idejas pamana līdzcilvēkos – draugos, kolēģos, cilvēkos uz ielām.
Tikai 14% iedvesmu savam ģērbšanās stilam atrod modes žurnālos, savukārt trešdaļa respondentu jeb 33% iedvesmojas no sociālajos tīklos redzētā.
Latvieši bieži sevi uzskata par pelēkiem un neoriģināliem, kādi tie patiesībā nav, norāda VAN GRAAF veikala vadītāja Agnese Masaļska, kuras ikdienas novērojumi liecina par pretējo iedzīvotāju viedoklim. “Mūsu veikalā par aktuālajām modes tendencēm interesējas pastiprināti: ir manāmas gan košas un izteiksmīgas krāsas, gan dažādas oversized apģērbu gabalu kombinācijas un printi. Domāju, ka patiesībā mēs ļoti piedomājam pie sava vizuālā tēla, tikai to neatzīstam skaļi, “ uzsver Masaļska.