Grupa Astro’n’out radījusi unikālu apģērbu līniju – izveidojusi ReGen Paaudzes krekliņu kolekciju Attieksme rītdienai. Visi krekliņi nākuši no tekstila šķirošanas konteinera, un kalpos kā atpazīstamības zīme tiem, kam rūp pasaule, kādā dzīvojam mēs un kādā dzīvos mūsu bērni un mazbērni.
Katrs krekliņš ir unikāls mākslas darbs, ko veido mākslinieču Ilzes Tigules radītā dabai draudzīgā batika un Sabīnes Vekmanes apdruka sietspiedes tehnikā. Zīmējums tapis sadarbībā ar mākslinieku Ingu Sproģi. «Tas attīstījies no grupas Astro’n’out jaunākā albuma 777 galvenā simbola – magnēta, kas pievelk visu labo un ataino simboliskos pretpolos. «Izdevies iekļaut rīcību un seku saķeri pozitīvā veidā – caur gaismu, labajiem darbiem, zaļo krāsu un domām par zemeslodi,» portālam Santa.lv skaidro soliste Māra Upmane-Holšteine. «Būtu skaisti, ja mūsu ReGen Paaudzes kustība iedzīvotos tālāk par mūsu krekliņiem. Jo
mēs visi neatkarīgi no vecuma esam šā brīža paaudze, no kuras izvēlēm būs atkarīga mūsu bērnu un mazbērnu nākotne.
Ir grūti mūsdienu straujajā ritmā ikdienā būt perfekti zaļi dzīvojošam, ilgtspējīga domāšana pieprasa apgūt daudz jauna, mainīt paradumus, un tas, iespējams, ir viens no grūtākajiem izaicinājumiem,» uzsver Māra.
«Arī mēs neesam perfekti savā ikdienas solī. Uz mirkli pat šķita: vai tiešām mūsu paradumi ir gana zaļi, lai mēs runātu par ilgtspēju? Un tad sapratām, ka tieši to jau mēs arī gribam akcentēt – nevis uzreiz tiekties uz ideālo, bet sākt ar pirmajiem apzinātajiem soļiem. Kaut mazliet kaut ko pamainot savā ikdienā mēs jau varam veikt lielas pārmaiņas,» pārliecināta ir mūziķe. «Un to mēs cenšamies parādīt caur krekliņu piemēru,» piebilst viņa.
Krekliņš ir universāls apģērbs, kurš kombinējams visdažādākajos veidos.
«Pats mīļākais krekliņš, kuru gan vairs neatradīšu savā skapī, man bija Lietuvas tirgū mammai izdiedelētais grupas Ace of Base krekliņš ar grupas melnbaltu foto.
Mamma teica nē, bet es turpināju lūgties un piesolīju, ka palīdzēšu mājās. Beigās mamma man to nopirka, un es tajā nostaigāju teju visu vasaru!» siltās atmiņās dalās Māra. Arī mirklis, kad viņas garderobē ienācis ReGen Paaudzes krekliņš, raisījis daudz pārdomu un atmiņu. «Patiesībā šobrīd ir apiets pilns aplis, jo 16 gadu vecumā pati mēdzu mājās batikot savas drēbes,» saka Māra un piebilst, ka pat saglabājusi meiteņu žurnālu, kur, maza būdama, Māra rāda, kā «mājās vāra kreklus». «Šķiet paradoksāli, ka mode pēc 20 gadu ciklā apgājusi apli un batika atkal ir stilā,» priecājas dziedātāja.
Šis projekts lika Mārai pārlūkot arī sava skapja saturu. «Nodomāju, ka man ir neadekvāti daudz krekliņu. Projekts ReGen Paaudze man jau licis pārdomāt savas izvēles. Tas, kas sākās kā foršs eksperiments, aizvedis negaidīti tālu arī mūs pašus. Iepazīstoties tuvāk ar mūsu partneriem – atkritumu apsaimniekotājiem ZAAO, sāku iedziļināties tajā, cik pārmērīgi strauji aug atkritumu kalns, bet sarunās ar AJ Power mācos par tekstila pārstrādes grūtībām. Savās ikdienas izvēlēs šo visu gribas paturēt prātā,» teic viņa.
«Atbalstiet kampaņu un,
nēsājot krekliņu, lepni rādiet savu attieksmi, raksturu, gatavību caur mazajiem soļiem kopā stumt lielo pārmaiņu vezumu,» aicina Māra.
«Studiju gados jokojām, ka jāiet ielās protesta akcijā – kopā vienojoties par kaut ko absurdu, jo ļoti gribējās just to kopības sajūtu. Smējāmies, ka varētu protestēt pret gravitāciju. Tā dzima dziesma Gravitātei nē. Tagad mēs tiešām beidzot varam «iziet ielās» ar saukli, kam paši ticam: «Mēs esam ReGen paaudze! Attieksme rītdienai – jā!»
Ideja tapusi sadarbībā ar atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumiem ZAAO un AJ Power Recycling. Pateicoties viņu atbalstam visi no krekliņu pārdošanas gūtie ienākumi pilnībā ziedoti labdarībai. Tos novirzīs Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Vecāku mājai, kas ir spēka stacija ģimenēm, kuru bērni ir nonākuši slimnīcā. Lai tā spētu šogad pilnvērtīgi funkcionēt, tai vēl trūkst 71 tūkstotis eiro.
Lai iegādātos krekliņu ej uz: https://astronout.lv/regenpaaudze/