«Chef Hits» ir jauns, inovatīvs Latvijas produkts, kuram mūsu tirgū nav līdzinieku. Tādu izveidot Vadimu Sokolovu rosināja pandēmija, kura Jūrmalā slēdza durvis viņa restorāna «My Life» apmeklētājiem. Savulaik uzņēmējs aizstāvēja disertāciju RTU profesora V. A. Mironova vadībā, bet šis mācībspēks ir viens no vadošajiem Eiropas ekspertiem par magnētisko impulsu iedarbību uz dažādiem materiāliem. Abu sadarbība atsākās, lai ieviestu pārtikas produktu inovatīvu šoka saldēšanas tehnoloģiju, to izmantojot gatavu ēdienu ražošanā ar zīmolu «Chef Hits».
Ideja
Ilgu laiku restorāna «My Life» virtuvi vadīja Raisa Alijeva, kura jau gadus desmit ir specializējusies veselīga ēdiena gatavošanā un droši vien ir viena no nedaudziem šāda novirziena šefpavāriem Latvijā. Arī pandēmijas laikā regulārie «My Life» apmeklētāji nevēlējās atteikties no meistares kulinārijas šedevriem. Tomēr ēdiena piegāde ar kurjeru nav labākais veids, lai baudītu restorāna gardumus: gan vajag ilgi gaidīt, gan ēdiens zaudē skatu. Tā radās ideja piedāvāt saldētas maltītes, kuras cilvēki varētu celt galdā savās mājās. Nevis pusfabrikātus, ar kuriem ir pārpilnas veikalu saldētavas, bet gatavus ēdienus restorāna līmenī. Turklāt tā, lai tiem būtu ne vien restorāna kvalitāte, bet arī pasniegšanas veids.
Tomēr vairāki neapstrādāti produkti vienā ēdienā − turklāt ar mērķi saglabāt estētisku pasniegšanas veidu − sasaldēšanas laikā reaģē dažādi. Tāpēc, lai īstenotu iecerēto, nācās likt lietā agrāk iegūtās zināšanas un pieredzi un izveidot principiāli jaunu produktu sasaldēšanas sistēmu, izmantojot biorezonanses metodi.
Aprīkojums
Patlaban nevienu nevar pārsteigt ar šoka sasaldēšanu. Tikmēr «Chef Hits» izmanto pavisam citu saldēšanas koncepciju un veidu. Vienlaikus tā joprojām pamatojas uz izstrādnēm, kuras ir pārbaudītas gadu ritumā un tiek izmantotas tādās stratēģiski nozīmīgās nozarēs kā medicīna un kosmoss, tāpēc visas tehnoloģijas ir absolūti drošas cilvēka organismam.
Šajā gadījumā dziļā sasaldēšana ir tikai daļa no visa procesa, kuru var sadalīt vairākos posmos. Pagatavoto ēdienu speciālā dzesētājā atdzesē līdz aptuveni 3−4 grādiem. Jo tad, ja produktus uzreiz pakļauj dziļajai sasaldēšanai, tajos esošais ūdens saplēš šūnas, un tas nozīmē, ka ēdiens zaudēs savu garšu un vērtību. Pēc tam −10 grādu temperatūrā tiek lietota inovatīva tehnoloģija, kas izmanto magnētiskos viļņus. Tieši šādā temperatūrā veidojas kristāliskā struktūra, kas saglabā visas produktu īpašības, un tikai pēc tam sākas dziļās sasalšanas stadija, kas tās vairs nemaina.
Turklāt, kā zināms, dziļā sasaldēšana nenogalina visus parazītus, kas var atrasties neapstrādātā produktā. Tāpēc «Chef Hits» produktiem tiek veikta divkārša dezinfekcija, no kurām pirmā norisinās karstapstrādes laikā, ēdienu gatavojot, bet otrā ir apstrāde ar biorezonanses metodi, kas jau ir patentēta un tiek izmantota medicīnā, tātad ir nekaitīga cilvēka organismam.
Iepriekš aprakstītā sasaldēšanas metode ir patentēta un saņēmusi Eiropas sertifikātu, un, kas ir svarīgi, tā ļauj produktu saglabāšanas nodrošināšanai neizmantot ķīmiskas piedevas, kas pagarina glabāšanas laiku.
Oriģināla pieeja
Visu «Chef Hits» līnijā iekļauto ēdienu receptūru ir izstrādājusi pati Raisa Alijeva, kuras vārds rotā ikvienas porcijas iepakojumu. Jā, «Chef Hits» ir ēdienu porcijas ar ļoti stingru sagatavošanas kontroli. Arī mūsu Pārtikas un veterinārais dienests ražotnei ir piešķīris augstāko kategoriju, un tas ļauj veikt pārbaudes reizi gadā. Tikpat augsti ir novērtēta produktu kvalitāte, to pagatavošanas metode un pati sasaldēšana. Arī par to visu ir iegūti Eiropas kvalitātes standarta sertifikāti.
Svarīgi norādīt, ka «Chef Hits» produktu uzglabāšanas laiks ir 15 mēneši. Turklāt tos var uzglabāt parastā saldētavā −18 grādu temperatūrā.
Tirdzniecības «saliņas»
Dažos tirdzniecības centros jau parādījušās tirdzniecības «saliņas», kur ne vien piedāvā jauno izstrādājumu, bet arī ar to iepazīstina. Lai arī «Chef Hits» sortimentā ir aptuveni 35 nosaukumu produktu, «saliņās» katru dienu piedāvā 10 labākos un populārākos no tiem, tāpēc šīm oriģinālajām kafejnīcām & pārdotavām ir nosaukums «10 HITS»: to ēdienkarte ir pilnvērtīga kā restorānā, proti, ar brokastu ēdieniem, zupām, pamatēdieniem un desertiem.
Tiem, kuri vēlas baudīt restorāna ēdienu mājās, tas jāmeklē tirdzniecības centra «Stockmann» gastronomijas nodaļā, «Maxima» un «Elkor» hipermārketos un tirdzniecības tīkla «Lauku Bauda» veikalos. Pārdošanas vietu produkcija tiek papildināta ik dienu, jo ražošanas uzņēmuma devīze ir: «Restorāna ēdienu − katrā mājā.» Un tas tiešām ir pieejams ikvienam, jo ēdiena cena ir, sākot no 2 eiro.
Kafejnīcas «Hits10» atrodas «Rīga Plaza», «Jaunā Teika», «Līgo Bazārs» Kauguros, un drīzumā tā būs arī Āgenskalna tirgū.