• Renault Captur E-Tech plug-in Hybrid pirmais brauciens

    Reklāmraksts
    7. decembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Lūkojot samazināt kaitīgos izmešus, autoražotāji arvien vairāk uzmanības pievērš dabai draudzīgiem auto. Būdams viens no elektroauto tirgus celmlaužiem, Renault nācis klajā ar jaunu E-TECH modifikāciju klāstu. Līdzās jaunajam Clio E-TECH Hybrid un Megane E-TECH Plug-in hybrid franču autoražotājs ar ekoloģisko tehnoloģiju apgādājis arī visvairāk pārdoto modeli starp B segmenta SUV automobiļiem – Captur krosoveru. Tas ieguvis uzlādējamā tipa spraudņa hibrīdu, kas ļauj pārvietoties arī pilnībā elektriskā režīmā.

    Jaunā Captur krosovera veiksmes stāsts aizsākās 2013. gadā, kad B segmentā konkurentu skaits bija uz vienas rokas pirkstiem saskaitāms, bet tagad tam ir vairāk nekā 20 sāncenšu. Neraugoties uz sīvo sāncensību, Captur vēl joprojām ir pircēju populārākā izvēle B segmentā. Nupat tas ieguvis Pilsētas apvidus auto titulu konkursā Gada auto 2021 un, pateicoties nule kā pieejamajai hibrīda piedziņai, arī Gada auto 2021 inovācijas balvu. Renault elektrifikācijas jaunais vilnis!

    Dizains un praktiskums

    Hibrīda versija ieguvusi askētiskus vizuālos uzlabojumus, kas ļauj to atšķirt no standarta Captur. Akcentējot ekoloģisko tehnoloģiju, dažviet redzami hibrīdu raksturojošie elementi – E-Tech Plug-in Hybrid uzlīme uz durvju statnes un bagāžnieka vāka, disku centri pārsegti ar zilu rāmīti un E-Tech uzraksts līdzās pārnesumkārbas svirai.

    Interjerā Captur hibrīds saglabājis kvalitātes latiņu, ko nav izdevies sasniegt pat dažiem divtik dārgākiem auto. Mīksti apdares materiāli redzami gan uz paneļa, gan priekšējo durvju apšuvumiem, vienlaikus lieliski pildot arī estētisko funkciju. Izturības un ekonomijas nolūkos aizmugurē izmantotas vienkāršākās plastmasas virsmas, taču šī ir ierasta prakse visa segmenta ietvaros.

    Vērtējot no praktiskā viedokļa, hibrīda sistēmas nav būtiski mazinājušas salona ietilpību. Priekšā sēdošie jutīsies tikpat ērti kā standarta Captur, bet garākā braucienā aizmugures rinda būs piemērota diviem pieaugušajiem vai trim bērniem. Aizmugures sēdekli vēl joprojām var pabīdīt 16 cm diapazonā, izmainot bagāžas nodalījuma ietilpību no 265 līdz 379 litriem. Lai mazinātu jucekli bagāžniekā, zem saliekamās grīdas atrodas 40 l nodalījums uzlādes vadiem.

    Salīdzinājumā ar benzīna un dīzeļa versiju Captur hibrīda modifikācijas salonā redzami daži jaunievedumi. Viena no atšķirībām ir EV poga, kas atrodas zem multivides sistēmas ekrāna. Nospiežot šo pogu, tiks aktivizēts elektriskais režīms, automašīnai pārvietojoties bezizmešu režīmā. Hibrīda versija pieejama ar inovatīvo MMT bezsajūga automātisko transmisiju, un līdzās pārnesumsvirai redzams ne tikai ierastais D (drive) pārnesums, bet arī B (B-Mode). Abiem šiem salona jauninājumiem ir būtiska nozīme Captur E-Tech plug-in Hybrid vēstījumā.

    Hibrīda sistēma

    Zem franču dizaina virsbūves slēpjas tehnoloģija, kas aizgūta no autosporta piramīdas virsotnes Formula 1, un to aizsargā vairāk nekā 150 patentu. Hibrīdsistēmas piedziņas pamatā ir 90 zirgspēku jaudīgs 1,6 litru benzīna dzinējs, kas apvienots diviem elektromotoriem. 50 kW motors griež priekšējos riteņus un nodrošina 205 Nm griezes momentu, bet papildu elektromotors kalpo kā starteris/ģenerators. Tas palīdz benzīna agregātam iedarboties bez minstināšanās, vienlaikus uzkrājot bremzēšanas laikā sakrāto enerģiju un novadot to uz 9.8 kWh litija jonu akumulatoru, kas novietots zem aizmugurējiem sēdekļiem. Captur spraudņa hibrīds emitē 32 g CO2/km, kas nemaz nav tik tālu līdz pilnībā zaļam auto.

    Sistēmas kopējā jauda sasniedz 160 ZS, taču pat bez benzīna motora iesaistes elektriskajā režīmā krosovers veikli un klusi iekļaujas satiksmē, nemanāmi paturot noslēpumā faktu, ka litija jona akumulators pašmasai pievienojis dažus simtus kilogramu. Par to ātri vien liek aizmirst uzreiz pieejamais maksimālais griezes moments, kas pārvēršas tūlītējā paātrinājumā. Straujā tempa uzņemšana īpaši attiecināma uz ātruma diapazonu, kas aktuāls pilsētu robežās. Hibrīda izveicība pie krustojuma līdzās stāvošos auto liks ātri vien ieraudzīt atpakaļskata spogulī.

    Vērts atzīmēt, ka elektriskajā režīmā tas var sasniegt 135 km/h ātrumu, izveicības ziņā nostājoties līdzās pilnībā elektriskajam radiniekam Zoe. Protams, šāda braukšanas maniere ātri vien sadedzinās elektriskajā režīmā nobraucamo kilometru daudzumu, taču ir patīkami – elektrisko sistēmu veiktspējas nerobežojas vien ar pilsētvidi.

    Hibrīda sistēmas pārvaldība iestrādāta vertikālajā 9,3 collu multimediju displejā. Funkcijām bagātais ekrāns ir lielākais savā klasē, palīdzot Renault veiksmīgāk uzrunāt jauniešu auditoriju. Izmantojot MULTI-SENSE vadību, iespējams izvēlēties kādu no vairākiem braukšanas režīmiem. Pure režīms acumirklī pārvērtīs Captur krosoveru par elektroauto. Renault norāda, ka ar pilnībā uzlādētu akumulatoru pilsētā iespējams veikt 65 km distanci. Mēs pārliecinājāmies, ka reālos apstākļos veicamais attālums ir vismaz 50 km. Tas ir ne tikai vairāk kā daļai spraudņa hibrīdu no augstāka cenu plauktiņa, bet arī pilnīgi pietiekami Latvijas apstākļiem, ja ikdienā pārvietojaties pilsētas un piepilsētas robežās.

    Elektrības un degvielas patēriņu var aplūkot 10,25 collu digitālajā instrumentu panelī, kuru pēc izvēles var pielāgot vadītāja prioritātēm.

    E-Save režīmā tiek ierobežota elektromotora darbība, galveno atbildību uzticot benzīna agregātam. Iekšdedzes dzinējs brauciena laikā rūpēsies, lai akumulatora uzlādes līmenis nenokristu zem 40%. Sporta režīmā abi elektromotori un iekšdedzes motors apvienosies kopīgā dūrē, lai maksimāli ātri varētu paātrināties un veikt apdzīšanas manevru.

    Mūsu iecienītākais režīms ir My Sense, sistēmai automātiski sabalansējot triju motoru darbību. Šajā procesā autovadītājam nav jāiesaistās – sistēmas algoritmi izvēlēsies ekonomiskāko veidu, kā nogādāt jūs galamērķī. Uzsākot kustību, vienmēr tiek izmantots elektromotors – to īpaši novērtēs tie, kuriem brauciens klusumā ir būtisks aspekts.

    Ja garākā braucienā neplānojat veikt uzlādi un ceļojuma sākumpunktā jums ir gan pilnībā uzlādēts akumulators, gan pilna 39 litru degvielas tvertne, kopējā nobraucamā distance, pēc mūsu testa aprēķiniem, būs aptuveni 600 km, bet degvielas patēriņš šādā režīmā būs nedaudz zem 6 l/100 km.

    65 km nobraucamā distance elektriskajā režīmā uz ilgāku laiku varētu uz laiku ļaut aizmirst par degvielas uzpildi. Ekspluatējot to pēc ražotāja ieteikumiem (veicot periodisku akumulatora uzlādi), vidējais degvielas patēriņš jauktajā ciklā ideālos apstākļos ir 1,4 l/100 km. Ne velti degvielas bākas vāciņa attaisīšanai paredzēta atsevišķa poga salonā. Nospiežot slēdzi, aizsardzības sistēma izlīdzina spiedienu, kas radies, ilgstoši krājoties benzīna tvaikiem, un varam droši veikt degvielas uzpildi. Degvielas bāka atrodas kreisajā pusē, akumulatora uzlāde – labajā. Lai abus vāciņus nesajauktu, instrumentu panelī attiecīgajās pusēs norādīti raksturojošie simboli.

    Kas attiecas uz uzpildi, Captur akumulatoru iespējams uzlādēt dažādos veidos. Vienā no tiem mūsu līdzdalība ir pavisam minimāla, krosoveram automātiski uzlādējot akumulatoru bremzēšanas laikā. B-Mode funkcija izpaužas efektīvā bremzēšanas enerģijas atgūšanā. Ar pārnesumu sviru aktivizējot šo režīmu, automašīna brīvgaitā un bremzēšanas laikā straujāk samazinās ātrumu, uzkrājot akumulatora enerģiju. Pierodot pie šīs sistēmas, bremžu pedālis tikpat kā nebūs jāizmanto. Ārkārtas bremzēšanas situācijā tas var pat izrādīties kā glābiņš, jo bremzēšanas ceļš salīdzinājumā ar standarta versiju būs īsāks.

    Tāpat uzlādes nolūkam iekšdedzes dzinēju var izmantot kā ģeneratoru, kas, strādājot zemos motora apgriezienos, lādēs akumulatoru. Uzkrājot enerģiju uz šosejas, to efektīvi varēs izmantot pilsētā.

    Otrs risinājums – izmantot uzlādes stacijas pie mājas vai darbā. Captur hibrīdu ar Type 2 kabeli iespējams pieslēgt arī pie ātrās uzlādes stacijas, taču tas nav paredzēts, lai pilnībā izmantotu 50 kW uzlādes jaudai. Tā vietā efektīvāk ir veikt uzlādi mājās, izmantojot standarta rozeti (5 stundas) vai tā saukto 3,7 kW wallbox (3 stundas).

    Rezumējums

    Atšķirībā no konkurentu izvēlētā elektroauto ceļa Renault savam populārajam krosoveram dāvinājis spraudņa hibrīda versiju. Raugoties no pircēja puses, par labu šādam lēmumam runā  vismaz divi pozitīvi aspekti. Pirmkārt, auto saglabā pieejamu cenu. Labi aprīkots Captur hibrīds pieejams par nepilniem 27 000 eiro un jau uzreiz bagātīgajā Intens komplektācijā ar piecu gadu garantiju un jaunākajām komforta un drošības ekstrām.

    Otrkārt, tas apvieno iekšdedzes un elektriskās automašīnas funkcijas. Tas nozīmē, ka ekspluatācija būs lētāka nekā benzīna versijai, vienlaikus neliekot kļūt atkarīgam no uzlādes stacijām. Divi auto vienā!

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē