Subaru ik gadu saražo 1,2 miljonus pilnpiedziņas automašīnu, un ievērojamu daļu šī pulka rotā Outback vārds. Būdams viens no pazīstamākajiem modeļiem visā saimē un mantojis pircēju uzticību, zīmola flagmanis iekāpis jau sestajā paaudzē.
Esošie Outback īpašnieki jaunās eksterjera vēsmas pamanīs uzreiz – moderni LED adaptīvie lukturi, pamatīgākas virsbūves aizsargplastmasas un izteiktāki sānu sliekšņi. Patiesībā jaunumu šeit ir daudz vairāk, nekā ar acīm pamanāms. Outback konstrukcijas pamatā ir jauna platforma, kas ir divkārt izturīgāka par iepriekšējo. Pēc pārmaiņām auto izpleties visās dimensijās, pastiepjoties garumā par 5 cm, platumā – par 3,5 cm, bet augstumā – veseliem 7 cm. Šīs mērvienības nav tikai mārketinga skaitļi un triki. Tagad Outback salona ietilpība atbilst gan triju bērnu ģimenes tēva prasībām, gan avantūristam ar bagātīgu sporta ekipējumu, jo bagāžas nodalījumā iespējams ievietot visas mantas un apgulties tām blakus, bagāžnieka maksimālajai ietilpībai sasniedzot 1822 litrus. Lai atvieglotu piekļuvi, aizmugures emblēmā iestrādāts kustību sensors, kas aktivizē bagāžnieka vāka atvēršanu.
Mantu pārvadāšanas iespējas stiepjas aiz virsbūves robežām. Outback ieguvis ļoti praktiskus jumta reliņus, kurus acumirklī var transformēt par šķērsstieņiem, kas spēs izturēt līdz pat 318 kg svaru.
Papildu plašums nācis komplektā ar līdz šim neredzētu salona kvalitāti. Japāņu automašīnām interjera materiālu izvēlē ilgmūžība nereti ir svarīgāka par apdares virsmas izskatu, taču jaunajā modelī abas īpašības ir apvienotas. Paaugstinot komfortu, nav aizmirsts par ikdienas lietojamību. Outback iespējams pasūtīt ar StarTex sēdekļu polsterējumu, kas atgrūž ūdeni, dubļus un netīrumus, – īpaši piemērota opcija aktīva dzīvesveida piekritējiem, ģimenēm ar bērniem un dzīvnieku īpašniekiem. Subaru ir un paliek Subaru.
Vai atminaties par divreiz izturīgāko platformu? Šajā desmitgadē ražotājs izvirzījis mērķi izskaust nāvējošus satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti Subaru automobiļi. Būtisks palīgs ir EyeSight tehnoloģija, kas izmanto vējstikla augšpusē iebūvētas kameras, lai skenētu priekšā esošo ceļu. Neskaitāmo asistentu darbība tiek nodrošināta pat ātrumā, kas divkārt pārsniedz mūsu ceļos atļautos 90 km/h.
Ir patīkami, ka ikdienas skrējienā mūsu drošību kāds uzrauga, bet pirms testa brauciena pat prātā neienāca, cik burtiski šis fakts realizēsies dzīvē. Viena no jaunajām funkcijām ir sejas atpazīšana. Paneļa augšdaļā iebūvēta infrasarkanā kamera, kas nepārtraukti uzrauga vadītāja acu kustības. Atliek brīdi aizskatīties uz pļavā esošajām dzērvēm, kā instrumentu panelī parādās aicinājums rūpīgāk vērot ceļu mums priekšā. Saglabājot braucēja profilu, sistēma automātiski atpazīs jūsu seju, iestatot iepriekš izvēlētu salona gaisa temperatūru, kā arī pieregulēs sēdekļa un spoguļa pozīcijas. Ja vien nav piķamelna tumsa, sistēma bez vilcināšanās sekmīgi atpazīst pat piecus dažādus braucējus. Lūk, kaut kas no nākotnes jau tagad!
Drošības funkciju pārvaldība uzticēta Tesla stilā ieturētajai 11,6 collu vertikālā stila planšetei, kas ir vienkārši lietojama. Pāreja uz skārienjutīgajām virsmām konservatīviem braucējiem var būt grūti pieņemama, tāpēc Subaru izvēlējies saglabāt dažus būtiskākos fiziskos slēdžus gan klimata kontrolei, gan multimediju vadībai.
Braucot ar Outback, var piezagties neliela bezrūpība, jo pilsētā nebūs izmisīgi jālavierē starp aku vākiem, bet sliktākos apstākļos pilnībā var uzticēties simetriskajai pilnpiedziņai. X-Mode sistēma uzrauga un optimizē riteņu griešanos, lai nodrošinātu maksimālu vilci, pielāgojoties dažādiem apvidiem vai stāvumiem. Pat izslēdzot elektroniskos drošības palīgus, Outback vēl aizvien ļoti veikli uzraušas smilšainā kalnā bez riteņu izbuksēšanas. Ne velti četru riteņu piedziņas sistēma ir viena no svarīgākajām Subaru vērtībām. Veiktspējas labad automobiļa klīrenss ir paaugstināts no 200 līdz 213 mm.
Tāpat pircējus pārlieku neapgrūtinās arī modifikāciju izvēle. Visi Subaru automobiļi, vēlākais, līdz 2030. gadam tiks elektrificēti, bet šobrīd ražotājs palicis uzticīgs braucējiem jau pazīstamajam 2,5 litru benzīna bokserdzinējam. Horizontāli novietotais motors palīdz nodrošināt zemu smaguma centru, kas savukārt pozitīvi atsaucas uz vadāmību.
169 zirgspēku atmosfēriskais agregāts savienots ar CVT bezpakāpju transmisiju. Automāts izstrādāts tā, lai pēc iespējas labāk palīdzētu attīstīt efektīvu dzinēja un pilnpiedziņas darbību, vienlaikus samazinot degvielas patēriņu. Atšķirībā no divsajūga pārnesumkārbām CVT panākumu atslēga ir vienmērīga paātrināšanās un plūdena akseleratora pedāļa spiešana, nevis gāze grīdā pieeja. Iztiekot bez raķetes cienīgiem dinamikas rādītājiem, Outback koncentrējas uz drošu nonākšanu jebkurā galamērķī, lai kāds būtu maršruts. Skaitlis 10 vienlaikus apzīmē divus rādītājus – gan reālo vidējo degvielas patēriņu, gan ieskrējiena sekundes līdz 100 km/h.
Outback piedāvā četros aprīkojuma līmeņos: Adventure, Field, Limited un Touring. Pat izvēloties bāzes versiju, kuras cena – no 34 990 eiro, ekstru klāstā iekļauti 18 collu vieglmetāla diski, apsildāma stūre, LED lukturi, 11,6 collu Full HD ekrāns, visas iespējamās drošības sistēmas un pilnpiedziņas elektroniskie palīgi. Vairums šo ekstru konkurentiem atrodamas garajos papildaprīkojuma sarakstos. Sirdsmieram cenā iekļauts arī triju gadu bezmaksas serviss. Mums atliek vien plānot nākamo ceļojuma maršrutu.