Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • «Audi Q6 e-tron» elektroauto pirmais brauciens

    Reklāmraksts
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    24. septembris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    Future is electric! Zīmols Audi pauž pārliecību, ka autobūves evolūcija straujiem soļiem dodas elektromobilitātes virzienā, laižot klajā šī gada svarīgāko modeli Q6 e-tron. Jauna platforma nes jaunas ambīcijas.

    Pirms pieciem gadiem Arēnā Rīga tika prezentēts Audi pirmais elektroauto, greznajam e-tron SUV ātri vien pārspējot visas iepriekš izteiktās pārdošanas rādītāju prognozes. Jaunā Audi Q6 e-tron atklāšana notika Audi jaunajās mājās – Baltijā modernākajā zīmola dīlercentrā, kas bāzējas tepat Kārļa Ulmaņa gatvē.

    Ingolštates kompānija vīziju par elektroauto nākotni apliecina ar darbiem. Līdz 2025. gadam uzņēmums radīs 20 jaunus modeļus, un puse no tiem būs elektriski. Šobrīd ražotāja klāstā ir četri e-tron elektroauto (Q4, Q6, Q8, e-tron GT), turklāt katrs no tiem ir veidots uz atšķirīgas platformas, iezīmējot bezimežu automobiļu straujo attīstību.

    Jaunais Q6 e-tron radīts uz PPE platformas, paverot jaunus apvāršņus elektromobilitātē un elektroniskās arhitektūras iespējās. Vienkāršākiem vārdiem tas nozīmē – lielāku sniedzamību, ātrāku uzlādi, gudrāku akumulatora pārvaldību un iespaidīgāku dinamiku. Ārēji tas iemieso līdzības ar ģimenes elektriskajiem līdzgaitniekiem, piemēram, sānu profila dizains radies, iedvesmojoties no elektroauto klāsta flagmaņa e-tron GT. Kā ierasts jaunākajiem Audi modeļiem, arī šeit redzama Matrix LED lukturu grafiskā rotaļa, radot dažādus ornamentus.

    Tehnoloģiju pārbagātība – tā varētu raksturot pirmās emocijas, kas rodas, ieraugot Q6 e-tron interjeru. Šeit ir izliekta displeju panorāma, apvienojot 11,9 collu virtuālā kokpita instrumentu paneli un 14,5 collu OLED centrālo skārienekrānu, un pasažiera acu priekšā ir izvietots trešais ekrāns. Zibenīga reakcija un plašs lietotņu klāsts, kuru vidū ir arī YouTube. Jā, ilgi gaidītā funkcija pavisam legāli ir nonākusi blakussēdētāja ekrānā. Stūrētājam pasažieru izklaides netraucēs, jo kustības laikā 10,9 collu ekrānā notiekošais no vadītāja sēdpozīcijas leņķa nav redzams.

    Aktivizējot navigāciju, mūsu priekšā teju paveras ceturtais ekrāns. Head-up displejā redzamas norādes ar spilgti izgaismotām virzienrādītāju bultiņām, savukārt digitālajā instrumentu panelī tiek attēlota līdzās esošā satiksmes intensitāte reāllaikā. Tas viss nedaudz atgādina videospēli, tomēr lielpilsētās šīs funkcijas palīdz vieglāk orientēties intensīvā satiksmē un sarežģītā apvidū. Navigācijas norādījumus un mūziku tagad varēs dzirdēt tuvāk pie auss. Priekšējo sēdekļu galvas balstos iebūvēti Bang & Olufsen 3D Premium skaļruņi. Lai arī apkārtējie trokšņi jau tā nav dzirdami pat uz šosejas, 830 W audiosistēma ar 16 skaļruņiem visu padarīs vēl harmoniskāku.

    Gandrīz 4,8 metrus garajā SUV komfortabli jutīsies četri pasažieri, ar iespēju uzņemt arī piekto, turklāt bagāžas nodalījums ir lielāks nekā iX3 vai EQE. Atšķirībā no citiem elektroauto šeit bagāžnieks pieejams ne tikai aizmugurē, bet arī priekšā. Zem motora pārsega atrodas 64 litru nodalījums, kas papildaprīkojumā pieejams par 555 eiro, taču, kā mēs zinām, brīvu vietu nekad nemēdz būt par daudz, tāpēc labāk vietu izmantot lietderīgi.

    PPE platformas īstās priekšrocības slēpjas zem virsbūves. Pircējiem pieejamas trīs izvēles: e-tron performance ir 306 ZS jaudīga aizmugures piedziņas versija, kam seko pilnpiedziņas 390 ZS e-tron quattro ar diviem elektromotoriem. Trešā iespēja ļauj sasniegt virsotnes ar SQ6 e-tron, kas attīsta 490 ZS un 855 Nm griezes momentu, bet līdz 100 km/h ieskrienas 4,3 sekundēs. Visām versijām ir 94,9 kWh litija jonu akumulators. Laiks rādīs, kuras piedziņas veids būs iecienītākais Latvijā. Q4 krosoverā pircēji iecienījuši vientilta piedziņas versijas, savukārt Q8 pieejams tikai quattro izpildījumā.

    Lai uzlāde būtu jāveic retāk, būtisks aspekts ir sniedzamība. Jo mazāk zirgspēku, jo vairāk varēsim nobraukt, taču atšķirības starp Q6 e-tron versijām ir vien simboliskas, jo ar vienu uzlādi varēs nobraukt no 598 līdz 641 km. Daudziem ar to būs gana, lai uzlādes spraudni izmantotu vienreiz nedēļā.

    Inovatīvā 800 voltu tehnoloģija nodrošina automobiļa ātru uzlādi, izmantojot līdz pat 270 kW jaudu. Piemērotās ātrās uzlādes stacijās 10 minūtēs var uzlādēt automobili, lai nobrauktu līdz pat 255 kilometriem. Savukārt uzlāde no 10 līdz 80 % aizņems vien aptuveni 21 minūti. Kamēr tiek veikta uzlāde, head-up displejā var spēlēt 3D skvošu vai vadīt kosmosa kuģi, izmantojot pedāļus un lāpstiņas aiz stūres. Tas ir praktisks veids, kā kavēt laiku bērniem un novērst uzmanību no īsā laika patēriņa akumulatora papildināšanai.

    Q6 e-tron ir priekšzīmīgi ātrs, komfortabls, efektīvs, kvalitatīvi nostrādāts un tehnoloģiski attīstīts elektriskais krosovers, kas rādīs priekšzīmi bezizmešu konkurentiem. Ne velti Audi ir izvirzījis mērķi jau šogad kļūt par visbiežāk pieprasīto premium klases zīmolu.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē