Organiskās apmeklētības pieaugums
Organiskā apmeklētība ir SEO stratēģijas būtiskākais indikators – tas ir mājaslapas apmeklējums, kas sasniegts, lietotājam uzklikšķinot uz dabīgā meklēšanas rezultāta, nevis uz reklāmas vai kāda cita apmaksāta kanāla. Lai monitorētu mājaslapas organisko apmeklētību, var izmantot, piemēram, Google Analytics. Šis rīks, sniedz detalizētu statistiku par mājaslapas apmeklētājiem; valstīm, no kurienes lietotāji atnākuši uz mājaslapu; kādas lapas lietotāji apskatījuši un cik ilgu laiku pavadījuši mājaslapā/atsevišķās lapās.
Monitorējot organisko apmeklētību, ir ļoti svarīgi ņemt vērā datu plūsmas izmaiņas ilgtermiņā, nevis īstermiņa svārstības. Tikai tā varēsiet pieņemt pamatotus un gudrus lēmumus attiecībā uz savas mājaslapas SEO optimizācijas stratēģiju. Piemērs: daudzās mājaslapās vērojamas sezonālas apmeklējuma svārstības. Ja mājaslapā tiek pārdots ziemas aprīkojums, tad ziemā mājaslapas apmeklējums, visticamāk, būs augstāks nekā vasarā. Īstermiņa svārstības var būt maldinošas – tikpat ātri, cik parādījies apmeklētības pieaugums, var parādīties arī apmeklētības kritums.
Atslēgvārdu pozīcijas meklētājprogrammās
Atslēgvārdi SEO kontekstā ir vārdi vai frāzes, kurus cilvēki vada meklētājprogrammās, lai meklētu sev interesējošo informāciju par noteiktu tematu, produktu vai pakalpojumu. Atslēgvārdu izpēte ir svarīgs SEO process, jo, zinot, ko un kā tieši meklē Jūsu mājaslapas auditorija, varat iekļaut šos atslēgvārdus savas mājaslapas saturā, tādējādi palielinot mājaslapas redzamību meklētājprogrammās.
Lai novērtētu SEO kvalitāti, nepieciešams izsekot atslēgvārdu pozīcijas – jo augstākas to pozīcijas, jo labāk. Tādējādi tiek veicināta lietotāju uzticamību un mājaslapai tiek piesaistīti vairāk organiskie apmeklētāji, kas varētu būt potenciālie klienti.
Labākās prakses atslēgvārdu izsekošanā
Lai izsekotu atslēgvārdu pozīcijas meklētājprogrammās, var izmantot, piemēram, Google Search Console, kas ir bezmaksas SEO rīks. Tas sniedz detalizētu statistiku par klikšķiem, meklēšanas rezultātiem un atslēgvārdu pozīcijām. Svarīgi, lai atslēgvārdu izsekošana tiktu veikta regulāri, piemēram, reizi nedēļā vai reizi mēnesī, jo tikai tā iespējams identificēt izmaiņas un pielāgot SEO stratēģiju. Neaizmirstiet pievērst uzmanību arī konkurentiem – izsekojiet arī savu konkurentu atslēgvārdu pozīcijas, lai saprastu viņu SEO stratēģijas un identificētu iespējas, kā Jūs varētu uzlabot savas pozīcijas!
Vērtīgs padoms – efektīvāki SEO stratēģijā būs long tail atslēgvārdi jeb atslēgvārdi, kas parasti sastāv no trīs vai vairāk vārdiem. Tie ir specifiskāki un tiem ir mazāka konkurence, līdz ar to palīdzību, ir vienkāršāk nonākt TOP pozīcijās.
Konversijas rādītāji no organiskās datplūsmas
Par SEO kvalitāti nevar spriest, balstoties tikai uz mājaslapas apmeklētāju skaitu. Svarīgi, lai šie apmeklētāji veic arī konkrētas darbības, piemēram, piesaka pakalpojumu vai iegādājas preci (atkarībā no mājaslapas mērķa).
Turklāt, vislabāk, ja ar darbību rezultējas tieši apmeklējumi no organiskās plūsmas. Tas nozīmē, ka konversija ir ar augstu atdevi, jo tai nav tiešu izmaksu, tādēļ nepieciešams sekot līdzi konversijas rādītājiem no organiskās datplūsmas. Ja, atsekojot konversijas rādītājus, redzams, ka mājaslapai ir augsta organiskā datplūsma, tas liecina, ka šis SEO stratēģijas punkts ir efektīvs, jo tiek piesaistīta kvalitatīva apmeklētāju plūsma.
Atpakaļsaišu kvalitāte un daudzums
Atpakaļsaites (backlinks) ir hipersaites, kas no cita avota, piemēram, no kāda raksta medijos ved uz Jūsu mājaslapu. To iegūšana prasa laiku un pūles, jo sākumā nepieciešams izveidot kvalitatīvu saturu, kas būtu noderīgs un vērtīgs arī citiem.
Atpakaļsaites ir ļoti svarīgas, jo meklētājprogrammas, t.sk. Google meklētājs, uztver tās kā uzticamības un autoritātes signālu. Jo vairāk uzticami avoti veido atpakaļsaites uz Jūsu mājaslapu, jo par vērtīgāku tiek uzskatīts Jūsu mājaslapas saturs, tādējādi mājaslapa tiks augstāk indeksēta meklēšanas rezultātos. Savukārt, tas var rezultēties lielākā Jūsu mājaslapas apmeklējumā un vairāk darījumos.
Tomēr, ņemiet vērā – šajā gadījumā kvalitāte ir svarīgāka par kvantitāti! Atpakaļsaišu kvalitāti var novērtēt pēc vairākiem kritērijiem:
- Domēna autoritāte. Jo zināmāks un uzticamāks avots, jo vērtīgāka ir atpakaļsaite. Domēna autoritāti iespējams izvērtēt, izmantojot kādu no SEO rīkiem, piemēram, Ahrefs vai SEMrush.
- Saistība ar saturu. Ja avots, kurā iekļauta atpakaļsaite, ir saistīts ar Jūsu mājaslapas saturu (tēmu), tad atpakaļsaite ir vērtīgāka.
- Apmeklētāju skaits. Jo lielāks ir avota apmeklējums (traffic), jo vērtīgāka ir atpakaļsaite. Īpaši vērtīgi ir avoti, kuriem ir augsts dabīgā apmeklējuma %.
- Enkura teksts. Enkura teksts ir teksts, zem kura tiek ievietota saite jeb teksts, kurš tiek salinkots. Ja enkura teksts ir saistīts ar Jūsu mājaslapas tēmu un ir integrēts dabīgi, tad atpakaļsaite ir vērtīgāka.
- Saites pozīcija. Jo redzamāka ir atpakaļsaite, jo vērtīgāka tā ir. Vislabāk, ja atpakaļsaites atrodas teksta sākuma daļā, nevis lapas apakšā.
- Saites izcelsme. Dabiska/organiska atpakaļsaite ir daudz vērtīgāka par sponsorētu jeb pirktu atpakaļsaiti.
Mājaslapas tehniskais SEO
Mājaslapas tehniskais SEO ietekmē gan meklētājprogrammu spēju indeksēt lapu, gan lietotāju pieredzi. Attiecībā uz tehnisko SEO svarīgākie faktori ir:
- Lapas ielādes ātrums. Lēna mājaslapa nozīmē risku, ka lietotājs pametīs to, nesagaidot, kamēr tā ielādējas. Tas nozīmē, ka pieaugs mājaslapas atlēcienu līmenis (bounce rate), savukārt, atlēcienu līmeņa pieaugums negatīvi ietekmē mājaslapas pozīcijas Google un citās meklētājprogrammās. Labs lapas ielādes ātrums ir mazāk nekā 3 sekundes.
- Drošība. Mājaslapai vajadzētu izmantot HTTPS, kas ir droša HTTP protokola versija. Protokols, kurā dati tiek nosūtīti starp pārlūkprogrammu un mājaslapu, ar kuru ir izveidots savienojums.
- Mobilo ierīču draudzīgums. Mājaslapai jābūt pielāgotai dažādām ierīcēm un operātājsistēmām, lielu uzmanību pievēršot tieši tam, kā mājaslapa tiek attēlota mobilajās ierīcēs.
- Satura struktūra. Lai meklētājprogrammas varētu viegli izprast mājaslapas saturu, ir svarīgi, lai tas būtu labi strukturēts – mājaslapai būtu pārskatāma, ērta un skaidra navigācija, tekstos tiktu izmantoti virsraksti un apakšvirsraksti.
Ceļā uz ilgtermiņa SEO panākumiem
Jāsaprot, ka SEO ir ilgtermiņa process. Lai gan attiecībā uz atsevišķiem rādītājiem pirmos rezultātus iespējams redzēt salīdzinoši ātri, ilgtermiņa panākumi un noturīga redzamība meklētājprogrammās prasa pastāvīgu darbu un pielāgošanos. SEO optimizācijas process ir kā maratons, nevis sprints, un, lai sasniegtu ilgtermiņa panākumus, nepieciešams apbruņoties ar pacietību un ievērot konsekvenci.
Ja ticat savam uzņēmumam, bet Jūsu mājaslapa neatrodas starp pirmajiem rezultātiem Google vai pat nav atrodama, tas var radīt bažas. Vai, ja nezināt, kā apgūt jaunu klientu piesaistes kanālu internetā, tad – OrganicMarketing.lv SEO pakalpojumi var Jums palīdzēt! Speriet pirmo soli pretī panākumiem jau tagad – ienāciet un piesakieties konsultācijai!