• Kā briļļu Robins Huds izglāba pasauli no izsmiekliem

    Reklāmraksts
    28. septembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Vai zinājāt, ka pirms dažām desmitgadēm Vācijā cilvēkus, kas saņem pabalstus, varēja atpazīt tikai pēc vienas sīkas detaļas? Izrādās, ka tad labuma iegūvējiem valsts kompensēja brilles tikai ar dažiem konkrētiem ietvara modeļiem, un uz ielas bija uzreiz pamanāms.

    Šī stāsta labdaris bija Vācijā atzītais optometrists Gunters Fīlmans (Guenther Fielmann), kurš ne tikai izglāba maznodrošinātos cilvēkus no izsmiekliem, bet arī izveidoja starptautisku uzņēmumu „Fielmann AG“. Kā neliels briļļu veikals izauga par lielāko un vadošo optikas salonu tīklu Eiropā, kas veiksmīgi darbojas 50 gadus?

    Fielmann rūpējas par visiem: sociālās stigmas likvidēšana ir tramplīns uz panākumiem.

    “Fielmann” vēsture aizsākās 1972. gadā, kad Gunters Fīlmans, slavens vācu optometrists, atvēra savu pirmo optiku Kukshavenā (Cuxhaven). 1981. gadā uzņēmuma dibinātāja cēlā ideja izraisīja īstu revolūciju vietējā optikas tirgū un ļāva optikai sasniegt pagrieziena punktu pēc deviņu gadu darbības.

    „80-tajos gados Vācijā sociālās palīdzības saņēmējiem tika apmaksātas brilles. Diemžēl viņu izvēle bija ļoti maza – tikai daži vienkārši ietvari, jo tolaik brilles bija tikai vienkārša “protēze”, kas ļāva labāk redzēt. Toreiz neviens nedomāja par to dizainu. Vēl vairāk – cilvēki, kuri nēsāja valsts apmaksātās brilles, tika atzīti par sociālās palīdzības saņēmējiem. Lai mazinātu šo sociālo stigmu, G. Fīlmans brīvprātīgi pieteicās izveidot bezmaksas ietvaru kolekciju un sniegt pacientiem, kuriem ir veselības apdrošināšana, lielāku izvēli,“ stāsta zīmola vādītājs Lietuvā un Latvijā Gintautas Kersnauskas.

    Tādējādi dažu modeļu vietā bija vairāk nekā sešdesmit bezmaksas, tomēr stilīgu, kvalitatīvu briļļu ietvaru, kas atšķīrās ar savu dizainu un faktūru. Personas ar sociālo atbalstu varētu justies daudz brīvāk un mierīgāk,” piebilst Jūrate Kersnauskė, briļļu modes tendenču eksperte.

    Desmitkārt palielinot bezmaksas ietvaru izvēli, G.Fīlmans atbrīvoja sociāli atbalstāmās personas no sabiedrības attieksmes slazda. “Fielmann” dibinātāja cēlā, sociāli atbildīgā un novatoriskā rīcība izpelnījās ārkārtīgi labvēlīgas mediju atsauksmes – viņu pat nodēvēja par «briļļu Robinu Hudu». Fīlmana kungs ātri kļuva slavens, viņa uzņēmums sāka strauji augt. 1982. gadā Ķīlē tika atvērta vēl viena optika, kurā sortiments pārsniedza vairāk nekā 7000 modeļu.

    Šobrīd bezmaksas ietvaru kolekcija ir atrodama katrā “Fielmann” optikas salonā, taču tā vairs nav domāta tikai cilvēkiem ar sociālām vajadzībām. No 60 modeļiem tā ir paplašinājusies līdz 200, ieskaitot ekskluzīvus briļļu ietvarus sievietēm, vīriešiem un bērniem.

    Maldīgi ir domāt, ka par brīvu piedāvātie ietvari ir nekvalitatīvi, bojāti vai vecmodīgi, tāpēc tie, galu galā, tiek dalīti par velti. Tā nav patiesība, jo uz tiem attiecas tādas pašas kvalitātes prasības kā uz visiem citiem Fielmann kolekcijas ietvariem.

    Izvēloties bezmaksas ietvarus, naudu, kas tiktu tērēta ietvaram, var ieguldīt vismodernākajās briļļu lēcās. Šī ir ne tikai lieliska iespēja ietaupīt, ko izmanto arvien vairāk klientu, bet arī veids, kā neidentificēt sevi ar populāriem zīmolu logotipiem, kuri parasti atrodas uz ietvaru kājiņām.

    “Fielmann” rūpējas par visiem, tāpēc šādi godinām klientu, kurš šobrīd nevar vai negrib tērēt pietiekami daudz naudas dārgākiem ietvariem, bet vēlas skaidri redzēt. Mēs necenšamies piespiest cilvēku maksāt vairāk nekā viņš ir plānojis tērēt. Mēs vēlamies, lai ikviens, kuram nepieciešamas koriģējošās brilles, tās iegādātos kvalitatīvas, izgatavotas atbilstoši savām redzes vajadzībām, nevis pirktu apšaubāmas kvalitātes «gatavās», kas var pat sabojāt redzi”, apliecina J. Kersnauske.

    No vienas optikas – līdz lielākajam optikas salonu tīklam Eiropā

    Pirmais “Fielmann” salons, kas dibināts pirms pusgadsimta Vācijā, var lepoties ar sevi – šodien šajā optikas salonu ķēdē ir vairāk nekā 930 optiku 16 Eiropas valstīs. To vidū ir nesen “Fielmann” saimei pievienojušās optikas Spānijā un Slovēnijā, kas pagaidām darbojas ar citiem nosaukumiem, bet arī prezentē Fielmann kolekciju un sniedz visas uzņēmuma piedāvātās garantijas. Vairāk nekā 27 miljoni koriģējošu briļļu un kontaktlēcu lietotāju Eiropā uzticas “Fielmann” brillēm un pakalpojumiem. Vēl viena neuzskaitīta klientu daļa ir saulesbriļļu pircēji. Līdz 2025. gadam uzņēmumam ir ambiciozs mērķis – paplašināt savu klientu loku līdz 35 miljoniem briļļu lietotāju! Skaidrs, ka uzņēmuma, kurš šajās dienās svin savu 50 gadu jubileju, izaugsmei robežu nav.

    Gunters Fīlmans savu dibināto uzņēmumu vadīja vairāk nekā 40 gadus. Darbības gadu laikā viņš veidoja uzņēmuma filozofiju un spēcīgu vērtību sistēmu. “Fielmann” galvenie centieni un vērtības ir augstākā kvalitāte, uzticamība, profesionalitāte un «Klients esi TU!».

    “G.Fīlmans ir īsts kvalitātes fanātiķis. Katra no jauna ražotā briļļu ietvaru partija tiek pārbaudīta mūsu pašu kvalitātes laboratorijā Ratenovā, Vācijā, lai pārliecinātos, ka katrs optikā esošais briļļu modelis atbilst nepieciešamajiem standartiem un kalpos daudzus gadus. Ja vienā briļļu partijā tiek pamanītas nekvalitatīvas detaļas, tā tiek iznīcināta un vairs nenonāk optikas salonos,” stāsta J. Kersnauske.

    Tāpat kā tehnoloģijas attīstās un paaudzes mainās, katram uzņēmumam, galu galā, ir vajadzīgas inovācijas — jaunas idejas, cilvēki vai virziens. “Fielmann” nav izņēmums. Guntera Fīlmaņa dēls Markss Fīlmans, kurš iepriekš ieņēmis vadošus amatus dažādās uzņēmuma jomās un apguvis prasmes, 2019. gadā pārņēma starptautiska uzņēmuma stūri.

    Tas, ka “Fielmann” ir viens no lielajiem Vācijas uzņēmumiem, kas vadības līmenī veiksmīgi pārvarēja paaudžu maiņu, nepārsteidz. Pēc G. Kersnauska teiktā, daudzus pēckara laikā izveidotos uzņēmumus pārņēma lielas investīciju grupas un tos vairs nepārvalda ģimenes locekļi. Tikmēr “Fielmann” veiksmīgi vada jaunā paaudze, kas spēcīgi modernizē uzņēmumu un pielāgojas mūsdienu sabiedrības vajadzībām. “Valdes priekšsēdētāja amatu pārņēmušais Marks Fīlmans taisa revolūciju – viņš pievēršas digitalizācijai. Jauns vadītājs maina uzņēmuma seju, lai tā nebūtu vecmodīga. Tā kā mums rūp katrs klients, tiek ieviests vairāk jauninājumu, kas ir ārkārtīgi interesanti un pieprasīti jauniešu vidū. Viens no lielākajiem Marka Fīlmana ieviestajiem jauninājumiem ir interaktīvā briļļu izvēle,” atklāj G. Kersnauskas.

    “Fielmann” pievienojas risinājumam, ko izmanto pasaulē vismodernākās optikas. Turpmāk, pirms redzes pārbaudes veikšanas, lai ietaupītu laiku briļļu ietvaru izvēlē, nebūs jābrauc uz optikas salonu – to varēs izdarīt vienkārši viedtālrunī, un izvēlētie briļļu ietvari gaidīs, kad Jūs tos pielaikosiet saskaņotajā optikas salonā. “Fielmann” rūp inovācijas un  klientu komforts, tāpēc digitāla, interaktīva saulesbriļļu vai ietvaru izvēle, ko klienti ir iemīļojuši ērtības un laika taupīšanas dēļ, drīzumā tiks piedāvāta arī Latvijas patērētājiem.

    Sīkāka informācija: Tālr.: +37129195801, e-pasts: [email protected] 

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē