• Ar misijas apziņu sirdī

    Reklāmraksts
    26. janvāris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Dabiskās kosmētikas zīmols LABRAINS, kas jo īpaši paredzēts cilvēkiem ar jutīgu un problemātisku ādu, jau sen ierindojies labāko kosmētikas produktu topos Latvijā un sevi pārliecinoši pieteicis arī starptautiskā mērogā. Ja ar savu darbu vēlies vairot labo un tam nežēlo spēkus, panākt var ļoti daudz, ir pārliecinājusies zīmola radītāja ķīmiķe, Dr. oec. Līga Brūniņa.

    Ļoti uzņēmīgus cilvēkus labi raksturo teiciens: «Ja nevar ieiet pa kādām durvīm, var nopirkt ēku, un tad visas durvis būs atvērtas.» Šķiet, šis teiciens ir arī par jums: ādas problēmas, kas jums radīja diskomfortu bērnībā un jaunībā, jūs pārvērtāt biznesa projektā.

    Es pat apmulsu, šo dzirdot! Agrāk sevi asociēju ar citu teicienu: «Ja nevar ieiet pa durvīm, var ielīst pa logu.» Taču dzīve, protams, ievieš pārmaiņas. Mans vīrs un dēls ir paplašinājuši manu skatu uz pasauli, un pašlaik tiešām tā arī ir: ja kādas durvis būs slēgtas, es nopirkšu visu namu! (Smejas.)

    Līga, jūs veidojāt uzņēmumu ar konkrētu mērķi – radīt kosmētiku problemātiskas ādas īpašniekiem. Tomēr konkurence ir milzīga, jūs nebiedēja iespējamā neizdošanās?

    Esmu sapratusi, ka nedrīkst ļaut bailēm kontrolēt prātu. Tiklīdz piezogas negatīvas domas, cenšos pārslēgt fokusu uz ko citu. Ja tas tomēr neizdodas, iedomājos visus sliktākos scenārijus, kas vien varētu notikt, – arī šādi bailes kliedējas, jo kļūst skaidrs, ka man vairāk ir bail par to, ka neko neizdarīšu, nevis man varētu neizdoties.

    Atskatoties uz padarīto, redzu: ja esi gatava ļoti daudz strādāt, ir iespējams tikt pāri visiem šķēršļiem. Turklāt mēs saņemam ārkārtīgi daudz pozitīvu atsauksmju. Prieks, ka ir izdevies palīdzēt cilvēkiem ar ādas problēmām, ļoti iedvesmo.

    Kas ir tas īpašais, kas atšķir LABRAINS kosmētiku no citu ražotāju radītajiem produktiem?

    LABRAINS ir dabiskā dermokosmētika – joprojām lielākā daļa dermokosmētikas produktu ir sintētiski, kas nozīmē to, ka bieži, piemēram, dermatīta skartai ādai tiek piedāvāti kosmētikas līdzekļi, kas satur naftas produktus – minerāleļļas, plastmasu. Šāda kosmētika ir īstermiņa risinājums – tā nosedz bojātās ādas virskārtu, radot iespaidu, ka kļūst labāk, taču ilgtermiņā nav droša ne videi, ne cilvēka veselībai. Tāpēc svarīgi likt lietā dabā sastopamos materiālus, kas cilvēka veselību stiprina. Un šeit mēs nonākam pie nākamās atšķirības starp LABRAINS un citiem dabiskās kosmētikas ražotājiem – ir jāsaprot, ka ne viss, kas ir dabisks, der jutīgai un problemātiskai ādai. LABRAINS laboratorijā mēs bieži saņemam EKO sertificētas vielas, kas paredzētas, lai mazinātu ādas jutīgumu, iekaisumu vai risinātu citas problēmas, tomēr, tās testējot, nonākam pie secinājuma, ka patiesībā šīs vielas rada tieši pretēju efektu. Bet to var saprast tikai tie, kas cieš no rozācijas, dermatīta vai aknes. LABRAINS komandā sešiem cilvēkiem ir kāda no minētajām ādas problēmām. Es pati ciešu no rozācijas gadiem ilgi, tāpēc visus mūsu radītos kosmētikas līdzekļus izmēģinu uz savas ādas, tad to dara arī pārējās kolēģes. Šādi defektu pārvēršam par efektu, lai mūsu produkcija perfekti derētu arī citiem cilvēkiem ar ādas problēmām. Ļoti strādājam arī pie kosmētisko līdzekļu konservēšanas sistēmas: LABRAINS produktu sastāvā jūs neatradīsiet phenoxyethanol, benzyl alcohol, alcohol, sodium benzoate, benzoic acid, glycol, ethylhexylglycerin, glyceryl caprylate, salicylic acid un daudzas citas vielas, kuras bieži izmanto kosmētikā, bet pilnībā neder jutīgas ādas īpašniekiem. Nesen kāds ķīmiķis mūs uzslavēja par to, ka LABRAINS var lepoties arī ar anti-age produktiem, jo līdz šim pieejamie pretnovecošanas kosmētikas līdzekļi problemātiskai ādai radīja tikai vēl papildu problēmas.

    Vai tas nozīmē, ka, arī pērkot EKO produktu, tomēr ir rūpīgi jāizlasa tā sastāvs?

    Protams! Daudzi ražotāji, kuri sevi sauc par EKO un dabiskās kosmētikas radītājiem, savu produktu sastāvā iekļauj arī sintētiskas vielas. Piemēram, ja uz ķermeņa kopšanas vai citu produktu (zobu pastas, trauku un veļas, kā arī ķermeņa mazgāšanas līdzekļu) etiķetes starp dažādu vielu sastāvdaļām redzat phenoxyethanol, iesaku to nepirkt. Daudzas zinātniskās publikācijas jau tagad to atzīst par kairinošu un kontaktdermatītu izraisošu vielu, tā ietekmē arī endokrīno sistēmu.

    Atšķirībā no daudziem kosmētisko līdzekļu ražotājiem LABRAINS produktos neiekļauj sastāvdaļas, kuras, spriežot pēc jaunākajām zinātniskajām publikācijām, piecu vai 10 gadu laikā nonāks aizliegto vielu sarakstā to kaitīgās iedarbības dēļ.

    Tomēr būs cilvēki, kuri sacīs: gadiem esam lietojuši sintētisko kosmētiku un viss bija labi, kāpēc to mainīt pret EKO produktiem, kas ir krietni dārgāki?

    Iespējams, ka arī turpmāk, lietojot sintētisko kosmētiku, nekas slikts nenotiks, bet iespējams – notiks. Vielu akumulatīvais efekts bieži parādās tikai pēc gadiem. Ir taču dzirdēts, ka cilvēki saka: «Šo produktu lietoju vairākus gadus, viss bija labi, bet tad pēkšņi parādījās alerģija.» Tas tāpēc, ka pienāk brīdis, kad organisms vairs nespēj tikt galā ar tai uzlikto slodzi: labākajā gadījumā sākas alerģiskas reakcijas, bet sliktākajā – rodas daudz nopietnākas slimības.

    Arvien biežāk dermatologi un kosmētiķi klientiem iesaka ikdienā lietot kosmētikas produktus, kas ne tikai risina kādu konkrētu problēmu, bet arī aizsargā pret apkārtējās vides piesārņojumu un stresu. Vai LABRAINS atsaucas arī šīm jaunajām prasībām?

    Tieši dabiskā kosmētika šīs problēmas risina vislabāk. No vienas puses, tā satur vielas, kas atveseļo ādu, aizsargā no gaisa piesārņojuma ietekmes, no otras – pati nerada kaitējumu cilvēkam un dabai. Piemēram, sintētiskā kosmētika satur dažādu veidu plastmasas, kas ir ļoti ērts un lēts risinājums. Taču mikroplastmasa, kas veido krēma bāzes struktūru, lietota uz ādas, daļēji uzsūcas (tās ir aptuveni 200 000 vienības gadā), radot lieku slodzi cilvēka organismam, savukārt pārējais ar kanalizācijas ūdeņiem tiek aizskalots jūrā. Jau tagad uztura zinātnieki neiesaka ēst Baltijas jūras lielās zivis tajās uzkrātā piesārņojuma dēļ.

    Arī mēs sekojam līdzi cilvēku vajadzībām un pieprasījumam un radām jaunus produktus. Šobrīd izstrādājam intensīvi reģenerējošu krēmu. Tas primāri ir paredzēts ādas aizsargbarjeras atjaunošanai un efektīvai mitrināšanai. Mūsu tehnoloģiskos noslēpumus neizpaudīšu, bet redzu, ka produkts sasniedz mērķi: labi iedarbojas uz dermatīta skartu ādu, ir arī lielisks atslodzes krēms rozācijai un kuperozai ādai.

    Līga, jūs ar milzīgu pārliecību runājat par savu uzņēmumu! Jums ir ieteikums, kā sevī audzēt pašapziņu, lai novestu ieceres līdz galam?

    Pašapziņa aug tikai strādājot. Bez reāli ieguldīta darba var iegūt vienīgi uzpūstu ego vai pašapziņas trūkumu. Bet, lai būtu spēks cīnīties, ir svarīgi darīt darbu ar dziļāku jēgu. Rutīnas darbs bez sociālas vērtības rada depresiju.

    Ir dzirdēti ieteikumi neveidot uzņēmumu kopā ar draugiem vai ģimenes locekļiem, bet jūs vadāt uzņēmumu kopā ar vīru un draudzeni. Kāds ir jūsu veiksmes faktors?

    Ar vīru Ģirtu un draudzeni Elīnu kopā strādājam jau vairāk nekā 18 gadu. Mums ir ļoti paveicies, ka esam atraduši viens otru. Jo ļoti svarīgi ir strādāt komandā, kurā cilvēkiem sakrīt vērtības un ilgtermiņa mērķi. Ja tā nebūtu, kolēģiem, iespējams, šķistu, ka esmu sīkumaina vai piekasīga, un tas radītu emocionālu spriedzi. Mums ir citādi – visi uzskatām, ka ir vērts būt perfekcionistiem: nav jābaidās pārstrādāt darbu, lai sasniegtu iespējami labāko rezultātu. Ik solim mūsu darbā ir nozīme, tostarp produktu aprakstiem. Tajos mēs uzrunājam savu mērķauditoriju, un, ja apraksti būs neprecīzi, mēs zaudēsim iespēju kādam cilvēkam palīdzēt.

    Jūs esat ne tikai uzņēmuma vadītāja, bet arī sieva un mamma. Zinu, ka sievietēm joprojām pārmet viņu lielo varēšanu, nereti izskan vārdi: jo sievietes kļūst stiprākas, jo vīrieši – vājāki…

    Es tam negribu piekrist. Gluži pretēji – tieši kļūdaini sabiedrības priekšstati un stereotipi par to, kas ir jādara vīrietim un kas – sievietei, liedz abiem pilnvērtīgi izmantot savu potenciālu. Manuprāt, lielākā daļa vīriešu ir eksperti, viņi spēj koncentrēties vienai lietai un gūt tajā panākumus, sievietes attiecīgi ir plašāka profila speciālistes jeb vadītājas. Sekojot evolūcijas gaitai, matriarhāts pastāvēja, kad sievietes apgādāja ģimeni ar dabas dotām veltēm. Viņām vajadzēja plašu skatu, lai atrastu sēnes un ogas. Vēlāk patriarhātā vīrieši medīja, viņiem vajadzēja spēt ilgstoši atrasties vienā vietā, gaidīt medījumu. Iespējams, šīs vēsturiskās pieredzes sievietēs vairāk attīstīja loģiku, bet vīriešos – analītiku. Tomēr vislabākos rezultātus var gūt, abas spējas apvienojot.

    Arī ģimenes esamība abiem dzimumiem darbā nevis traucē, bet palīdz. Piemēram, mans vislielākais skolotājs ir dēls Everts. Viņš nepārtraukti liek meklēt jaunu pieeju visdažādākajās situācijās, raudzīties ārpus kastes. Tas rezultējas izkristalizētās vērtībās, un ģimenē iegūtās mācības es pārnesu uz darba vidi. Tā viena svarīga dzīves joma atbalsta otru.

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē