Tavs auto un laikapstākļi
Ja automašīna tiek bojāta laikapstākļu dēļ – krusa, krītoši koki vai to zari –, tas ir normāls KASKO gadījums, saka R. Skrupskis. Saņemot pieteikumu par bojājumu, kā jebkurā citā situācijā, tiek izvērtēti auto bojājumi. Ja daba mūs pārsteidz ar lielgraudu krusu, varam uzskatīt, ka automašīna ir gājusi bojā, – tiek noteikta auto vērtība, un klients saņem atlīdzību tieši tāpat kā gadījumā, ja tā būtu bijusi auto zādzība. Ja tas ir bijis lietots auto, klients var izvēlēties – saņemt auto tā brīža vērtību vai meklēt vietā ko citu. Ja auto ir jauns, patiesībā, jau iegādājoties auto, būtu vēlams izvēlēties jaunvērtības apdrošināšanu, kas divus gadus no auto iegādes brīža nozīmē – ja auto kādu iemeslu dēļ nākas norakstīt, klients saņem atpakaļ iztērēto summu pilnā apmērā. Te gan nozīme ir arī auto iegādes nosacījumiem, bet katrs gadījums ir individuāls, un If Apdrošināšana no savas puses vienmēr ieteiks labāko risinājumu.
Vispirms – sargā pats sevi!
Iegādājoties auto, primāri ir jāatceras, ka apdrošināšana ir svarīgs faktors. Lai cik labs braucējs būtu, ir apstākļi, ko nav iespējams paredzēt. Ikdienā nav iespējams paredzēt avārijas situācijas, tāpat auto novietošana maksas stāvvietā nedod garantiju, ka to kāds nesabojās. Protams, nav iespējams paredzēt arī jau minētās dabas stihijas, tāpēc, piemēram, privātmāju īpašniekiem ir vērts padomāt par nojumi, zem kuras novietot savu spēkratu. Ja sākusies krusa, liela vēja gadījumā atstāt auto zem koka arī ir diezgan riskanti, jo nav garantijas, ka koks nenolūzīs un neuzkritīs mašīnai, kā rezultātā būs labs izejmateriāls metāla karotēm, nevis tikai virsbūves remonts. Galvenais, ko noteikti nevajadzētu darīt, – kļūt par varoni un vētras laikā skriet savu auto novietot citur, it kā drošākā vietā, jo tādējādi auto īpašnieks apdraud pats savu drošību. Mēs labi atceramies pagājušā gada pieredzi, kad cilvēki centās glābt transportlīdzekļus un guva sasitumus no lielgraudu krusas. Lai cik vērtīgs ir tavs auto – tas nekad nebūs vērtīgāks par tavu veselību vai dzīvību!
Kad no autobraucēja kļūsti par kājāmgājēju
Situācijās, kad ir iestājies apdrošināšanas gadījums, pirmās neērtības ir zaudējumi. Būsim godīgi – KASKO apdrošināšana nenozīmē, ka nekad vairs nebūs jāmaksā par auto remontu, jo katrai situācijai ir pašrisks. Nākamā problēma ir nepieciešamība pēc mobilitātes. No brīža, kad tiek konstatēts bojājums, līdz auto atgūšanai var paiet nedēļa, bet tikpat labi var būt arī mēnesis un pat ilgāks laiks. Brīdī, kad tiek saņemts pieteikums par konkrēto gadījumu, tiek veikts remonta aprēķins. Ja serviss jau nākamajā dienā var iedot tāmi, apdrošinātājs to apstiprina, un var sākties remontdarbi. Jāatceras, ka apdrošinātājs nevar ieplānot rindas uz dīleru servisiem vai detaļu atrašanos servisā, līdz ar to šis remonta ilgums nekādā mērā nav atkarīgs no apdrošinātāja. Pilnīgas auto bojāejas gadījumā pieredzējuši eksperti konstatē faktu, un tad jau tālāk tas ir papīru darbs, kamēr klients ir izdarījis izvēli starp piedāvātajiem remontiem. If Apdrošināšana ir pretimnākoša saviem klientiem un parasti piedāvā aizvietošanas auto, pielāgojot to klienta vajadzībām. Ja piedāvātais maiņas auto klientu neapmierina, If piedāvā segt taksometra izmaksas, koplietošanas auto nomu, respektīvi, izdarīt visu tā, lai klients neizjūt diskomfortu un nejūtas ierobežots tikai tāpēc, ka notiek atlīdzības process par auto remontu vai bojājumu.
Dodies ceļojumā ar auto vai motociklu droši!
Pirms dodies ceļojumā ar savu transportlīdzekli, tas ir jāpārbauda. Jo garāks ceļa posms priekšā, jo jābūt apzinīgākam. If Apdrošināšana palīdz arī dažādās situācijās, kas notiek ceļojumu laikā, bet ir liela daļa situāciju, no kurām var izvairīties, jo palikt uz ceļa Latvijā ir viens, bet, ja nelaime notiek kaut kur Eiropā uz lielceļa nakts laikā, ceļojums ir sabojāts. Motociklisti pret apkopēm izturas gana skrupulozi, bet autobraucēji mēdz grēkot un nesteidzas ar auto apkopi. Faktiski jau ziemā būtu jāsāk domāt par vasaras sezonas ceļojumiem, lai nav tā, ka brīdī, kad jābrauc brīvdienās, izrādās, visur ir rindas, bet atvaļinājumu tā dēļ atlikt negribas, un cilvēks iziet uz risku, ka nekas jau nenotiks. Te tomēr ir jāņem vērā, ka ceļojums pa Eiropu ir papildu slodze auto – karstums, kondicionētājs, kalnains apvidus. Ja runājam par motocikliem, vispirms ir jāsaprot, vai tavs mocis vispār ir piemērots šādam braucienam. Apdrošinātāja pienākumos neietilpst sekot līdzi transportlīdzekļa stāvoklim, mainīt riepas, eļļu utt. Tāpat arī lēmums par auto vai motocikla gatavību ceļojumam ir katra paša darīšana.
Apdrošinātājs pieslēdzas brīdī, kad iestājas apdrošināšanas gadījums. Gada griezumā ir vairākas situācijas, kad kāds ir palicis uz ceļa, un šie gadījumi kaut kādā mērā ir sarežģīti. Latvijā nez kāpēc visi, kuru auto apstājas uz ceļa, primāri izmanto radu un draugu palīdzību, kas patiesībā ir lieki, jo tam ir paredzēts auto palīdzības segums. Ja ir KASKO apdrošināšana, kurā iekļauts auto palīdzības segums, nav jāuztraucas par palikšanu kaut kur Eiropā uz ceļa. Klientam tiek piešķirta viesnīca, auto nomas iespēja, bet uzreiz jāpiemin – ja pēkšņi apstājas auto dzinējs, tas nav KASKO gadījums. Dzinējs tāpat vien pats no sevis neapstājas – tam noteikti jau ir bijušas indikācijas, kas nav ņemtas vērā. Ja pirms ceļojuma ir aizdomas, ka transportlīdzeklim tehniski tomēr ir kāda problēma, ir jāizvērtē riski, jo ārzemēs ne vienmēr blakus būs serviss, kas varēs auto saremontēt. Auto kļūst arvien modernāki, un pat vienas spuldzītes nomaiņa var kļūt par lielu izaicinājumu, tāpēc braukt atvaļinājumā bez palīdzības seguma ir ļoti riskanti. Ja izvēlētais transports ir motocikls, If risina arī diezgan komplicētas situācijas. Ja nelaime notiek ar vadītāju, apdrošinātājs izdarīs visu, lai klientam nav jādomā par savu transportlīdzekli vai tā nogādāšanu atpakaļ mājās.