Jaunā “Kāruma” receptes iedvesmas pamatā ir jau iepriekš labi zināmais un cilvēku iecienītais melleņu sieriņš, kas vairākus gadus netika ražots, tomēr kārumnieku atmiņās tika lolots. Tamdēļ, pateicoties ļoti aktīvai Latvijas tautiešu iesaistei, izvēloties, ar kādas garšas sieriņu viņi vēlas apsveikt Vārniņas tēlu trīsdesmitgadē, par uzvarētāju kļuva ne viens cits kā melleņu sieriņš. Jaunā jubilejas melleņu sieriņa recepte gan pilnībā izlolota no jauna – lai sieriņš būtu vēl gardāks kā kārumnieku atmiņās.
Ilva Veidemane, “Food Union” piena produktu zīmolu vadītāja: “Pārstāvot Vārnu, varu droši apgalvot – viņa ir lielā sajūsmā par tik garšīgu dāvanu no latviešu tautas! Melleņu sieriņš nudien bija ne tikai mūsu zīmola mīļotāju, bet arī Vārnas kvēlākais sapnis, kas ir piepildījies. Tieši tāpēc jubilārs ir lēmis turpināt svinības, radot vēl vairākus jaunums “Kārumus”, par kuriem uzzināsim jau pavisam drīz”.
Kāpēc uzvarēja melleņu garša?
“Svinam KRĀ!” kampaņas ietvaros interneta vietnē www.kra30.eu cilvēkiem tika vaicāts, kādu jaunu biezpiena sieriņu viņi gribētu radīt un ēst, lai pārsteigtu Vārnu dzimšanas dienā. Kā ierasts, balsotāju aktivitāte bija ļoti jaudīga – sešu nedēļu laikā (šī gada maijā un jūnijā) 19 tūkstoši kārumnieku radīja 47 tūkstošus biezpiena sieriņu variantus. Trešais populārākais variants bija “Cappuccino” garšas sieriņš ar riekstiem šokolādes glazūrā (5407 balsis), otrais populārākais – “Tiramisu” garšas sieriņš ar sāļās karameles pildījumu karameļu glazūrā (7941 balsis), bet balsošanas līderis – melleņu sieriņš ar mellenēm šokolādes glazūrā – ieguva 11 302 balsis.
Vārna “dzimusi” 1994. gadā
Interesants vēstures fakts – Vārna nemaz nav “Kārums” vienaudze, bet gan par vienu gadu jaunāka. Kāpēc tā? Vispirms 1993. gadā tika radīta unikālā biezpiena sieriņa recepte, kādu to pazīstam arī šodien, un produkta nosaukums – “Kārums”. Taču par simbolu, kas produktu iepakojumu rotāja pirmajā gadā, kļuva rudais kaķis. Tomēr “Kāruma” otrajā pastāvēšanas gadā notika ikoniskas izmaiņas – vaniļas sieriņš tika ietērpts oranžajā iepakojumā, bet simbols tika mainīts uz Vārnu.
“Kārums” klāsts
Līdz ar melleņu sieriņa ražošanas uzsākšanu, kura jauno recepti ir izstrādājuši “Food Union” Svaigo piena produktu izcilības centra tehnologi, zīmola “Kārums” produktu klāstā pašlaik ir 36 produkti. Saldo našķu kategorijā ir septiņi produktu veidi – 16 biezpiena sieriņi, kā arī sieriņu multipaka, 5 saldā krējuma krēmi, 4 bifido jogurti, 2 krējuma jogurti, 3 biezpiena deserti un 2 biezpiena krēmi. Līdztekus pircējiem tiek piedāvāti arī sāļāki “Kārumi” – 3 svaigie sieri ar un bez piedevām.
Vairāk informācijas par “Kārums” zīmolu: www.karums.eu
PAR FOOD UNION LATVIJĀ
Food Union ir vadošais svaigu piena produktu un saldējuma ražotājs un izplatītājs Latvijā. Food Union grupu Latvijā veido Rīgas piena kombināts, Valmieras piens un Premia FFL. Tirgū uzņēmums ir pazīstams ar tādiem vēsturiskiem un plaši atpazīstamiem zīmoliem kā Kārums, Limbažu piens, Valmiera, Lakto, Pols, Ekselence un TIO. Uzņēmuma galvenā kompetence galvenokārt ir svaigu piena produktu un saldējuma segmentā, un tā zīmolu portfelis lepojas ar veselīgiem un augstas pievienotās vērtības produktiem, kas ražoti no vislabākās kvalitātes piena, kas iegūts no vairāk nekā 100 Latvijas lauksaimniekiem. Food Union grupas centrālais birojs atrodas Latvijā. Kopš 2019. gada Rīga ir grupas saldējumu attīstības centrs. Katru gadu Saldējuma kompetences centrā tiek izstrādātas vairāk nekā 100 jaunas saldējuma šķirnes Eiropas tirgum. Sākot ar 2024. gada janvāri par Food Union Europe, tostarp arī Food Union Latvijā, mažoritāro īpašnieku kļuvis “PAG Private Equity”. Vairāk informācijas: www.foodunion.lv.