• Lasītāji sašutuši par jauna izdevuma dizainu, kas līdzinās žurnālam «Ieva»

    Drukātā prese
    Santa.lv
    Santa.lv
    22. februāris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Kadrs no video
    Drukātās preses lasītāju prātus samulsinājusi situācija žurnālu stendā – žurnāla «Tava Iedvesma» vāka vizuālais noformējums stipri līdzinās populārajam žurnālam «Ieva», potenciāli maldinot patērētājus.

    Ar raidījumu «Bez Tabu» sazinājusies kāda skatītāja, kura pauž neizpratni par pieredzēto veikalā.

    «Nesen piedzīvoju ļoti nepatīkamu gadījumu. Steidzīgā rītā pa ceļam uz vilcienu ieskrēju veikalā nopirkt žurnālu «Ieva» , tomēr biju ļoti vīlusies un nesaprašanā, kā tā varēju kļūdīties. Izņemot pirkumu no somas, sapratu, ka žurnāla «Ieva» vietā esmu paķērusi žurnālu «Iedvesma», kas uz pirmo acu skatienu ir tāds pats kā mana mīļā «Ieva». Pēc dažām dienām pamanīju internetā ziņas ar cilvēku sašutumu, un, izrādās, ka tā esot pavisam cita izdevniecība. Vai tiešām tā nav cilvēku maldināšana?» raidījumam «Bez Tabu» raksta skatītāja.

    Izdevniecības «Žurnāls Santa» darbinieki, kuri gādā par «Ievas» saturu, ieraugot konkurentu izdevumu, bijuši pamatīgi pārsteigti.

    «Žurnālam «Tava Iedvesma» ir veiksmīgi izvēlēts dizains, lai cilvēkam no malas, kurš nav iedziļinājies, varētu šķist, ka tie ir līdzīgi produkti. Mēs saskatām ētiska rakstura problēmu. Vai vērts tiesāties? Šis nav pirmais gadījums, kad tā notiek. Kopē labākos, tā jau laba ziņa,» saka Māris Ančs, izdevniecības «Žurnāls Santa» vadītājs.

     

    Ētikas pārkāpumus saskatījusi arī Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa.

    «Lai atšķirtos produkti, tiek investēti lieli līdzekļi. Ja patērētājs ierauga produktu, viņš to jau atpazīst. Arī speciāli ierauga līdzību. Starp šiem abiem izdevumiem saredzu līdzību. Biju pārsteigta. Ja šeit nav juridisku pārkāpumu, saskatītu ētiskas dabas pārkāpumus,» atzīst Baiba Liepiņa.

    Tikmēr «Izdevniecības «Rīgas viļņi» galvenais redaktors Ainis Saulītis noliedza, ka «Tavas Iedvesmas» vizuālais noformējums veidots, lai līdzinātos žurnālam «Ieva».

    «Te jārunā konkrēti. Nosaukums ir absolūti cits, nesalīdzināms garums. Arī fonts ir atšķirīgs. Mākslinieciskais paņēmiens nav nekas jauns. Tā līdzība ir… uzpūsts burbulis. Jā, kaut ko var atgādināt. Visi mediji atgādina viens otru, neviens nav unikāls. Lai kāds definē precīzās robežas, kas ir pārkāpts, cik tālu drīkst iet. Vai līdzība šajā gadījumā ir kaut kas slikts?» vaicā Ainis Saulītis, izdevniecības «Rīgas Viļņi» galvenais redaktors.

    Vairāk par situāciju raidījuma «Bez Tabu» sižetā:

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē