Pie sienas novietota pagara, ar sarkanu audumu pārklāta galda bija arī dažādu izmēru pātagas no zirglietu veikala un, spriežot, pēc specifiskās formas, rūpīgi nostrādāti BDSM industrijas izstrādājumi, kā arī suņu kakla siksna.
«Ejot pie sievietes, vienmēr jāņem līdzi pātaga,» nāk prātā rindas, ko it kā piedēvē filozofam Frīdriham Nīčem. Telpas sienas grezno dažādi abstrakcionisma stila mākslas darbi. Lai man piedod mākslas teorētiķi un praktiķi, bet izskatās, ka tās gleznotas nevis ar otu, bet krietni citādu priekšmetu. Tā arī ir, jo Džareds laipni paskaidro, ka ir sievietes, kuras gūst baudu, ja viņas nosmērē ar krāsu un pēc tam izmanto kā savdabīgu otu, vārtot pa audeklu. Viens no mākslas darbiem gleznots brīdī, kad sieviete stājusies seksuālās attiecībās ar vīrieti.
Hm, kādēļ gan ne, jo cilvēka seksualitāte reizēm šķiet kā Visums, kurā tumšā matērija un tumšā enerģija aizņem lielāko – neizzināto daļu.
Man, piemēram, ir draugs, kura draudzenei mīlas akta laikā patika ēst cepumus.
Diemžēl pāris pašķīrās, jo draugam, lai arī bija pieņemama draudzenes savdabīgā prasība pēc papildu kairinājuma, ko nevarēja sniegt tradicionālās kustības ar locekli dzimumakta laikā, ar durstīgo drupaču klātesamību uz palaga nu nekādi nebija iespējams samierināties. «Tev ir ideja, kā mēs viņu fotografēsim?» vaicāju fotogrāfam. «Man gribētos notvert viņa skatienu, ko varētu izteikt apmēram tā: lasītāj, es taču zinu visu par tavām kaislībām,» fotogrāfs Ošs atbildēja.
Vēl jo vairāk mani pārsteidza vairāku labi izglītotu sieviešu spriedumi pēc tam, kad sociālajos tīklos biju nopublicējis daļu no fotosesijas, ko pēc tam izdzēsu. Sievietes, gan rakstot soctīklos, gan runājot klātienē, atzinās, ka viņas spēj seksuāli uzrunāt tikai tādi vīrieši, kuri ir pārāki par viņām – gan augumā, gan karjeras sasniegumu ziņā.
Un viņas vēlas šādu vīrieti, aiz kura var nostāties drošībā kā aiz sienas, tajā pašā laikā izbaudot dažādos veidos nodarītas kontrolējamas sāpes, kuras acumirklī tiek pārtrauktas, ja tiek pārkāpta sāpju robeža, iepriekš vienojoties par kādu zīmi. Ja partnerim aizsieta mute, rokā var paņemt kādu priekšmetu un brīdī, kad sāpes kļūst nepanesamas, nomest to uz grīdas. «Komunikācija, komunikācija un vēlreiz komunikācija,» saka Džareds, slaids, izskatīgs un inteliģents vīrietis švītīgos jātnieka zābakos.
«Seksualitātē ir daudz kauna brīžu, runa nav tikai par BDSM, kas ir tikai viens no tās atzariem, novirzieniem. Esmu piedzimis Austrālijā laikā, kad par seksualitāti nemēdza runāt, kur nu vēl par BDSM.»
Līdzīgi kā Padomju Savienībā, kurā seksa it kā nebija, bet cilvēki to piekopa dažādos veidos atkarībā no savas informētības un aizspriedumu līmeņa.
Arī ASV šodien ir ļoti sarežģīti, jo cilvēki ir ļoti konservatīvi. Taču cilvēki jūt, ka viņus kas urda, un tad viņi meklē informāciju internetā. Diemžēl jāatzīst, ka lielākoties tā saistīta ar pornogrāfiju, turklāt ļoti izkropļotā veidā, un tā iespējams gūt nepareizu priekšstatu par BDSM.
Kad cilvēks jūt, ka viņu interesē noteiktas tēmas, bet neviens par to nerunā, viņš jūtas, it kā ar viņu kaut kas nebūtu kārtībā.
Arī sievietes daudzus gadus bija spiestas nodarboties ar seksu pienākuma pēc, nevis tāpēc, ka no tā iespējams gūt baudu.
Tas pamazām mainījās, sākās seksuālā revolūcija, un viņām vairs nevajadzēja teikt, ka beidzot mums ir atļauts izbaudīt seksu. Tas pats ar BDSM. Cilvēki konstatē, ka tas viņus uzrunā, nereti pavisam nejauši un piepeši internetā atrod ļoti daudz domubiedru, kuri to piekopj, un tas nav nekas tumšs vai perverss. BDSM komūnas ir ļoti draudzīgas, tikai no malas izskatās, ka no šādiem tipiņiem labāk turēties pa gabalu.
Kā sajust robežu, kuru pārkāpjot var nodarīt cilvēkam pāri?
Komunikācija. Šo vārdu es varētu atkārtot neskaitāmas reizes. Tas ir viens no vispārējiem principiem. Apspriest ar partneri, kas abiem patīk un ko darīt ir kategoriski ieteicams. Piemēram, iesākumā viegli ieperot partneri, viņš taču var pateikt ļoti vienkāršu vārdu: stop! Vēl jau iespējamas dažādas spēles, kurās partneris saka, lai viņu neper, taču patiesībā to vēlas, tāda kā uzspēlēta pēršana, bet tajā pašā laikā abi iepriekš ir vienojušies par kādu atslēgas vārdu, kas nozīmē, ka jāapstājas.
Vai izmantojot luksofora signālu krāsas: sarkans nozīmē, ka jāpārtrauc, dzeltens – tuvojas robeža, bet zaļš – hit me harder, pussy!
Bija viena partnere, kura notupās uz ceļiem un lūdza, lai samizoju viņai ar plaukstu pa dibenu, bet es nebiju pārāk koncentrējies uz procesu, un viņa pagriezās pret mani un teica: nebūtu iebildumu, ja tu darītu to stiprāk. Kad nevari komunicēt, var paņemt rokā kādu pietiekami smagu priekšmetu, kuru pārāk stipru sāpju laikā var vienkārši nomest uz grīdas. Tā nebūs verbālā komunikācija.
Pieņemu, ka daudziem cilvēkiem būs pārsteigums, ka BDSM ne vienmēr ietver seksuālas attiecības.
Ir cilvēki, kuri piekopj BDSM, piemēram, IMPACT PLAY, kas ietver saudzīgu iepļaukāšanu ar dažādu veidu pātagām, siksnām, protams, nepārkāpjot partnera sāpju slieksni. Tur nav nekāda seksa. Tas pats ar dažādu veidu sasiešanu, piemēram, šibarī, kura izcelsme ir Japānā un kura pēdējā laikā kļūst ļoti populāra rietumu pasaulē. Ir cilvēki, kuriem sagādā baudu, ka viņu sasien, padara bezspēcīgus, ar ierobežotām spējām kustēties.
Ir jāpievērš uzmanība ne tikai fiziskajai, bet arī mentālajai pasaulei, kurā cilvēks vēlas justies bezspēcīgs, pilnībā pakļauts sava partnera varai.
Un arī te nav runas par seksuālām attiecībām, bet par dominēšanu un pakļaušanos. Ar mūsdienu tehnoloģiju palīdzību iespējams dominēt arī pār cilvēku, viņu fiziski nesatiekot. Tas iespējams, kaut vai izmantojot skype. Un viņi pat nerunā par seksu, nemasturbē kopā. Piemēram, personai patīk, ka viņai kāda cita persona sniedz instrukcijas, kā rīkoties, pavēl, ko darīt. Tam, protams, ir dažādi psiholoģiski iemesli, bet šādu cilvēku, kuriem patīk pakļauties un viņi nevēlas uzņemties atbildību par sevi, nav mazums. No otras puses, ir cilvēki, kuriem ļoti patīk pakļaut citus, nosakot ikvienu dzīves aspektu: piemēram, kādas drēbes šodien jāvelk. Viņiem vajag kādu, kas komandē, jo pašiem nav motivācijas kaut ko darīt.
Vai tā ir kārtējā urbānā leģenda, ka BDSM īpaši iecienījuši politiķi, lielu uzņēmumu vadītāji, kuriem nepārtraukti jāpieņem dažādi lēmumi, kas ietekmēs simtiem cilvēku, un tad kādā brīdī viņi vēlas justies bezpalīdzīgi kā bērni, kurus ietin autiņbiksītēs, iesmērē ar eļļiņu, ucina uz ceļiem?
Tas ir lielākais stereotips par BDSM. Viņi dominē ikdienas dzīvē un darbā, un viņiem vienmēr jābūt tādiem, kuri kontrolē situāciju. Viņiem vienmēr jāizskatās stipriem, tādiem, kuriem vienmēr ir atbildes uz visiem jautājumiem. Tas ir smagi, un nav veselīgi ilgstošā laika posmā. Šāda veida cilvēki izvēlas privātus BDSM seansus, kuros pakļaujas, spēlē verga lomu. Tas ļauj atrast līdzsvaru salīdzinoši īsā laika posmā. Ticiet man, šādu cilvēku ir pietiekami daudz. Tajā pašā laikā viņi ir tikai neliela BDSM komūnas daļa.
Daudz vairāk ir cilvēku, kuriem šis virziens ir pieņemams pavisam citu iemeslu dēļ.
Latvijā ir pavisam neliela BDSM komūna, pāris simtu. Taču ir tūkstošiem cilvēku Latvijā, kuri piekopj BDSM, bet jūs par viņiem nekad neuzzināsiet.
Tā tas ir ikvienā valstī. Esmu pārliecināts, ka arī jūsu paziņu lokā ir vairāki šādi pāri, taču jūs nekad par to neuzzināsiet, jo viņi par tādām lietām nerunā, tā joprojām ir tabu tēma. Pašreiz veidojam filmu par BDSM Latvijā, kas nāks klajā nākamajā gadā un būs balstīta uz patiesiem notikumiem. Tā nebūs dokumentālā, bet mākslas filma. Mums pat vēl nav nosaukuma, bet tā būs latviešu valodā ar latviešu aktieriem.
* Pavisam vienkārši BDSM varētu skaidrot kā seksuālu attiecību piekopšanu, kurās notiek dažādas erotiska satura lomu spēles, piemēram, partnera sasiešana, pēršana, sveču parafīna pilināšana uz partnera ķermeņa, izraisot kairinājumu, kas sagādā baudu un citāda veida pazemojumi.
BDSM skaidrojams kā saīsinājums no angļu valodas vārdiem: bondage/discipline jeb verdzību un disciplīnu, dominance/submission jeb dominanci un pakļaušanos, kā arī sadismu un mazohismu. Nereti BDSM jauc ar nesaskaņotu vardarbības aktu, kurā viens no pāra dalībniekiem spēlē kunga vai kundzes un verga vai verdzenes lomu, taču patiesībā jau iepriekš tiek saskaņota lomu spēle, kā arī sāpju līmenis, kuru pārsniegt nedrīkst, par to īpašā veidā brīdinot. Lai gan BDSM saista ar seksu un erotiku, ne vienmēr tas ietver reālas dzimumattiecības.