«Aktierim ik pa laikam vajag izrādi, uz kuru nevar dabūt biļetes. Tā sajūta, ko tur liegties, baro pašapziņa un dod spēku kādus piecus gadus atkal art uz priekšu,» žurnālam «Privātā Dzīve» atzīst Jaunā Rīgas teātra aktieris Kaspars Znotiņš. Ar kolēģi Vili Daudziņu viņš ieradās uz «Kilograms kultūras 2022» ceremoniju taisnā ceļā no izrādes «Žižeks. Pītersons. Gadsimta duelis.» Tā šogad atzīta par labāko kategorijā Teātris. Aktieri to nospēlējuši jau gandrīz 30 reizes, un līdz aprīļa beigām būs vēl 15 pilnībā izpārdotas izrādes. «Režisoram Alvim Hermanim
teicu, ka nevajag tādu izrādi taisīt, ka neviens nenāks skatīties.
Viens novērojums, kuru man darīja zināmu, – uz šo izrādi nevis sievas ved vīrus un meitenes – puišus, bet otrādi. Vīrieši ved dāmas, paši ģērbušies solīdos uzvalkos. Tas, protams, ir manis atveidotā Pītersona ietekmē, kas pēdējā laikā esot jaunu vīriešu elks,» priecājas Znotiņš.
Daudziņš, kurš spēlē Žižeku, piebilst: «Kad abi spēlējam, jūtam, kā uzmanība un kaut kādas simpātijas plūst no viena pie otra. Tādus kūleņus publika izrādes laikā met vairākas reizes, domājot gan kā Pītersons, gan kā Žižeks. Tā ir izrādes aizraujošākā īpatnība – mūsu domāšanas, paradoksu amerikāņu kalniņi, kuros abi ieraujam publiku. Šis lauciņš, iespējams, pirms tam bija patukšs. Intelektuālās piruetes bija kas tāds, pēc kā publika bija izslāpusi. Citādi nevaru izskaidrot to bezgalīgi lielo mīlestību un izpirktās izrādes.»