Uzņēmuma Rūjienas saldējums produkts melnītis – Blacky ar upeņu piedevu – sava nosaukuma dēļ nesen tika nodēvēts par rasistisku. Uzņēmuma pārstāve Kitija Liepa sarunā ar PDz stāsta, ka viņu sortimentā joprojām ir melnītis, un arī lielveikali nav vēlējušies pārtraukt sadarbību un izņemt preci no apgrozības. Datu, vai tieši šī saldējuma pārdošanas rādītāji ir kāpuši, uzņēmumā neesot.
«Mēs ražojam saldējumu un nekad neesam vēlējušies, lai ap to izvēršas skandāls. Blacky sākām ražot pirms diviem gadiem kā sezonālu produktu, jo melns saldējums ir modes lieta. Pat bez šī skandāla melnā saldējuma ēra iet uz beigām. Vēl neesam izlēmuši par šī saldējuma likteni, bet, ja turpināsim to ražot, tad nomainīsim nosaukumu,» sola viņa.
«Mēs nevēlējāmies nevienu aizskart, jo nesaistījām saldējuma krāsu ar rasi. Nosaukums ir attiecināms tikai uz saldējuma krāsu. Žēl, ka daudzi to uztvēra sakāpināti,» piebilst Liepa.
Likvidē 100. jubilejā
Arī ASV saldējums kritis nežēlastībā. Lai arī šogad Eskimo saldējums svin 100. jubileju, Šveices zīmola Nestle meitasuzņēmums ASV Dreyer’s atteicies no saldējuma nosaukuma Eskimo Pie, lai nepazemotu inuītus – Grenlandes, Kanādas Nunavutas, Aļaskas un Austrumu Čukotkas autonomā apgabala pamatiedzīvotājus. Zīmola pārstāvji atteikšanos no nosaukuma pamato ar vēlmi atspoguļot cilvēciskās vērtības. Visticamāk, arī no logo pazudīs tur attēlotais eskimoss.
Izvairīsies arī no vārda balts
Franču zīmols L’Oreal plāno no savu produktu nosaukumiem izņemt vārdus balts, gaišs un balinošs. Arī ASV zīmols Johnson&Johnson paziņojis, ka pārtrauks ražot sejas ādu balinošus produktus.Vārdi bāls, balts un gaišs pazudīs arī no Nīderlandes uzņēmuma Unilever sejas kopšanas produktu etiķetēm. Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka grasās vairāk demonstrēt dažādu ādas krāsu skaistumu, tādēļ reklāmās plāno biežāk pieaicināt tumšādainas sievietes.