Florence-Vīksne apsteidza pērnā gada uzvarētāju Niklāvu Mičuli (@niklavs), kā arī populāro influenceri, blogeri un TV raidījumu vadītāju Beāti Bērziņu (@betabeidz).
Grand Prix un ietekmīgākā Latvijas influencera titulu Florence-Vīksne ieguva, vērtējot procentuāli lielo sekotāju skaitu no Latvijas, kas viņai ir viens no apjomīgākajiem TOP5 indeksa influenceru vidū, vienlaikus arī augstos auditorijas iesaistes rādītājus – 15% un sekotāju auditorijas kvalitātes reitingu apvienojumā ar deviņu kompetento žūrijas locekļu skatījumu par radītā satura kvalitāti, atpazīstamību sociālajos tīklos un ārpus tiem.
Ietekmīgākie viedokļa līderi tika meklēti trijās kategorijās – mikro jeb no 1000 līdz 10 000 sekotājiem, medium jeb 10 000 līdz 25 000 sekotāji un «makro» jeb no 25 000 sekotājiem.
Citi lasa
Medium kategorijas uzvarētājas tituls šogad tika Dailes teātra aktrisei Anetei Krasovskai (@anetekrasovska), otrā vieta vlogerim un fotogrāfam Viktoram Blūmam (@viktorsblums), savukārt modele, TV seja Anna Rozīte (@annaroziite) ierindojas trešajā vietā.
Mikro kategorijas uzvarētājas godā šogad ir saldējuma meistare, ceļotāja un māmiņa Zane Milzarāja (@zane.milzaraja), otrajā vietā ierindojot uztura speciālisti Viktoriju Zakarkeviču (@uzlabo) un trešajā – sociālā medija TikTok zvaigznes, māsas Lidiju Ņižņikovu un Elīnu Pakalni (@latvian_sisters).
Kā norādīja indeksa veidotāju, aģentūras Golin Riga partneris Arnis Vērzemnieks, Covid-19 pandēmija ir ietekmējusi arī influenceru jomu – sekotāji kļūst prasīgāki, vairs nepietiek tikai ar faktu, ka esi slavenība vai ar skaisti izkārtotām fotogrāfijām.
«Lielāka nozīme ir arī reputācijai – 54% Baltijas iedzīvotāju ļoti satrauc, ka influenceri nepārbauda faktus un sniedz viltus ziņas,» skaidroja Vērzemnieks.
Pēc viņa teiktā, «Golin» influenceru indeksa 2021 analīze rāda, ka gandrīz puse jeb 44% no uzņēmējiem paredz, ka izmantos influenceru mārketingu arvien vairāk. Savukārt «mikro» kategorijas viedokļa ietekmētājiem – savas jomas ekspertiem pamazām tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība salīdzinoši ar tiem, kam vienkārši ir liels sekotāju skaits.
Vērtējot sociālo mediju nozares attīstības aktualitātes, šogad «Golin» influenceru indeksā noskaidroti līderi vienpadsmit jomās jeb par divām jomām vairāk nekā pērn – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto&video, sports, jaunatne, kā arī ģimene un «TikTok». Katrā no tām, izņemot TikTok, influenceri arī tika dalīti trīs kategorijās – mikro jeb no 1000 līdz 10 000 sekotājiem, «medium» jeb 10 000 līdz 25 000 sekotāji un «makro» jeb no 25 000 sekotājiem.
Jomas Dzīvesstils «makro» kategorijā uzvaras laurus plūkusi Florence-Vīksne, «medium» kategorijā par līderi kļuvusi Rozīte (@annaroziite) un «mikro» kategorijā – ceļotāja Zane Milzarāja (@zane.milzaraja).
Jomā «Ēdiens» par «makro» kategorijas līderi jau otro gadu pēc kārtas atzīta populārā blogere, recepšu grāmatas «Našķoties» autore Zane Grēviņa (@naskoties_zane), par «medium» kategorijas līderi izraudzīta veselīga uztura iedvesmotāja Māra Ziemele (@edamskaisti), bet «mikro» kategorijas uzvarētājas tituls ir uztura ekspertei Viktorijai Zakarkevičai (@uzlabo).
Jomā Skaistums makro kategorijas uzvarētājas gods šogad piešķirts modelei un veselīga dzīvesveida atbalstītājai Diānai Kubasovai (@dianakubasova).
«Medium» kategorijas uzvarētāja tituls šajā jomā ticis Latvijas slavenākajam «drag queen» Amuna Davis (@amunadavis), savukārt «mikro» kategorijā uzvaras laurus plūkusi make-up māksliniece Jekaterina Giseļevska (@jgiselevska). Jomas «Dizains» «makro» kategorijā šogad netika noteikts uzvarētājs, «medium» kategorijas līderis ir karikatūrists Gatis Šļūka (@karikaturalv), bet «mikro» kategorijas uzvarētājas gods tiek uzņēmējai un mākslas, mūzikas, literatūras projektu vadītājai Ilzei Pīlēnai (@ilze.pilena).
Jomā «Mode» «makro» kategorijas uzvaras laurus plūkusi apģērbu veikala īpašniece Elīna Didrihsone (@didrihsoonee), «medium» kategorijas uzvarētāja ir blogere, žurnāliste un grāmatu autore Una Ulme (@unaulme), bet par «mikro» kategorijas līderi noteikta modes māksliniece un trikotāžas eksperte Irina Košakova (@koshakova_).
Jomā «Izklaide» par «makro» kategorijas uzvarētāju atzīts raidierakstu vadītājs un TV personība Jānis Krīvēns (@krivenchy), «medium» kategorijas līdere ir aktrise Anete Krasovska (@anetekrasovska), bet «mikro» kategorijā par līderi noteikts māsu Lidijas un Elīnas duets (@latvian_sisters).
Jomā «Foto&video» «makro» kategorijas uzvarētājs ir jaunais kinorežisors un ceļotājs Roberts Vītols (@robyworks)
Par «medium» kategorijas līderi noteikta fotogrāfe Liāna Brūvere (@koshumm), bet «mikro» kategorijas laureāts ir fotogrāfs Aleksandrs Sokolovs (@aleksandrssokolovs). Jomā «Sports» «makro» kategorijas uzvarētājs jau otro gadu pēc kārtas ir bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), «medium» kategorijas laureāts ir hokejists Kaspars Saulietis (@sauljukas91), bet «mikro» kategorijā uzvaras laurus plūcis futbola pārstāvis Kaspars Gorkšs (@kaspars_gorkss).
«Jaunatne» jomas uzvarētājs «makro» kategorijā ir Mičulis (@niklavs), «medium» kategorijā uzvarējusi «TikTok» zvaigzne Undīne Ozoliņa (@undixone), bet «mikro» kategorijā triumfēja modele Emīlija Agate Palina (@emilijaagate). Šī gada jaunajā kategorijā «Ģimene» «makro» kategorijas līdere ir blogere un dvīņu mamma Kristīne Dzenīte (@kristine.dzen), «medium» kategorijā uzvarētāja ir digitālā satura veidotāja Baiba Mellenberga (@baiba.mellenberga), savukārt «mikro» – mamma un ēterisko eļļu eksperte Daiga Ellaby (@daiga_ella).
Savukārt otrajā šī gada jaunajā jomā «TikTok» netika dalītas kategorijas, bet izveidots top5.
Līderes tajā ir māsas Lidija Ņižņikova un Elīna Pakalne (@latvian_sisters), otrajā vietā ierindojot Undīni Ozoliņu (@Undixone) un godpilnajā trešajā – Regnāru Mariņinu (@Riganights). Ceturtās «TikTok» vietas ieguvējs ir iluzionists Edžus Kauķis (@Iluzionists_Edzus), bet topu noslēdz Genādijs Šutkovs (@Shutkovs).
Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes – starptautiska «Golin Global» metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei «Accelerators of Relevance», influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais «Instagram» analītikas uzņēmums «HypeAuditor».
Sadarbībā ar pētījumu centru «Norstat» tika noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē influenceru darbību un kādi ir influenceru veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā. Savukārt ietekmīgāko satura veidotāju sniegumu vērtēja arī neatkarīga žūrija jeb konkrēto jomu eksperti – austrumu cīņu skolotājs Volfgangs Vinters, žurnālistes Inga Gorbunova un Ieva Brante, šefpavārs Renārs Purmalis, režisore Adriāna Roze, pasākumu vadītājs Arvis Zēmanis, pasākumu eksperte Ieva Irbina, sporta žurnālists Ints Megnis un zīmolu stratēģe Elvī Kustavus.
Indeksā tika analizēti influenceru personīgie konti «Instagram» platformā, analīze veikta 2020.gada decembrī.