Žurnāls «Privātā Dzīve» savā jaunākajā numurā vēsta, ka aprīļa pirmajās trīs dienās Krievijas pilsētas Permas Operas un baleta teātrī ar ovācijām uzņemta Latvijas režisora Vladislava Nastavševa veidotā opera «Jevgeņijs Oņegins». Operai Nastavševs ir ne tikai režisors, bet arī veidojis scenogrāfiju un kostīmus. Laikā, kad pasaule seko līdzi šaušalīgajiem Krievijas armijas noziegumiem Ukrainā un pieņem arvien jaunas sankcijas pret Krieviju, lai kavētu kara finansēšanas iespējas, mūsu režisors Permā pirmizrādes svinēja pat trīs dienas – 1., 2. un 3. aprīlī. Nastavševs kāpa uz skatuves, saņēma ziedus, baudīja ovācijas. Par to, kādēļ pieņēmis lēmumu darboties Krievijā, Nastavševs klusē.
Vēl vairāk, jau šonedēļ, 16. aprīlī, Maskavas jaunajā mākslas un kultūras centrā «ГЭС-2», kas tika atklāts 2021. gada nogalē, klātesot Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam, Nastavševs plāno izrādīt savu koncertperformanci «Liriskās ainas».
Aktieris Intars Rešetins, kurš savulaik Nastavševa iestudētajā izrādē «Cerību ezers» atveidoja pašu Nastavševu, saka: «Neesmu runājis ar Vladu, un nezinu, kad viņš sāka darbu pie šīs izrādes Krievijā, kādi ir līguma nosacījumi un nākotnes sapņi. Tomēr šis ir jautājums par pozīcijas paušanu, un, cik man zināms, tā no viņa puses nav izskanējusi.
Ja es būtu Nastavševa vietā, manis tur, protams, tagad nebūtu, neskatoties uz iespējamām līguma sankcijām.
Kopš 24. februāra man ir tikai melns un balts, nekādu pustoņu. Pirmo mēnesi mēģināju būt tolerants un saprotošs, bet jau rit otrais kara mēnesis, cilvēki mirst, un mēs redzam šausmas, kas notiek Ukrainā. Tik daudzi ir nozombēti un atbalsta šo karu, un tāpēc tā ir nācija bez nākotnes. Es ar viņiem nekad dzīvē nesadarbošos.»
Ko citi Latvijas mākslinieki domā par Nastavševa pārdošanos Krievijai, lasiet jaunākajā žurnāla «Privātā Dzīve» numurā!