«Jau pirms izsludinātās ārkārtējās situācijas novērojām, ka iedzīvotāji arvien vairāk izmanto e-komercijas pakalpojumus arī pārtikas un ikdienas preču piegādei mājās,» PDz atzīst Barbora pārdošanas un mārketinga vadītāja Jekaterina Pukinska. Pēdējā mēneša notikumi saistībā ar koronavīrusu palīdzējusi uzņēmumam attīstīties un augt ievērojami ātrāk.
«Operatīvi reaģējot uz valstī notiekošo, nedēļas laikā esam atvēruši 33 jaunus pirkumu saņemšanas punktus Maxima veikalos Rīgā, Vidzemē, Zemgalē, Kurzemē un Latgalē,» teic Pukinska.
Salīdzinājumā ar pagājušā gada martu un aprīli šogad uzņēmuma apgrozījums pavasara mēnešos palielinājies par 130%. Savukārt uzņēmuma mājaslapas apmeklējums uzrādījis rekordlēcienu – pieaudzis pat par 300%. Visvairāk cilvēki internetā pasūta svaigo pārtiku – gaļu, piena produktus, augļus un dārzeņus. Ir novērojams pieprasījums arī pēc alkohola dzērieniem, taču tas veido tikai 3% no kopējā pirkumu groza.
«Lielākoties mūsu internetveikalu izmanto iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem. Tipiskākais lietotājs ir sievietes no 30 līdz 39 gadiem. Pakalpojumu daudz izmanto arī pensionāri un cilvēki ar ierobežotām vajadzībām. Nevar noliegt, ka pakalpojumu izmanto arī cilvēki, kas atrodas pašizolācijā, tā rūpējoties gan par sevi, gan apkārtējo drošību,» norāda uzņēmuma pārstāve.
Pukinska uzskata, ka Barbora.lv turpinās augt arī pēc pandēmijas beigām, jo iedzīvotāju iepirkšanās paradumi mainīsies. «Daudzi cilvēki, kuriem līdz šim bijušas dažādas barjeras pasūtīt pārtiku internetā, nu šo pakalpojumu ir izmēģinājuši, un viņu pāreja uz iepirkšanos tiešsaistē var būt ilgtermiņa tendence,» nākotnē optimistiski raugās Jekaterina Pukinska.