• Kā sunim kļūt par Instagram zvaigzni?

    Slavenības
    Nikola Šakale
    7. augusts, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Unsplash
    Ja vēlies, lai arī tavs mīlulis iekaro popularitāti sociālajos tīklos, šis raksts ir domāts tev. Konsultē influencere un Instagram apmācību kursu veidotāja (IG-cindywanderlust) Sindija Bokāne.

    Vārds influenceris jeb iedvesmotājs mūsdienās tiek dzirdēts bieži. Parasti mēs to asociējam ar cilvēku, kurš spēj iedvesmot, – tā ir jaunā māmiņa, sportists, kāds dziedātājs vai vienkārši radoša person. Tomēr arvien biežāk par Instagram zvaigznēm kļūst suņi, kuri ne tikai dalās ar skaistām fotogrāfijām, bet arī iesaka gardākos kārumus, skaistākās siksniņas un suņiem draudzīgākās vietas Latvijā, un viņiem ir prāvs skaits sekotāju.

    «Suns influenceris nav visai bieža parādība, tomēr šādi blogi, ko vada suņu entuziasti un ap šo saturu veido interesentu komūnu, mēdz parādīties. Ja Latvijā kādam kontam sekotāju skaits pārsniedz 10 tūkstošus, tas ir veiksmīgs panākums,» saka Sindija.

    Ar ko tad sākt?

    Jāsāk būtu ar paša profila izveidošanu un noformēšanu. «Bio sadaļā jāapraksta suņa izcelsme, īpašības, atšķirīgais un unikālais. Lai veidotu saturu, kas sasniegtu jaunas auditorijas, noteikti ir jāpadomā par profila stratēģiju: postu biežums, foto un video satura plānošana un veidošana, kā arī jāsaprot, kāds būs satura mērķis: vai tas izklaidēs, izglītos, iedvesmos, uzrunās citus suņu saimniekus vai tas tomēr būs tikai kā iedvesmas foto albums un personiskā arhīva veidošana? Lai sasniegtu panākumus un potenciāli arī ieinteresētu reklāmdevējus sadarbībai, ir jābūt sekotājiem, kā arī viedoklim,» norāda Instagram pasniedzēja.

    Tāpat Sindija min, ka būtiski jau pašā sākumā saprast, kādā formā tiks pasniegts saturs – vai saimnieks runās no sevis vai suns it kā pats sarunāsies ar sekotājiem. Tāpat būtiski saprast, vai bildēs parādīsies tikai suns vai arī saimnieki. Bildēs ir jāparādās stāstam, notikumam, kādai aktivitātei.

    Instagramā darboties var ļoti dažādi, bet noteikti vajadzētu paturēt prātā to, ka regulārs saturs sasniegs vairāk sekotāju.

    Un noteikti nevajadzētu aizmirst par video saturu, pašlaik ļoti aktuāli ir veidot Reel video. Tos Instagram palaiž apritē vairāk nekā citus, tas ir veids kā ātrāk sasniegt jaunu auditoriju.

    Kādi būs kā saimnieka ieguvumi?

    «Kopumā aktīva satura veidošana var paplašināt mūsu kontaktu un paziņu loku, tas var palīdzēt gan privāti, gan biznesa veidošanai, arī jaunu klientu piesaistei. Šāda atpazīstamība arī Latvijā var nodrošināt dažādus reklāmas sadarbības projektus, jo zīmoli arvien vairāk izvēlas veidot satura mārketingu sociālajos tīklos, sevišķi Instagram. Tie ir papildu ienākumi, dažādi bonusi un iespējas,» skaidro speciāliste.

    Tomēr vajag rēķināties, ka ne jau uzreiz profilā tiks piedāvāta sadarbība, tāpēc Instagram guru iesaka, ka saturā vajadzētu parādīties ieteikumiem un kādiem produktiem, ko suņuks ir iecienījis un ko saimnieki ir iegādājušies paši, par to var izveidot kādu postu apskatu, atzīmējot zīmolu ar tēmturi. To noteikti pamanīs zīmola veidotāji, un, ja viņiem šis saturs būs atbilstošs, tad ļoti iespējams, ka no tā var izveidoties kāda tālāka sadarbība. Nav jākautrējas arī pašiem izrādīt iniciatīvu un piedāvāt sadarboties. Galvenais – aprakstīt savu ideju un arī padomāt pa to kāds būtu ieguvums pašam zīmolam. 

    Iedvesmai piedāvājam iepazīties ar vairākiem veiksmīgiem suņu profiliem. 

    Glorija – 28 500 sekotāju

    (@gloria.swissy)

    Šī ir Glorija – baltais Šveices aitusuns, kurai ir pieci gadi. Glorijai Instagram ir pašai savs profils, kam nu jau ir 28 500 sekotāju. Tas ir ļoti, ļoti daudz! Glorijas saimnieks Dāvids atzīst, tad ideja par profila izveidi nākusi ļoti dabiski. Viņš sācis likt savā personiskajā profilā visu, kas saistīts par un ap suņiem, līdz beidzot sapratis – neatliks nekas cits kā izveidot atsevišķu profilu tikai Glorijai.

    «Sekotāju piesaiste bija mērķis tikai sākumposmā, kad vēl nebija sasniegts 1000 sekotāju skaits. Ātri vien sapratu, ka nav vērts dzīties pakaļ skaitļiem, bet jādara tas, kas man patīk – veidot kvalitatīvu saturu un stāstīt citiem par savu četrkājaino draugu. Iespējams, šī nostāja arī ir viens no iemesliem, kāpēc izdevās piesaistīt relatīvi lielo sekotāju skaitu,» stāsta Dāvids.

    Viņš arī atklāj, ka nereti iedvesmo idejas no citiem suņu mīļotājiem, taču tādos gadījumos vienmēr draudzīgi ievieto atsauci uz konkrēto idejas autora profilu. Daudziem varbūt šķitīs pārspīlēti un neticami, bet profila izveide ir mainījusi abu dzīves pilnībā. Vislielākais dārgums, kas Dāvidam iegūts, ir sieva Žanna un divas suņu māsas – labradors Maija un pūdelis Frīda. Žanna un Dāvids iepazinušies tieši Instagramā, kad viņa ideja par suņu aksesuāru biznesu bija tikai procesā, bet nu viņi izveidojuši kopēju uzņēmumu Northwoofs, lai priecētu suņu mīļotājus visā pasaulē.

    • Dāvida un Glorijas ieteikums: jābūt oriģināliem, patiesiem pret sevi un citiem, kā arī jāmācās veidot kvalitatīvu un regulāru saturu, kas ietver stāstu par sevi un savu suni. «Instagram vidē bieži vien izskan vaimanas, ka algoritms ir slikts un ka nav vērts neko tur likt, jo tikai procentuāli maza daļina cilvēku to redz. Šāda nostāja jau pēc pašas būtības ir indikators nepareizai rīcības motivācijai,» teic Dāvids.

    Ja vēlies izveidot profilu savam mīlulim, dari to aiz mīlestības, bet nevis lai tīkotu pēc slavas vai uzmanības.

    Loki – 795 sekotāji

    (@volvo.the.amstaff)

    No personiskā arhīvaŠis ir Loki jeb Volvo Ocean Race – divarpus gadu vecs tīršķirnes amerikāņu Stafordšīras terjers, kuram arī ir savs profils. Loki ir 795 sekotāji. Loki saimniece Sintija ir fotogrāfe, tāpēc suņukam ir ļoti daudz bilžu, sākot ar ikdienas bildēm telefonā līdz profesionālām fotosesijām.

    «Vienīgais veids, kā nepārpildīt mūsu personiskos sociālo tīklu profilus ar suņu bildēm, bija atsevišķs profils pašam sunim,» atzīst saimniece. Tas licies interesanti un savā veidā aizraujoši – dokumentēt sava suņa ikdienu. Sintija ir pārliecināta, ka galvenais ir nevis sekotāju skaits, bet gan atgriezeniskā saite – komentāri, dalīšanās, dažādas aktivitātes. Pie saviem sekotājiem Loki nonācis, pateicoties virtuālajai draudzībai – ar iepazīšanos un atbalstīšanu. Regulāri ieraksti, labas kvalitātes bildes, atbilstoši tēmturi piesaista cilvēkus.

    Saimniece atzīst, ka Loki profilā uzturoties pat biežāk nekā savā personiskajā, to apliecina publikāciju skaits, kuru šeit ir daudz vairāk. «Mums kā saimniekiem šī profila izveide ir dāvājusi daudz prieka. Pie Loki ieguvumiem varētu skaitīt uzvaras dažādos konkursos, kuru balvās ir tieši suņiem paredzētas preces.» Sintija dalās arī ar viņiem tīkamiem produktiem, tādā veidā izveidojot atsauksmi, lai citi suņu saimnieki to pamanītu. Tiek veidoti īsie video – smieklīgi, tematiski vai par tajā brīdī aktuālām tēmām.

    • Sintijas un Loki ieteikums: noteikti vajadzētu sākt ar sava mīluļa regulāru fotografēšanu. Censties radīt pēc iespējas kvalitatīvākas bildes un izmēģināt dažādus rakursus un idejas. Pārdomāt, kas būs profila auditorija (satura valodas izvēle), kāda būs kopējā noskaņa (krāsas, toņi) un pats vēstījums.

    Villijs – 5000 sekotāju

    (@sunsvillijs)

    Šis ir Villijs, pilnajā vārdā Viljams – pusotra gada vecs Velsas kardigānkorgija šķirnes pārstāvis. Villijam ir teju 5000 sekotāju. Viņam ļoti patīk doties garās pastaigās pa mežu, taču arī gulšņāt gultā un skatīties filmas. Tā kā Villija saimnieki ir šova komandas Street Warriors atlēti Luīze un Gatis, kuri Instagram platformā ir ieguvuši ievērību, viņiem, dodoties pakaļ Villijam, nebija divu domu, ka sunim pašam būs savs profils.

    Profilā tiek atrādīta Villija ikdiena – gan labie, gan arī ne tik labie mirkļi.

    «Kad Villijs pie mums bija tikai dažas nedēļas, viņš pēkšņi saslima, un katru dienu devāmies pie veterinārārsta. Bija pat mirklis, kad Villijs cīnījās par savu dzīvību un bija jātaisa operācija,» stāsta saimnieki. Tad par visām gaitām un par to, kā Villijam iet, tika pastāstīts šajā profilā.

    Villijs daudzus sekotājus ieguvis, pateicoties viņa saimnieku plašajam sekotāju pulkam. Saimnieki cenšas parādīt Villija dzīvi vispusīgi, lai sekotājiem būtu sajūta, it kā viņi Villiju pazītu personīgi. Saimniekiem ir galerija, kurā iespējams apskatīt it visu, ko Villijs ir darījis un piedzīvojis. Villijs, pateicoties šim profilam, ir saņēmis kārumus un rotaļlietas no dažādām kompānijām, kas vēlējušās Villiju iepriecināt. «Kurjers mūsu mājās ir ļoti iemīļots viesis – pat ja paciņa nav Villijam, viņam patīk visu izpakot, apskatīt un vēlāk arī iznīcināt iepakojumu,» atklāj saimnieki.

    • Luīzes, Gata un Villija ieteikumi: ir jādalās ar it visu, gan labo, gan slikto, jo tas daudz vairāk palīdz sekotājiem izprast, sajust suņa dziļāko būtību. Savu patieso raksturu dzīvnieks atklāj tikai saimniekiem, un, ja paspēj noķert tos īstos brīžus, kad tiek demonstrēti triki un stiķi, tā ir liela pievienotā vērtība.

    Rūbija – 5000 sekotāju

    (@ruuby_thecocker)

    No personiskā arhīvaRūbija ir  pusotra gada veca angļu kokerspaniela kucīte, kurai Instagram ir 5000 sekotāju. Rūbijas saimniece Paula izveidojusi savai mīlulei atsevišķu kontu, lai varētu publicēt Rūbijas bildes un video, cik vien tīk, jo sapratusi, ka citādi pašas saturā būtu gandrīz tikai suns.

    Paula atklāj savas veiksmes atslēgu – tiek uzņemtas kvalitatīvas bildes, jo saimniece ir fotogrāfe, kā arī konstanti tiek komunicēts ar citiem suņu profiliem. Paula norāda – lai saņemtu, ir jādod pretī (gan komentāri, gan like ir ļoti būtiski). Tāpat tiek veidotas dažādas sadarbības un konkursi, arī tad, ja nav liels sekotāju pulks, vienmēr var kādu uzrunāt.

    Rūbijas saimniece atklāj, ka patiesībā tieši pēc pirmās sadarbības ar Anybelly sekotāju skaits sācis augt, un Paula centusies uzturēt šādu virzienu. Vēl svarīga ir tēmturu lietošana, jo tieši šādi var tikt piesaistīti ārzemju profili.

    «Man kā saimniecei šis profils noteikti devis lieliskus paziņas. Ir forši būt uz viena viļņa un komunicēt ar citiem suņu saimniekiem. Ik pa laikam redzu kādu noderīgu un pamācošu informāciju, ko var izmantot ikdienā. Rūbija ir ieguvusi dažādas mantiņas. Tas gan laikam varētu būt ieguvums arī man – naudas ieekonomēšana,» saka Paula.

    • Paulas un Rūbijas ieteikums: jāpievērš uzmanība postu jeb publikāciju kvalitātei. Kuram gan nepatīk skatīties uz labi uzņemtām bildēm? Bet, protams, ir jāparāda arī kas vairāk par skaistām fotogrāfijām – daļa no personīgās dzīves.

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē