Kokteiļbārā “Minox” norisinājās Influenceru indeksa rezultātu paziņošana, kurā jauniešu vidū populārais Linkevičs ieguva augstāko punktu skaitu “makro” kategorijā. Par otru ietekmīgāko pašmāju influenceri “makro” kategorijā atzīta influencere un TV žurnāliste Kristīne Virsnīte, un trešā – pazīstamā satura veidotāja un TV raidījumu vadītāja Beāte Bērziņa.
“Šī gada Influenceru indekss parāda, ka Latvijā satura veidotāju tirgus ir piesātināts. Pārsvarā laureātu pjedestālu veido jaunpienācēji, saglabāt stabilu vietu starp līderiem izdevies vien retajam. Uzvarētāju vidū saasinās konkurence, jo nozare strauji attīstās. Tajā mainās gan tendences, gan kompetences, kas influenceri padara veiksmīgu.
Vairs nepietiek ar vienu komunikācijas platformu, tāpēc kronēto satura veidotāju reputācija izvēršas ārpus digitālās vides. Šo spēku influenceriem ir jāprot izmantot, lai radītu pārmaiņas sabiedrībā un lietderīgi pildītu mediju lomu savas auditorijas priekšā,” akcentē sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” partneris Arnis Vērzemnieks.
Indeksā noskaidroti arī divpadsmit jomu – dizains, dzīvesstils, ēdiens, foto un video, ģimene, izglītība un pašizaugsme, mākslas un šovbizness, mode un stils, sports un fitness, skaistumkopšana, sabiedriskā līdzdalība un “TikTok” – līderi kategorijās “mikro” (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), “medium” (10 000 līdz 25 000 sekotāju) un “makro” (no 25 000 sekotājiem).
Jomas “Dizains” makro kategorijā uzvaras laurus plūca tetovētāja Regīna Renjute, medium kategorijā par līderi kļuvusi māksliniece Elita Patmalniece un mikro kategorijā – interjera dizainere Anda Ozoliņa. Jomā “Dzīvesstils” par makro kategorijas līderi kronēts “Grand Prix” ieguvējs Rojs Rodžers Linkevičs, par medium kategorijas uzvarētāju atzīta satura veidotāja Alīna Heislere, un mikro kategorijas uzvarētāja ir uzņēmēja Ilze Pīlēna.
Jomā “Ēdiens” makro kategorijas līderes statusu saglabā zināmā blogere, recepšu grāmatas “Našķoties” autore Zane Grēviņa, par medium kategorijas līderi atzīta blogere Elizabete Kupča, un mikro kategorijas uzvarētāja ir konditore Diāna Goba. Jomā “Foto un video” makro kategorijas uzvarētājs ir fotogrāfs Jānis Paļulis, par medium kategorijas līderi noteikta fotomāksliniece Liāna Brūvere, un mikro kategorijas laureāts ir fotogrāfs Aleksandrs Sokolovs.
Jomas “Ģimene” makro kategorijā uzvaras laurus plūca satura autore Kristīne Dzenīte, medium kategorijā par līderi kļuvusi Karlīna Kramiņa un mikro kategorijā – jaunā māmiņa Nataša Štromberga.
Jomā “Izglītība un pašizaugsme” makro kategorijas uzvarētājas titulam kvalificējās sertificēta uztura speciāliste Anna Rozīte. Par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta blogere un žurnāliste Una Ulme, bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis braukšanas apmācības instruktors Ronalds Burnickis.
Jomā “Mākslas un šovbizness” par makro kategorijas uzvarētāju atzīta aizvadītā gada “Grand Prix” ieguvēja – aktrise Ieva Florence-Vīksne, arī medium kategorijas līderpozīcijā ir aktrise – Anete Krasovska, bet mikro kategorijā par līderi noteikts pašmāju reperis Rolands Čivčs.
Jomā “Mode un stils” makro kategorijas uzvaras laurus plūkusi modes žurnāliste un TV raidījumu vadītāja Maija Silova (@silovamaija), medium kategorijas uzvarētāja ir zīmola “M-Couture” dibinātāja Jūlija Malahova, bet par mikro kategorijas līderi noteikta influencere Kristīne Krišjāne.
Jomā “Sports un fitness” makro kategorijas uzvarētājs ir Nacionālās hokeja līgas vārtsargs Elvis Merzļikins, medium kategorijas laureāts ir hokeja uzbrucējs Miks Indrašis (@miksindrasis), bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis jaunais basketbola spēlētājs Artūrs Mārtiņš Žagars.
Jomā “Skaistumkopšana” makro kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju sociālo mediju influenceriem. Tikmēr par medium kategorijas uzvarētāju šajā jomā kļuvusi pazīstamā grima māksliniece Krista Zvirgzdiņa, bet mikro kategorijā uzvaras laurus plūcis satura veidotājs Martins Dzenis.
Savukārt šī gada debijas jomā “Sabiedriskā līdzdalība” makro kategorijas uzvarētājas titulu ieguva TV žurnāliste Kristīne Garklāva, savukārt par jomas medium kategorijas līderi noteikta sabiedriskā un politiskā aktīviste Patrīcija Anna Vavilova, bet mikro kategorijā – pazīstamā TV personība Eva Johansone.
Visbeidzot jomā “TikTok” par uzvarētāju atzīts iluzionists, Ginesa pasaules rekordists Edžus Kauķis.
Lai noteiktu Latvijas veiksmīgākos influencerus, indeksā izmantota starptautiska, datos balstīta pieeja “Golin Accelerators of Relevance” sadarbībā ar analītikas rīku “HypeAuditor” un vienu no vadošajām pētījumu kompānijām “Norstat”. Indeksā izmantota jauktā metodoloģija, kur sociālo mediju profili vērtēti pēc kvantitatīviem un kvalitatīviem mērījumiem.
Ietekmīgāko satura veidotāju sniegumu vērtēja arī neatkarīga žūrijas komanda, kuru pārstāv konkrēto jomu eksperti. Viņu vidū ir šefpavārs Raimonds Zommers, grāmatas “STILS” līdzautore Guna Leiškalne-Rokk, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane, festivāla “LAMPA” producente Lelde Prūse, sporta žurnāla “Sporta Avīze” atbildīgais redaktors Ints Megnis, žurnāla “I’mperfekt” redaktore Laura Lauziniece, dizaina pētniece Sabīne Koklačova, žurnāla “OK!” galvenā redaktore Laila Pastare, ISSP skolas vadītāja Liāna Iveta Beņķe, Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas “Fotogrāfija” vadītājs Alnis Stakle, imidža skolas “Una Style” dibinātāja Una Bernatoviča, dizaina studijas “Mākonis” dibinātāja Anita Grase, uzņēmuma “Olybet” operāciju vadītājs Alvis Kindzulis, mākslas konsultante Ilze Grinberga, izdevniecības “Rīgas Viļņi” valdes priekšsēdētāja Aija Šmidre, RISEBA Reklāmas un sabiedrisko attiecību katedras vieslektore Regīna Ločmele, profesionālās vidusskolas “Victoria” attīstības vadītājs Mārtiņš Korbs un stratēģijas aģentūras “White Label” partnere Tatjana Baranovska.