• Alvis Hermanis: «Man netiek dota iespēja sevi aizstāvēt»

    Slavenības
    Santa.lv
    Santa.lv
    17. maijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: No izdevniecības ŽURNĀLS SANTA arhīva
    Komentējot viltus reklāmas, kas aizvadītajā nedēļā parādījās vairākos interneta portālos, kurās bez viņu ziņas izmantoti režisora Alvja Hermaņa un TV raidījuma Rīta Panorāma moderatora Dāvja Valdnieka vārdi,  Alvis Hermanis savā Facebook profilā publicējis vēstuli, kurā pauž rūgtumu, ka šajā situācijā viņam nan nekādu iespēju sevi aizstāvēt. Viņaprāt, jaunās tehnoloģijas un cilvēku ētika ir savstarpēji nesavienojamas lietas.

    «Jau kādu laiku cilvēki prasa, kā es taisos reaģēt uz viltus reklāmām, kurās tiek izmantots mans vārds un attēls. Tādas iespējas jau netiek dotas. Piemēram, portālam delfi.lv, kurš īpaši centīgi publicēja šīs reklāmas, es caur JRT preses daļu nosūtīju savu komentāru. Ar lūgumu to publicēt līdzsvarojot viņu apmelojošās reklāmas pret mani. Delfi vadītājs Bērziņš to neizdarīja. Tad nu es to ielieku šeit,» savā Facebook profilā raksta Alvis Hermanis.

    «Kad man pastāstīja par tām manām viltus reklāmām, sākumā uztvēru to nenopietni. Jo neticēju, ka ļaudis kaut kam tik absurdam vispār var noticēt. Bet tad man piezvanīja vairāki cilvēki, kuri tam bija gan noticējuši. Vārdus nesaukšu, jo tas, manuprāt, viņiem nav kompliments. Viņu vidū bijušie politiķi, piemēram. Tad pēkšņi tas viss vairs tik smieklīgi nelikās. Sāku interesēties, kādas ir manas iepējas sevi aizstāvēt. Piemēram CERT (viena no informācijas tehnoloģiju drošības iestādēm) pārstāve I.Ilvesa man ieteica sūdzēties policijā. Liels paldies par padomu.


    Visi tie ļaudis, kas braukā pa starptautiskām konferencēm un pa televizoru gudri runā par informācijas telpas drošību, nav papūlējušies izdomāt nevienu pašu veidu kā man šai situācijā sevi aizstāvēt.


    Tāpēc latviešu reklāmistiem paveras jauni apvāršņi, kurus nevajadzētu kavēties izmantot. Piedāvāju jaunas idejas, piemēram: «Levits aicina izņemt naudu no Latvijas bankām,» un tā tālāk.

    Cita problēma, ka ziņu portālu lasītāji visas reklāmas ekrāna labajā pusē uztver kā paša portāla informāciju. Un ja reklāma ir meli, tad arī viss pārējais automātiski neliekas vairs ticams.

    Progress ir piezadzies nemanot, ja pārfrāzē vecu krievu anekdoti. Vēl viens pierādījums, ka jaunās tehnoloģijas un cilvēku ētika, šī vārda vecmodīgajā nozīmē, ir divas savstarpēji nesavietojamas lietas,» saka slavenais režisors. 

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē