Vai trīs mēneši nav par maz, lai jau sāktu apmeklēt bēbīšu skolu?
Inese Stepiņa: – Trijos mēnešos bērniņš jau ir apvēlies, viņam ar mammu jau izveidojies savs dienas ritms. Pirmajā dzīves gadā bērniņš ļoti strauji attīstās, burtiski pa dienām, un trijos mēnešos viņu jau interesē viss, kas notiek apkārt. Īpaši, ja mammai ir pirmais bērniņš, tad šeit kopā ar citām mammām un skolotājām, kas kaut ko parāda, kaut ko paskaidro, mamma var apgūt jaunas prasmes, iemācīties, kā pašūpināt bērniņu, kā nomierināt, kā pamasēt. Te var apgūt mazuļa vecumam atbilstošas dziesmiņas un skaitāmpantus, ko pēc tam atkārtot arī mājās.
Ko tik mazs bērniņš mācās bēbīšu skoliņā?
Inese Stepiņa: – Mazulīšiem dziedam dziesmiņas, masējam rociņas, kājiņas, samīļojam bērniņu, apgūstam jaunas fiziskās aktivitātes. Katra nodarbība ir ļoti pārdomāta un pielāgota bērnu vecumam, taču neatkarīgi no tā, cik bērniņš ir liels vai mazs, mēs piedomājam, lai katrā tikšanās reizē būtu fiziska izkustēšanās, veicinātu bērna psihoemocionālo un sociālo attīstība. Tāpat ar dziesmiņām un skaitāmpantiem attīstām muzikalitāti, trenējam uzmanību, koncentrēšanos, pacietību, ar dažādiem uzdevumiem stimulējam pirkstu sīko motoriku.
Saka, ka bēbīšu skoliņa ir vairāk mammām, nevis bērniņiem.
Inese Stepiņa: – Katrai bēbīšu skoliņai ir atšķirīga struktūra un uzbūve. Ir skoliņas, kas vairāk sniedz atbalstu mammām, bet mūsu skoliņa paredzēta abiem. Mammai tā ir iziešana no mājām. Kā viņas pašas saka: «Vismaz vienreiz nedēļā varu sapucēties un iziet no mājas». Un viņas tiešām nāk uz nodarbībām tādas starojošas. Pirms nodarbības un pēc tās viņas var dalīties pieredzē par sev svarīgiem jautājumiem ar citām mammām. Savukārt nodarbībā var smelties idejas, ko ar bērniņu darīt mājās, kas viņam šajā vecumā ir vajadzīgs un atbilstošs. Bērnam šīs nodarbības sagādā milzīgu prieku jebkurā vecumā. Un vēl ļoti svarīgi: bērnam nodarbībā tiek nedalīta mammas uzmanība, jo mājās ir trauki, vēl kāds bērniņš, jāuztaisa vakariņas… Bet šis ir laiks, ko es simtprocentīgi veltu bērnam. Ieguvēji ir abi.
Vai bēbīšu skoliņa ir piemērota visiem bērniem?
Inese Stepiņa: – Tas parasti atkarīgs no mammas, tēta vai omītes, kas nāk ar bērnu uz nodarbībām. Ja mammai vai tētim patīk, arī bērns nāk ar prieku. Ja neiepatīkas, jāmeklē kaut kas sirdij tuvāks.
Tā kā esat arī logopēde, gribu vaicāt, vai bēbīšu skoliņas aktivitātes palīdz attīstīt bērna runu.
Inese Stepiņa: – Protams! To ietekmē un veicina dziesmas, skaitāmpanti, ritma izjušana, rokdarbi – katrs knipucītis, ko mēs paceļam, ieberam un ieveram. Arī fiziskie uzdevumi, kas nostiprina koordināciju un stāju, – uzkāpšana, apskriešana, bumbas iemešana, tas viss ietekmē runu un paplašina vārdu krājumu. Un viss, ko mēs šeit runājam un skandinām, bērniņam aizķeras.
Dažkārt mammas stāsta, ka arī tie bērniņi, kas nodarbībās vairāk vēro visu no malas, nevis aktīvi piedalās, pēc tam mājās paši atkārto kaut ko no tā, kas redzēts un dzirdēts skoliņā. Bērns nekad nebūs zaudētājs, tikai ieguvējs un kļūs bagātāks
Kādas ir mammu atsauksmes par ieguvumiem bēbīšu skoliņā?
Inese Stepiņa: – Mums ir mammas, kas nāk no bērna triju mēnešu vecuma līdz trim gadiem. Viņas ir tā sadraudzējušās, ka satiekas vasaras pasākumos un salidojumos arī pēc skoliņas. Tāpēc tas ir vēl vien bēbīšu skoliņas ieguvums – pie draugiem tiek gan mammas, gan bērni! Un vēl vecāki saka, ka tieši te iemācījušies svinēt svētkus, jo mēs skoliņā vienmēr svinam Latvijas valsts svētkus, Ziemassvētkus, Lieldienas.
Vēl mammas lepojas, ka mans bērns māk pagaidīt un saskatīt, ka viņš nav vienīgais pasaulē. Dažas mammas priecājas, ka bērnam veidojas neliels priekšstats par uzstāšanos, jo Ziemassvētku un izlaidumu koncertos bērniņš uzstājas kopā ar ģimeni. Un pēc bēbīšu skoliņas bērnam arī vieglāk aiziet uz bērnudārzu, jo viņam jau ir pieredze, kā darboties vienā bariņā ar citiem.