Jo agrāk bērns iepazīst naudu, jo labāk, uzskata britu psihologi un pedagogi. Tad, sākot skolas gaitas un vēlāk, pusaudža gados, bērns daudz veiksmīgāk pratīs plānot kabatas naudas tēriņus.
Mācot bērnam atšķirt monētas, viņam vienlaikus māca koncentrēt uzmanību, iegaumēt, spriest un rēķināt. Jau četru piecu gadu vecumā bērnam var mācīt skaitīt naudu. Vispirms jāmāca saskaitīt viensantīma monētas, tad jāiepazīstina ar divsantīmu monētām un tikai pēc tam var apgūt skaitīšanu un atņemšanu līdz pieci, izmantojot dažādas monētu kombinācijas. Tad jāiepazīstina ar piecu santīmu monētām un jāmudina vingrināties rēķināšanā līdz desmit.
Var spēlēt spēles. Lai bērns atrod nosaukto monētu. Var parādīt dažādu vērtību monētu savstarpējās sakarības. Var palūgt sašķirot naudu kaudzītēs atbilstoši vērtībām.
Atnākot mājās no veikala, var atdot bērnam iepirkumus un čekus un rotaļas veidā atpirkt tos no viņa kā no kasiera. Pieaugušais var teikt, ka viņam nav tik daudz naudas, cik bērns prasa, tad kopīgi jāizrēķina, kuri pirkumi būtu jāatstāj veikalā, lai iekļautos nosauktajā summā.