Sākot domāt par mārketingu, sociālo mediju speciāliste Annija Graustiņa aicina saprast, kādi ir uzņēmuma mērķi, piemēram, būt zināmiem kādā reģionā, veicināt pārdošanu interneta veikalā, iekļūt konkrētās tirdzniecības vietās u. c. Tikai tad, kad definēti uzņēmuma mērķi, var pieskaņot arī mārketinga mērķus un saprast, uz ko jākoncentrējas, lai tos sasniegtu.
Tirgus izpēte ļaus mācīties no citiem, kā arī atrast brīvas nišas un savu vietu tirgū.
Var sākt ar līdzīgu produktu vai pakalpojumu meklēšanu dažādos kanālos, analizēt mārketinga aktivitātes un izdarīt secinājumus. Vērts paturēt prātā, ka produkta pozicionējums un mārketinga aktivitātes nav jāveido tā, kā to darījuši citi šajā nozarē. Uz produktu iespējams palūkoties no visdažādākajiem leņķiem. Lieliskus iedvesmas avotus var atrast pat pavisam atšķirīgās nozarēs.
Jebkuras mārketinga aktivitātes (vai tas būtu ieraksts sociālajos tīklos, reklāma, raksts žurnālā vai afiša uz ielas staba) centrā ir stāsts. Annija uzsver, ka stāstam būtu jābūt aiz katra uzņēmuma, jo labi stāstnieki pulcē ap sevi ieinteresētus klausītājus. Vispirms stāstu domās var stāstīt sev, apkārtējiem un, kad tas ieguvis stingru formu, iznest pasaulē. Stāstu var stāstīt tekstos, attēlos, video un pat produktu iepakojumā. Un labākais ir tas, ka stāsts ik dienas turpinās.
Savās mārketinga aktivitātēs svarīgi saprast, ka cilvēks piesaista cilvēku.
Lai cik ļoti dažreiz gribētos paslēpties aiz sava produkta, spēcīgāka savienība veidojas, nostājoties tam blakus. Persona rada uzticamību, autentiskumu un piešķir raksturu arī zīmolam. Uzdrošināšanās parādīt savu seju mārketinga aktivitātēs atmaksāsies ar uzviju, aicina Annija Graustiņa.
Visu rakstu un četru zīmolu – ZELT, Iedillo, Salaspils mellenes un Kniploks – izveides stāstus lasiet zemāk!