• Pasēdēsim (modernā) klubkrēslā!

    Māja
    Lana Jura
    20. maijs, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: No publicitātes materiāliem
    Dzīvot, sēdēt, runāt, strādāt – tik daudz misiju īsteno šodien tik trendīgais klubkrēsls.

    Mājokļa oāze, kas nodrošina eksistenciālu daudzfunkcionalitāti. Ultramīksts, polsterēts, apjomīgs, komfortabls, noapaļots, slinks, oriģināls, darināts ar augsta līmeņa amatnieciskām detaļām un acīm rūpīgi slēptiem inovatīviem risinājumiem – tāds 2020./2021. gada sezonas klubkrēsla tēls iezīmējās uz Milano Design City jauno kolekciju prezentācijas skatuves.

    Par vērtību, kvalitāti un vidi

    Lockdown piespieda pasauli sēdēt klubkrēslā, atvēlot tam lielāku laiku un uzmanību, kā ierasts. Gribot negribot cilvēkiem radās iespēja padomāt par dzīves un lietu vērtību, arī par tik būtisku parametru kā mēbeļu kvalitāte un kalpošanas mūžs. Kvalitātei ir sava cena, to zina ikviens. Te pievienojas arī mūžīgi aktuālais jautājums par attieksmi pret dabu un resursu izlietojumu, ja lietas nav ilgi kalpojošas. Tieši dizaineri un arhitekti, arī vairāki Prickera prēmijas laureāti, kā Shigeru Ban, Jean Nouvel, Renzo Piano, Rafael Aranda, arī Kengo Kuma, Fabio Novembre, pirmie nāca klajā ar uzsaukumiem, aicinot pasauli pārskatīt attieksmi pret ekosistēmu un kārtējo reizi iestājoties par ilgtspējīgu attīstību, dizainu un arhitektūru. Tas nepalika nepamanīts.

    Uz eko atbildības viļņa jauno kolekciju klubkrēslu paraugi demonstrē kvalitatīvu, ilgi kalpojošu, otrreiz pārstrādājamu materiālu un izejvielu (inovatīvas augsta blīvuma poliuretāna putu kompozīcijas, patentētas tērauda lējumu konstrukcijas, jaunas dūnu un mākslīgo šķiedru pildījumu formulas u. c.) lietojumu, ražošanas un amatniecības meistarību, fenomenālu šūšanas precizitāti, maniakālu attieksmi pret detaļām. Skatoties uz šiem objektiem, acīs krīt tehnoloģiju attīstības varenība un meistara roku īpašais pieskāriens. Pirkt mēbeli vienai sezonai ir bezatbildīgi un nav inteliģenti. Klubkrēsls ir augstvērtīgs, inovatīvs un paredzēts ilgstošai kalpošanai. Tas ir pamatīgs, izturīgs un funkcionāls.

    Taču viena piebilde – funkcija iet roku rokā ar estētiku un emocionālo piedevu.

    Tas ir ļoti būtiski, lai iekrāsotu šodienas nestabilo un stresa pilno ikdienu ar spilgtu skaistuma pieskārienu.

    Gigantomānija

    Šīs sezonas klubkrēsls reinterpretē dāsnos 50., 60., 70. gadu apjomus, aizraujas ar kokona formas efektiem un supermīkstu spilvenu pārbagātību. Klubkrēsls ir relaksācijas pasaule, to redzot, pārņem nepārvarama vēlme tajā ieritināties, gribas to baudīt gan strādājot, gan atpūšoties. Mīkstās un noapaļotās līnijas apskauj, aicina, pielāgojas un transformējas atbilstoši lietotāja pozai. Plus centimetri sēdvirsmas dziļumam vai platumam, plus centimetri roku balstiem – un klubkrēsla lielummānijas parametri ir sasniegti! Savienojumā ar ultramīkstu polsterējumu, kas palielina tilpumu, objekts iegūst uzpūstus, gigantiskus vaibstus un šķiet teju vai peldošs telpā. Ak, kā mēbeļu dizainam patīk palienēt tendences no modes pasaules varenajiem!

    Vienlaikus klubkrēsls ir zems, plūstošs un relaksējošs. Arī tad, ja bāze veidota uz kājiņām, rodas optiska sajūta, ka sēdvirsma maksimāli pietuvināta grīdai.Klubkrēsla konstrukcija visās niansēs pakļauta jaunajiem ergonomikas standartiem.

    Neatkarīgi no tā, cik stundu jāpavada sēžot, risinājumam jābūt tādam, lai sēdētājs atrastu ergonomiski nevainojamu pozīciju un neapdraudētu sava ķermeņa veselību un pašsajūtu. Strādājot vai atpūšoties komfortabls muguras stāvoklis tiek nodrošināts vai nu ar atzveltnes modifikācijas iespējām, pārvietojamu spilvenu, vai stacionāru polsterētu atbalsta elementu klātbūtni.

    Šīs sezonas must have – kāju paliktnis vai pufs. Ja ne no tās pašas kolekcijas, tad kontrastējošs, bet kā obligāts aksesuārs kāju pacelšanai un iztaisnošanai.

    Komforts komfortā

    Jaunais dzīvesstils maina dzīvojamo vidi. Salīdzinājumā ar pagājušo gadsimtu šodienas mājokļa atmosfēra ir krietni relaksējošāka un brīvāka. Tieši mīkstās mēbeles, arī klubkrēsli, šīs transformācijas demonstrē visspilgtāk. Kādreiz klubkrēsls bija formāla mēbele un pildīja buržuāziskās reprezentācijas objekta funkciju, taču tagad tas kļuvis ievērojami neformālāks (casual). Tā kā mājokļi patlaban nav izteikti funkcionāli dalīti, arī klubkrēsla robežas kļuvušas brīvākas, paplašinoties daudzveidīga lietojuma objekta virzienā.

    Šodienas klubkrēsla dizaina kodā dominē komforts, kas nosaka toni gan mājoklī, gan birojos, gan citos publiskās telpas objektos. Sekojot ērtuma baušļiem, mīkstās mēbeles iegūst aizvien lielākus viesmīlības vaibstus. Lielie klubkrēsli 70. gadu elegances un glamūra stilā – neformāli un ieskaujoši – radīti ne tikai tāpēc, lai apmierinātu patlaban valdošās gaumes un stilus. Šais meklējumos dzimst un attīstās komforta esence – būt ērtam, pretimnākošam, pārliecinošam, vienlaikus pielāgojoties dažādām prasībām. Tajā pašā laikā klubkrēsli nav atkāpušies no oriģinalitātes, neatkārtojamas personalitātes un laikmetīgā gara. Tie ir aktuāli un unikāli gan savas koncepcijas, gan radīšanas idejā, kā arī pārpilni ar pārsteiguma un skaistuma niansēm.

    Mājas ekosistēmā klubkrēsls ir solists, viens no zvaigžņu spēlētājiem, kas atšķirībā no sofas nepieciešamības gadījumā spēj nodrošināt aizsargājoša biotopa funkciju – tajā ir iespēja norobežoties no citiem mājokļa iemītniekiem un izmantot to kā noslēgtu un intīmu relaksācijas vai darba salu. Līdz ar to daudzi klubkrēsli tiek veidoti, lai nodrošinātu kaut nelielu skaņas absorbēšanas funkciju, tajos var būt instalēti paliktņi/virsmas telefona vai kafijas krūzes novietošanai.

    Īpaša uzmanība tiek pievērsta galvas atbalsta elementiem – dažos gadījumos tie ir noņemami, dažos – lieli un izliekti papildu atbalsta funkcijas un skaņas izolācijas nodrošināšanai.

    Šīs sezonas aktuālā krāsu palete orientējas uz toņiem, kas iemieso rāmu līdzsvaru, mieru, apņēmību, pārliecību un optimismu. Tās ir neitrālas un gaišas zemes, mežu un debesu krāsas, no kurām mēs gūstam spēku un iedvesmu. Tādējādi klubkrēsli iekrāsojas gan zaļās nokrāsās no salvijas līdz slāpētam piparmētras tonim, gan nekrāsota apmetuma un baložu siltajā pelēkumā, gan gaišas karameles un vibrējoši bēšos toņos.

    Emocijas un stāsti

    Jo vairāk laika pavadām mājās, jo lielāka kļūst nepieciešamība pēc komforta. Jo vairāk trauksmes, nestabilitātes un konfliktu apkārt, jo biežāk meklējam miera ostu. Jo lielāks ārpasaules spiediens, jo vairāk cenšamies rast līdzsvaru un pasargāt sevi. Tas ierakstīts cilvēciskas būtnes DNS. Un klubkrēsls kā viena no cilvēkam tuvākajām un vairāk lietotajām mēbelēm tiešā veidā pauž šo informāciju.

    Drošība, siltums, miers, komforts – tie ir vārdi, kas šosezon burtiski pārplūdinājuši dizaineru stāstus, klāstot savu klubkrēslu unikālos radīšanas konceptus. Klubkrēsls sniedz drošību, ja cilvēkiem ir bail. Klubkrēsls no visām pusēm ieskauj, lai radītu mieru.

    Simon Legald, zīmolam Normann Copenhagen izstrādātā klubkrēsla Hyg dizainers: «Mans Hyg redzējums bija izveidot telpu telpā – vietu, kas sniedz jums mieru un drošību, bet vienlaikus lietot rotaļīgu un brīvu izteiksmes veidu. Dizaina liektā forma aicina uz pārdomām. Šai klubkrēslā jūs varat ērti iekārtoties ar kafijas tasi un grāmatu.»

    Keiji Takeuchi, klubkrēsla Ripamonti autors zīmolam De Padova: «Es ļoti novērtēju 50., 60., 70. gadu sofas un atzveltnes krēslus. Tie ir apjomīgi, izteikti silti un vizuāli aicinoši. Jau pirms apsēšanās uz tā jūs lieliski zināt, ka būs patīkami un komfortabli.»

    Nika Zupanc, autors klubkrēslam Wave, kas veidots saskaņā ar konceptu The Circle of Harmony zīmola Natuzzi Deep kolekcijai: «Wave ir izstrādāts un realizēts ar vislielāko rūpību un mīlestību. Tas paredzēts, lai jūs apskautu un pasargātu, lai palīdzētu jums bez satraukuma izbaudīt laika ritējumu. Jo zem viļņiem vienmēr slēpjas miera okeāns.»

    *Lai godinātu skaistumu un dizainu un kaut nedaudz kompensētu pavasarī atceltā Salone del Mobile. Milano ietekmi, no 28. septembra līdz 10. oktobrim Milāna rīkoja Milano Design City pasākumus. Divu nedēļu garumā dizaina galvaspilsētā izvietotie pasaulē vadošo mēbeļu un dizaina zīmolu šovrūmi plaši vēra vaļā durvis profesionāļu un privātajai publikai, prezentējot 2020./2021. gada jaunās sezonas kolekcijas.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē