«Sāku pētīt tirgu – kas ir vairāk, kas mazāk pieprasīts, ko varu atļauties finansiāli. Secināju, ka glempings ir strauji augoša niša – cilvēkus interesē palikšana dabā, bet vienlaikus viņi nevēlas zaudēt ierasto komfortu. Tas mats matā saskanēja arī ar manu filozofiju, kādu vēlos savu tūristu mītni. Lielu interesi piesaistīja kupolveida teltis – unikāls dizains, nekas tāds ne Latvijā, ne Baltijā iepriekš nebija realizēts.
Pirmais uzdevums bija atrast piemērotu zemes gabalu, kas atbilstu konceptam – apkārt daba, maz cilvēku, pie ūdens. Pēc tam – meklēt piegādātājus, saprast, ko un kā būvēt, pieprasīt atļaujas, meklēt finansējumu un veikt citas birokrātiskas un praktiskas lietas. Kopumā – diezgan laikietilpīgs un nervus tērējošs process.
No idejas līdz glempinga atvēršanai pagāja divi gadi. Varēju atvērt arī ātrāk, ja būtu atrasti piemēroti būvnieki, taču diemžēl nācās vairākas reizes tos mainīt. Visu sarežģīja arī tas, kas iepriekš tāda veida būves nebija celtas, nebija pieredzes, vajadzēja daudz improvizēt, pārtaisīt.
Rezultātā bija papildu izmaksas, papildu sirmi mati, bet no kļūdām mācāmies…
Ja ir bagāti un dāsni draugi, radi vai paziņas, tad ar finansējuma dabūšanu ir vienkāršāk. Ja tā nav, tad jāmeklē finansētāji – bankas, Altum, Eiropas projekti. Manā gadījumā ir visi trīs finansējuma avoti un, protams, arī pašu finansējums.
Nevarētu teikt, ka bankas uz šādiem projektiem skatās ar lielu interesi, finansējumu var dabūt, taču tas nebūs liels un procentu likme būs gana augsta. Altum ir izdevīgāka likme, taču diezgan liels dokumentācijas un atskaišu daudzums. Pieejams arī Eiropas Savienības finansējums, manā gadījumā tas ir LEADER projekts – arī ļoti daudz rakstu darbu, atskaišu, taču ir iespēja iegūt līdzekļus, kas pēc tam nav jāatdod.»
Ērika ieteikumi citiem uzņēmējiem
- Jāsaprot, ka klientu vēlmes un gaidas ir ļoti dažādas. Galvenais, lai pašam patiktu un arī lielākajai daļai viesu būtu patīkama uzturēšanās. Jo augstāka cena, jo lielāku komforta līmeni gribēs klienti, un tas ir jānodrošina. Jābūt godīgam pašam pret sevi un pret klientu – ja kaut kas nepatīk vai traucē pašam, tad labāk izdarīt visu tā, lai to novērstu, jo, visticamāk, arī klientam tas nepatiks.
- Papildus rezervācijas sistēmai mūsu pašu mājaslapā didille.com izmantoju arī Booking. Sākumā nebija tādas vajadzības, taču nesezonā, manuprāt, ir vērtīgi, ka cilvēki uzzina par šādas mītnes eksistenci. Pirms tam gan jāsaprot, cik lielu komisijas maksu esat gatavi šim pakalpojumam atvēlēt.
- Pirms uzsākt kāda kempinga, glempinga vai citas tūrisma mītnes darbību, noteikti vajadzētu saprast, kāda būs primārā mērķauditorija un kas ir tas, ko cilvēki grib. Vai tas sakrīt arī ar jūsu vēlmēm un ekspektācijām.
- Ja ir kāds, kuram paprasīt padomu, noteikti šo iespēju vajadzētu izmantot. Mēģiniet atrast labus sadarbības partnerus!
- Noteikti mēģiniet pēc iespējas detalizētāk visu izplānot, tai skaitā dažādus risinājumus situācijām, kad kaut kas var noiet greizi. Visticamāk, kaut kas arī noies greizi, taču jūs tam būsiet gatavi. Jo visas foršās lietas notiks pašas no sevis, un par tām nav jāuztraucas.