Konsultē Diāna Ņikitina, zīmola stratēģijas un komunikācijas eksperte, un Annija Graustiņa, sociālo mediju speciāliste.
Kā uzsver Diāna Ņikitina, klienti nepērk vienkārši produktu vai pakalpojumu, bet gan sajūtas un pēcgaršu. Viens no mūsdienu ievērojamākajiem mārketinga speciālistiem pasaulē Sets Godins teiktu, ka cilvēki pērk attiecības, stāstus un brīnumus. Tas arī ir svarīgākais arguments par labu zīmola izveidei.
Tikpat svarīgi kā saprast biznesa modeli, plānot finansiālos rādītājus un izaugsmes prognozes, ir arī ieskicēt emocionālo vīziju, kādas cerības tiek liktas uz šo zīmolu. Vislabākie produkti ir tie, kas risina tev pašam svarīgu vajadzību vai atrisina konkrētu problēmu klienta pusē, tomēr uzņēmēja un zīmola īpašnieka uzdevums ir piedāvāt savu skatījumu un vīziju. Tāpēc ir vērts definēt savas vērtības.
Lai vieglāk darboties praktiski, Diāna iesaka zīmola izveidi sadalīt trijos posmos.
- Pirmais posms ir stratēģiskā plānošana.
- Otrais posms ir zīmola vizuālās identitātes izveidošana.
- Trešais posms ir zīmola komunikācijas veidošana.
Diānas Ņikitinas ieteikums mood board jeb sajūtu kolāžas izveidei
Tas ir instruments, kas atspoguļo zīmola stratēģiju vizuālā veidā un kalpo kā lielisks praktisks rīks, ko vēlāk iedot dizaineram, kas veidos tava zīmola grafisko dizainu. Vēl soli pirms tam šis ir lielisks rīks, lai noķertu aiz astes sajūtas, kas rodas, domājot par savu zīmolu. Meklē un saglabā bildes, kas kādā īpašā veidā rezonē ar tevi, kad tu domā par savu zīmolu. Krāsas, faktūras, cilvēki, dabas skati, fotosesijas, interjers, produktu iepakojums.
Vāc kopā šīs bildes, ik pa laikam uzmetot aci kopskatam, parediģējot un lieko atmetot. Šajā bilžu vākšanas posmā parasti pietrūkst drosmes paskatīties uz krāsām, kombinācijām, dizaina risinājumiem. Tomēr ierosinu arī drosmīgas lietas saglabāt, dažkārt pat vēl nezinot, kāpēc tieši šī bilde tevi uzrunājusi. Redzot kopainu, zīmolvedim vai dizaineram būs skaidrs, kāda varētu būt šī zīmola virzība.
Visu rakstu par to, kādas ir biežākās kļūdas vizuālā dizaina izveidē un kā četrām uzņēmējām veicies sava zīmola izveidē, lasiet žurnāla LAUKU MĀJA jaunākajā numurā, kas pieejams preses tirdzniecības vietās visā Latvijā!