Katrai skolai situācija atšķiras, gan skolēnu skaita ziņā, gan teritorijas ziņā. Ir skolas ar plašiem sporta laukumiem un skolas, kurām nav apkārt teritorija. Ir skolas ar vairākām paralēlklasēm, ir skolas ar divām paralēlklasēm. Ir sākumskolas, ir ģimnāzijas, kur mācības sākas no 7. klases.
Par mācību procesa organizēšanas izvēlētajiem modeļiem departaments informēs 24. augustā.
Kā norāda departamenta direktors Māris Krastiņš, šis 1. septembris un jaunais mācību gads atšķirsies no iepriekšējiem, jo skolām nāksies strādāt jaunos, neierastos apstākļos, lai nodrošinātu gan jaunā mācību satura ieviešanu, gan arī epidemioloģisko prasību ievērošanu.
«Katrai skolai jārod savs piemērotākais funkcionālais modelis un attālināto mācību vide. Par to kā vislabāk organizēt mācību darbu, nozares atbildīgajā departamentā notiek attālinātas sanāksmes, diskusijas un konsultācijas ar iestāžu vadītājiem,» saka Krastiņš.
Jaunajā mācību gadā mācību procesu organizēs klātienē izglītības iestādē, bet būs jāievēro virkne piesardzības prasību, tostarp jāorganizē izglītojamo plūsma, mazinot to krustošanos, kā arī nepieļaujot drūzmēšanos, atbalstot grozījumus noteikumos «Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai», lēma valdība.
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Valsts izglītības satura centrs informējis, ka mācību organizēšana no nākamā mācību gada plānota trīs modeļos.
Pašlaik uzskatāms, ka no 1. septembra mācības visās izglītības iestādēs Latvijā notiek klātienē un tas ir A modelis, ja epidemioloģiskā situācija ir līdzīga kā tagad.
Valdības atbalstītie grozījumi nosaka, ka arī šajā gadījumā, ja nepieciešams, izglītības procesu, atbilstoši izglītības iestādes dibinātāja lēmumam daļēji varēs īstenot attālināti, piemēram, to varēs darīt vienu dienu nedēļā, lai nodrošinātu distancēšanās iespēju, piemēram, koplietošanas telpu piepildījuma un izglītojamo plūsmas organizēšanas un kontroles nolūkā.
IZM norāda, ka šis nosacījums vispārējās izglītības iestādēs attiecināms tikai uz 7.-12. klasi, ņemot vērā izglītojamo vecumposmu un līdzdalību pašvadītā mācību procesā. Attiecīgi profesionālās izglītības iestādēs šāds risinājums iespējams visos kursos un grupās.
Vienlaikus, lai sekmīgi īstenotu mācību procesu, izglītības iestādes vadītājam būs jānosaka kārtību par mācību un pedagogu darba organizāciju, tai skaitā jānosaka komunikācijas kanāli ar izglītojamiem un viņu vecākiem