Aptaujā konstatētais sieviešu pašapziņas līmenis liecina, ka to nepieciešams stimulēt un paaugstināt, lai uzlabotu sabiedrības kopējo noskaņojumu un emocionālās labsajūtas līmeni. Kopumā 66.2% sieviešu savu personīgo pašapziņu vērtē kā vidēju līdz ļoti zemu, bet mazākums jeb 33,8% – kā ļoti augstu vai drīzāk augstu.
Tādēļ kampaņas Tev piestāv pārliecība! aktivitātes iedvesmos sievietes vairāk mīlēt un cienīt sevi, kā arī izvirzīt jaunus mērķus un tos sasniegt. Kampaņas saturu veidos iedvesmojošas aktivitātes un Spotify podkāstu sarunas ar spēcīgām personībām par dažādām pašapziņas šķautnēm – gan ģimenē un karjerā, gan ķermenī un domāšanā. Martā un aprīlī kampaņas ietvaros Drogas klientes tiks priecētas arī klātienē – veikalos, bet sadarbībā ar Dove notiks emocionālās labsajūtas tēmai veltītas tiešsaistes lekcijas.
Uz nepieciešamību celt sieviešu pašapziņu norāda arī tas, ka lielākā daļa Drogas aptaujas dalībnieču atzīst, ka dažkārt vai vienmēr baidās citiem brīvi izteikt savu viedokli (71.3%) un dažkārt vai bieži novilcina savu plānu realizāciju, baidoties, ko par viņām domās citi (83.6%).
Proporcionāli lielākā daļa aptaujāto norāda, ka vispārliecinātāk par sevi jūtas ģimenē (37.8%), bet darba joma šajā drošības skalā ir ceturtajā vietā – 9% vispārliecinātāk jūtas darbā. Savukārt, atbildot uz jautājumu “Kas visvairāk spēj paaugstināt tavu pašapziņu?”, sievietēm svarīgākie ir tieši sasniegumi darbā vai mācībās, otrajā vietā – labas attiecības ģimenē, bet trešajā – jaunu mērķu izvirzīšana un sasniegšana.
“Latvijas sievietes ir īstas varones – to lieliski redzam šajā Covid-19 periodā, kad jāstrādā no mājām un vienlaikus jākļūst par savu bērnu mājskolotājām, tiekot galā ar gūzmu pienākumu un emocionālo spriedzi. Tādēļ jo īpaši vēlamies dot savu ieguldījumu sieviešu pašapziņas celšanā, sniedzot viņām padomus, kā strādāt ar sevi, iedvesmu un atgādinot: Tev piestāv pārliecība!” stāsta AS Drogas mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore Ilze Kirstuka-Ščeglova.
Ar šo kampaņu tiek sākts ilgtermiņa projekts sieviešu pašapziņas celšanai. Visa gada garumā Drogas pievērsīs īpašu izmanību sieviešu emocionālās labbūtības stiprināšanai, piedāvājot dažādas izglītojošas lekcijas, sarunas, iedvesmas avotus un, līdz ko epidemioloģiskā situācija ļaus, arī tikšanās klātienes pasākumos.
Kopumā 2021. gadu Drogas sāk ar jaunu korporatīvās sociālās atbildības stratēģiju, kas veidota saskaņā ar mātes uzņēmuma A.S. Watson Group mērķiem, paredzot turpmāko gadu darbu un atbalstu sabiedrībai trijos galvenajos virzienos:
- Veselība un sociālā joma – veidojot arvien vairāk ilgtermiņa sadarbības projektu ar nevalstiskajām organizācijām, turpinot ilggadējo Drogas projektu Mazgā rokas pareizi! u.c.
- Izglītība un sociālā iedrošināšana – liekot uzsvaru uz sieviešu izglītību, tostarp izglītošanu emocionālās veselības jautājumos un pašapziņas stiprināšanā, sniedzot ilgtermiņa atbalstu izglītības jomas organizācijām.
- Vides aizsardzība – aicinot klientus nodot pārstrādei plastmasas iepakojumus un nodrošinot šo iespēju lielākajos Drogas veikalos, samazinot mūsu darbības rezultātā radušos atkritumu daudzumu un uzlabojot energoefektivitāti, vēl stingrāk ierobežojot mikroplastmasas un citu kaitīgo vielu klātesamību piegādātāju produktos.
*Aptauja Drogas sociālajos tīklos norisinājās no 2021. gada 1. līdz 14. martam, un tajā piedalījās 1060 respondentes – dažāda vecuma sievietes no visas Latvijas.