• Gardenia Eco saimnieku ieteikumi jaunajiem lauku uzņēmējiem

    Karjera un bizness
    Dace Kaņepe
    Dace Kaņepe
    14. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Lauma Kalniņa
    Ciemojoties pie sveču zīmola Gardenia Eco saimniekiem, šķiet – tas veidojies likumsakarīgi. Kā vēl viens ķēdes posms – turpinājums no senčiem mantotajai mīlestībai pret darbu, ģimeni un Latvijas dabu.

    GARDENIA ECO dosjē:

    • Sveču darbnīca un veikals atrodas Inešos, Vecpiebalgas muižas parkā.
    • Ģimenes uzņēmuma izveidotāji Aiva Balode un Jānis Balodis ir vecpiebaldzēni – te dzīvojušas un joprojām dzīvo abu dzimtas. Ģimenē aug trīs dēli – Andžs, Jānis un Francis.
    • Zīmola izstrādājumus var iegādāties gardeniaeco.com, veikalos Vecpiebalgā un Rīgā, Āgenskalna tirgū, nelielos sveču un amatnieku veikaliņos, kopš oktobra arī u/v Stockmann.
    • Instagram – @gardeniaecocandles

    Skolas laikā Aiva darbojusies dažādos radošos pulciņos, vēlāk izstudējusi pedagoģiju, strādājusi Žila Verna Rīgas franču skolā par auklīti un gadu pavadījusi Monako, strādājot kādā ģimenē. Atgriezusies Latvijā un paralēli pamatdarbam mājās lējusi sveces – tolaik savam un tuvinieku priekam.  Kopš studijām abi ar Jāni dzīvo Rīgā, taču visas brīvdienas un vasaras gan aizvadot Vecpiebalgā. Tagad te no senčiem mantotajā bioloģiskajā saimniecībā ar Aivas mammas un māsas palīdzību tiek audzēti, novākti un kaltēti sveču izejmateriāli un darinātas sveces. 

    Jaunajiem lauku uzņēmējiem iesaka Aiva un Jānis:

    1. Izmanto sociālos tīklus! Ja tevis nav sociālajos tīklos, tevis nav vispār. Lai arī paņem daudz laika, ir jānovērtē iespēja tajos būt, jo tie veicina atpazīstamību un ieguldītā enerģija atmaksājas ar jauniem pasūtījumiem.
    2. Netaupi uz profesionāļiem! Ir dzirdēts: man pašai ir laba kamera vai es pati uzdizainēšu iepakojumu… Taču daudz efektīvāk būs, ja šo laiku veltīsi savam produktam, bet reklāmas lietas uzticēsi profesionāļiem. Mums ikdienā palīdz gan stiliste, gan fotogrāfe.
    3. Nenovērtē par zemu iepakojumu! Iepakojums ir tavas preces vizītkarte un ataino attieksmi pret klientu, tāpēc tam jābūt kvalitatīvam un gaumīgam. Lai to izveidotu, ņem talkā šī amata pratējus!
    4. Lokālais tirgus – vispirms! Piekrītu kādas dizaineres teiktajam: tev vispirms jābūt pieprasītam lokāli, un tad būs vieglāk iekarot plašākus apvāršņus. Tātad, ja esi laukos, vispirms uzaudzē drosmi un muskuļus savā apkārtnē!
    5. Konkrētas norādes – būtiskas! Klients šodien it visā grib saņemt gatavu produktu – lai pašam nekas nav jāguglē, domājot, kā nokļūt galamērķī un ko vēl pa ceļam apskatīt. Tāpēc, ja vēlies, lai pie tevis brauc, cilvēkiem jāiedod konkrētas maršruta norādes. Laukos jābūt arī fiziskām norādēm jeb vides reklāmām.
    6. Atrašanās vietai ir nozīme! Mājražotājam ir jāmeklē iespēja, kā tikt tuvāk klientam, jāapzina veikaliņi, kuros piedāvāt savu preci. Veikalu Rīgā izveidojām tieši tāpēc, ka, ja tu tērē milzum daudz savas enerģijas un resursu, prātīgāk to darīt nevis klusos laukos, bet pilsētā, kur dzīvo miljons iedzīvotāju.
    7. Panākumu garants – laba komanda! No malas skatoties, to nevar nojaust, taču, lai izveidotu jaunu produktu, vispirms jāizdara simtiem mazu lietiņu. Darba apjoms ir milzīgs, tāpēc diez vai kas prātīgs sanāks, ja visu ņemsi uz saviem pleciem. Jau laikus jādomā par labu komandu! Mums tāda ir – mūsu lielā ģimene.

    Visu rakstu lasiet zemāk!

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē