Viens no iemesliem balss sakaru traucējumiem nelielai daļai mobilo sakaru klientu ir saistīts ar 2G tīkla tehnoloģiju ražotāja Nokia programmatūru, aģentūrai LETA sacīja Tele2 sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis. Pēc viņa teiktā, neliela daļa sakaru lietotāju atsevišķās vietās, veicot balss zvanus 2G tīklā, var īslaicīgi saskarties ar traucējumiem, kas pilnībā tiks novērsti pāris dienu laikā. Tele2 dati liecina, ka tas varētu būt ietekmējis aptuveni 1% klientu, jo lielākā daļa balss zvanu tiek veikti 3G tīklā, savukārt mobilo datu patēriņš vairākus gadus pamatā notiek 4G tīklā.
Fīrmanis skaidroja, ka traucējumi 2G tīklā ir saistīti ar Somijas tehnoloģiju ražotāja Nokia tīkla programmatūru, un to novēršanā tiek strādāts kopā ar mobilo sakaru tehnoloģijas ražotāju Nokia.
Latvijas mobilā telefona (LMT) Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis stāstīja, ka LMT balss sakaru tīkls darbojas stabili, nav novērotas visaptverošas vai lokālas problēmas. Viņš atzīmēja, ka uzņēmumā ir vērsušies vien daži klienti ar jautājumiem par šādu sakaru traucējumu – pārtrūkst zvana savienojums – iemesliem.
Jalinskis norādīja, ka LMT katrreiz pie šādām sūdzībām ir veicis tīkla pārbaudi, bet nav identificējis traucējumus tīkla darbību nodrošinājušajās iekārtās. Balss sakaru problēmas varētu būt saistīta ar atsevišķu tālruņa modeļu darbības specifiskiem traucējumiem mobilo sakaru tīklos visā pasaulē. LMT ir šos ražotājus uzrunājuši un pēc viņu sniegtās informācijas traucējumu iemesli ir apzināti un ar nākamajiem atjauninājumiem telefonu programmatūrā tiks novērsti.