Pornogrāfijas industrijā slepenas fantāzijas iegūst konkrētu apveidu. Par šo vietu mūsu normālais «kārtīgā sabiedrības locekļa» prāts ir iemācīts publiski saviebt seju un nicīgi izspļaut: vulgāri, zemiski, drazas! Taču, mūsu dzīvnieciskās ziņkāres un instinktu vadīti, mūsu pirkstiņi ņem un ieklikšķina «Google» meklētājā «extreme gang bang». Aiziet!
Vienā rāvienā esam pārslēgušies uz atkailinātu krūšu, pulsējošu locekļu un gribošu vagīnu dimensiju.
Tur visneiedomājamākās padauzas, pornobumbas un «superjākļi» rotē cits ap citu, ik pa laikam sasitoties kopā un izšaujot izplatījumā dažnedažādu vielu un substanču izvirdumus.
Kas tad ir pornogrāfija? Vai tas ir «vulgāri naturālistisks, nepieklājīgs dzimumdzīves attēlojums literatūrā, tēlotājmākslā, kino» (Svešvārdu vārdnīca, Apgāds Norden, 1996) vai arī «seksuāli aizraujošā un stimulējošā veidā uzrakstīti teksti, uzņemtas filmas, fotogrāfijas vai gleznas» (Collins English Dictionary, HarperCollins Publishers, 2006). Pornogrāfija ir gan viens, gan otrs. Un vēl vairāk: pornogrāfija varot būt gan laba, gan slikta! Bet kurš var definēt, kas ir laba un kas – slikta pornogrāfija? Cik cienītāju un baudītāju (jeb «dročītāju» un masturbētāju), tik viedokļu. Daži teiks, ka pornogrāfijas uzdevums ir seksuāli stimulēt. Ja, to skatoties, nesaceļas, tad – garām. Ja salvešu paka līdz filmas beigām tukša, tad jādomā, ka pornogrāfija bijusi pa pirmo. Citi atgādinās, ka labai pornogrāfijai ir jābūt estētiski baudāmai un tajā tomēr eksistē dažādi sabiedrībā pieņemti tabu (piemēram, seksuālas aktivitātes ar dzīvniekiem vai bērniem). Amerikā labākajiem pieaugušo filmu industrijas profesionāļiem ik gadu tiek pasniegtas balvas: par pornogrāfijas «Oskaru» dēvēto «AVN» balvu, «XRCO» un «XBIZ».
Zviedru izcelsmes Spānijā dzīvojošā filmu režisore Erīka Lusta (Erika Lust) par šo jautājumu ir sarakstījusi veselu grāmatu, kas tieši tā arī saucas «Laba pornogrāfija» (Good Porn, Seal Press, 2010). Viņa uzskata, ka problēmas ar pornogrāfiju sākas tad, kad tikai un vienīgi vīrieši dominē pie šīs industrijas virtuves kastroļiem. Vīrieši, naudas un savu brutālo instinktu dzīti, rada pornogrāfiju, kura noniecina sievieti līdz spermas spaiņa līmenim, un ar «sūdainām» kājām samīda pilnīgi visas sabiedrības morāles pieņemtās normas. Šo grāmatu viņa sāk ar atklātu vēstuli visiem vīriešiem, kuri rada un uzņem pornogrāfiskas filmas: «Džentlmeņi, ir pienācis laiks atzīt to, ko mēs jau visi zinām. Gadu desmitiem jūs esat monopolizējuši pornogrāfijas definīciju un radījuši pieaugušo filmas, kas pauž jūsu pašu idejas, vēlmes un fantāzijas. Pornogrāfija, kura šobrīd ir apsēdusi pasauli, pārstāv vienīgi un tikai jūsu seksualitāti. Bet tagad ir pienācis laiks jums atvērt savu privāto, slepeno pasauli arī sievietēm.»
Lusta domā, ka vīriešiem režisoriem nekad pat nav ienācis prātā, ka varbūt viņu uzņemtajās filmās, kuras jau ir kļuvušas par standartu, kaut kā trūkst. Vīrieši, radot šīs filmas, vienkārši ir pieņēmuši, ka pilnīgi visiem uz šīs planētas patīk tas, kas patīk viņiem.
Vīrieši balsta pornogrāfijas industriju uz formulām – sieviešu pazemošana, pārvēršana par objektu un vienmēr uzmanības fokusēšana uz vīrieša baudas sasniegšanu.
Daļa no šā tumšā, vīriešu radītā aisberga publikai bija vērojama filmā «Lavleisa». Stāstam par reālu personu, proti, 70. gadu pornozvaigzni Lindu Lavleisu (Lovelace), ir divas puses – uz ekrāna uzburtā vieglā, spožā un viņas dzīves laikā izdzīvotā īstā, traģiskā.
Taču ne visi porno varoņi ir traģiski. Stiprākie un talantīgākie ieiet šajā pamatinstinktu diktētajā industrijā ar smaidu uz lūpām un arī iznāk no tās kā uzvarētāji, nevis salauztas un inficētas nelaimes čupiņas. Te var uzskaitīt daudz šādu veiksminieku, sākot ar 30 miljonus vērto porno karalieni Džennu Džeimsoni (Jenna Jameson), pārpasaulīgi skaisto Teru Patriku (Tera Patric), kura savos tīnes gados sāka modeles karjeru, tad iestājās koledžā, ieguva mikrobioloģes izglītību, lai 1999. gadā ar sirdi un dvēseli nodotos sulīga seksa radīšanai uz ekrāniem, bet 2006. gadā beigtu savu aktrises karjeru.
Džesei Džeinai (Jesse Jane) bijis tas gods piedalīties vienā no visu laiku dārgākajām pornogrāfiskajām filmām «Pirāti XXX». Filmas uzņemšana esot izmaksājusi miljons dolāru, un tā uzņemta kā «Karību jūras pirātu» sēriju parodija. Mazais, druknais ņujorkietis Rons Džeremijs pelnīti tiek uzskatīts par vienu no seksīgākajiem un slavenākajiem pornogrāfisko filmu aktieriem. Viņš pasaules slavu ieguva, pateicoties sava falla neticamajiem izmēriem, kā arī savas spējas dēļ to pašam nosūkāt. Viņa talants un slava nepagāja secen arī «normālo» Holivudas filmu režisoriem, un viņš ir savas karjeras laikā filmējies tādās filmās kā «Naktis bugi stilā», «Detroitas roka pilsēta», arī darbojies kā «īpašais konsultants» grāvēja «9 ar pusi nedēļas» radīšanā.
Taču pavisam jaunā līmenī pornogrāfiju paceļ tādas inteliģentas un drosmīgas zvaigznes kā jauniņais, katoļu ģimenē briedušais pumpurs Saša Greja (Sasha Grey). Viņa saviem faniem zināma sava izsmalcinātā, bet dabiskā izskata, izaicinošās lūpu izteiksmes dēļ un arī tāpēc, ka gatava darīt pilnīgi jebko. Saša ir īstens «indie» saldumiņš pieaugušo filmu pasaulē, radoša personība, kura, piepildījusi savu pārdrošo ambīciju pieaugušo filmu industrijā, tagad tai jau ir pamājusi ar rociņu un darbojas tādās radošās jomās kā māksla, reklāma, mūzika un mode.
Internetā jūs Sašu atradīsiet kaismīgi apmierinām 16 večus vienlaikus, bet televīzijas ekrānos redzēsiet lasām bērniem pasaku grāmatas vai arī kā jaunu, šarmantu dāmu uzstājamies populāros sarunu šovos un eleganti sniedzot intervijas tādiem šovbiznesa vaļiem kā, piemēram, Taira Benksa (Tyra Banks). Paradoksāli, ka liekulīgā Benksa, kura programmas laikā studijas publiku (to galvenokārt veido pusmūža sievietes) mēģina sakūdīt pret Sašu, neskaitāmas reizes uzsverot viņas nelielo gadu skaitli un sensacionālo nodarbošanos, pati paliek muļķa lomā.
Uz Tairas Benksas jautājumu: «Bet kāpēc tu filmējies pornogrāfiskās filmās?» – Saša mierīgi pasmaida un atbild: «Tāpēc, ka man tas sagādāja prieku.»
Tikmēr studijā sēdošo sieviešu dēli un vīri mājās pie saviem datoriem apbrīno sparīgās meičas neticamās spējas un tik tukšo mammu un sievu sagādātās salvešu pakas.