Covid-19 uzliesmojumu laikā banku klientiem kļūst arvien svarīgāka iespēja pārvaldīt savas naudas lietas attālināti. Dažkārt gadās, ka cilvēks attiecīgajā mirklī nevar pārvaldīt savas naudas lietas internetbankā un vēlas pilnvarot kādu savu uzticības personu. To var izdarīt, piesaistot savam bankas kontam papildu lietotāju. Agrāk šāda lietotāja pilnvarošanai abiem klientiem bija nepieciešams nākt uz filiāli, savukārt no 21. janvāra Swedbank klienti to varēs izdarīt attālināti – paši savā internetbankā.
Izvērtējot nepieciešamību, klients var pats izvēlēties, kādu režīmu vēlas pieslēgt papildu lietotājam. Tas var būt tikai informatīvs (būtībā – sekošana līdzi informācijai kontā, bez iespējas veikt kādu darbību) vai arī pilnais režīms, kurā papildu lietotājs var ne tikai skatīties informāciju kontā, bet arī veikt maksājumus internetbankā. Piesaistīt papildu lietotāju var arī uz noteiktu laiku un arī noteikt maksājumu limitu griestus viņa veiktajām darbībām kontā.
Turklāt klients internetbankā var jebkurā mirklī piešķirt, atcelt un mainīt papildu lietotāja iespējas. Par papildu konta lietotāju attālināti var pieslēgt pilngadīgu Swedbank klientu, kurš ir internetbankas lietotājs.
“Šādam jaunumam ir ļoti svarīga praktiska nozīme. Piemēram, nav noslēpums, ka vecāka gadagājuma cilvēki mēdz satraukties par internetbankas lietošanu vai arī nejūtas ērti tajā darboties. Viņi labprāt šo uzdevumu uzticētu kādam tuviniekam. Vajadzība pēc papildu lietotāja rodas arī pirms kādām ilgākām prombūtnēm, piemēram, jūrniekiem un daudzos citos gadījumos. Tādējādi tagad cilvēkiem būs ērtāk palīdzēt kārtot naudas lietas saviem tuviniekiem, un, kas būtiski pandēmijas laikā, patlaban tam vairs nav nepieciešams filiāles apmeklējums,” atzīmē Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.
Patlaban papildu internetbankas lietotāju sev ir pieslēguši jau gandrīz 40 000 klientu, un tieši pagājušā gada laikā to skaits pieauga par 5 000.