• Kā mainījušies iepirkšanās internetā paradumi: tērējam atkal tikpat, tikai citām lietām

    Iepirkšanās internetā
    Santa.lv
    Santa.lv
    23. oktobris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Iepirkšanās internetā jau atgriezusies pirmspandēmijas apjomos, tomēr būtiski mainījies pirkuma groza saturs, ko sabiedrība iegādājas attālināti, liecina bankas Citadele apkopotā statistika par internetā veiktajiem pirkumiem šī gada laikā.

    Gada laikā divas reizes pieaugusi attālinātā iepirkšanās vietējos lielveikalos un ēdienu piegādes vietnēs, un top interneta tirgotāju vidū arvien pārliecinošāk nostiprinājušies ne tikai lielveikali un ēdienu piegādātāji, bet arī starptautiskie internetveikali un universālveikali

    No interneta tirgotāju topa šogad izkrituši tradicionālie e-komercijas līderi – aviobiļešu pārdevēji un naktsmītņu rezervācijas vietnes, ko aizstājuši pārtikas pirkumi, ēdienu piegādes, kā arī starptautiskie internetveikali.

    Citadeles maksājumu karšu statistika rāda, ka attālinātā iepirkšanās lielveikalos kļuvusi par noturīgu sabiedrības paradumu.

    Pēc ārkārtas situācijas un strikto pulcēšanās ierobežojumu atcelšanas daļa sabiedrības tā arī neatgriezās pie līdz šim tradicionālās iepirkšanās klātienē.

    Arī restorāniem un kafejnīcām ēdienu piegāde no krīzes risinājuma kļuvusi par stabilu un augušo nišu, septembrī pirkumu apjomam pārsniedzot pat pavasara rādītājus.

    “Pavasarī sabiedrība pārgāja uz iepirkšanos internetā vajadzības spiesti, savukārt šobrīd tas jau ir komforta jautājums. Pircēji ir pieraduši pie ērtībām – pārtiku, ēdienu, mājas, modes vai sadzīves preces iegādājas sev brīvā brīdī, nedodoties uz veikalu un izvēloties starptautisko tirgotāju plašo preču piedāvājumu. Vienlaikus arī uzņēmēji, pandēmijas motivēti, ir labi pielāgojušies situācijai un piedāvā arvien plašākas iespējas iegādāties preces un pakalpojumus internetā,"  saka Bankas Citadele karšu un norēķinu operāciju daļas vadītājs Andris Lazdiņš. "Redzam, ka vietējiem tirgotājiem palielinājusies interese par e-komercijas risinājumiem, domājot par klientu iepirkšanās komfortu un konkurētspēju ar starptautiskajiem internetveikaliem. Līdz ar to pandēmijas ietekmē notikušas būtiskas transformācijas populārāko interneta tirgotāju vidū.”

    Ceļošanas ierobežojumu dēļ ievērojami krities darījumu skaits pie tradicionālajiem e-komercijas līderiem – aviobiļešu pārdevējiem. Aviobiļešu iegādes apjomi pavasarī samazinājās pat 20 reizes, liecina Citadele statistika par pirkumiem internetā. Kopš pandēmijas sākuma vislielākā pircēju aktivitāte aviobiļešu iegādē bija vērojama jūlijā, savukārt pēdējos mēnešos tā atkal samazinās, kas skaidrojams ar vīrusa otro vilni.

    Interneta tirgotāju topa saraksta augšgalā vairs nav atrodamas arī naktsmītņu rezervācijas vietnes. Pateicoties lokālajam tūrismam gan valsts ietvaros, gan no tuvajām kaimiņvalstīm, tās arvien ir starp populārākajām interneta tirdzniecības vietām, tomēr ar vairākas reizes mazāku darījumu apjomu nekā gada sākumā.

    Izklaides un pasākumu industrija pēc maijā piedzīvotā septiņkāršā apjoma krituma pamazām daļēji pielāgojusies jaunajai realitātei, tomēr pirms pandēmijas apjomus vēl nav sasniegusi.

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē