Drošība
Ķiveri vēlams lietot ne tikai tāpēc, ka tā liek ceļu satiksmes noteikumi, bet arī veselā saprāta dēļ. Traucoties pa asfalta virsmu lielā ātrumā bez aizsargiem, traumu risks ir gana liels, lai padomātu par savu drošību. Krītot no longborda, bieži tiek traumētas roku un kāju locītavas, roku pirksti un ceļi.
Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka, izmantojot braucamo daļu jeb transportlīdzekļiem paredzēto infrastruktūru, vadītājam ir jābūt vismaz velosipēda vadītāja apliecībai. Braucot pa ietvi, nedrīkst apdraudēt gājējus vai braukt alkohola reibumā. «Ja šāda elektriskā transportlīdzekļa motora jauda pārsniedz 0,25 kW vai konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 km/h, uz to attiecas mopēda pārvietošanās prasības.
Citi lasa
Interesanti, ka Skandināvijā ieviests likums, kas regulē, ka ar elektrolongbordiem maksimālais atļautais ātrums ir 20 km/h.
Jābrauc pa mehāniskiem transportlīdzekļiem paredzēto ceļa daļu, obligāti jālieto aizsargķivere, nedrīkst braukt alkohola reibumā, jābūt mopēda vadītāja tiesībām. Ja motora jauda pārsniedz 4 kW, to uzskata par motociklu,» komentē Lauris Kumpiņš (CSDD Kvalifikācijas daļas speciālists). Tātad, braucot ar, piemēram, Evolve firmas ātrākajiem dēļiem, būtu vajadzīgas mopēda tiesības, jo tā maksimālais ātrums pārsniedz 25 km/h.
Raksta turpinājums: