Covid-19 pandēmijas laikā sabiedrībā ir būtiski pieaugusi emocionālā spriedze – cilvēki dusmas izgāž interneta komentāros un uz saviem līdzcilvēkiem: kolēģiem, ģimenes locekļiem vai nejaušiem garāmgājējiem. Ņemot vērā savu pozitīvo pieredzi ar sarunu līniju vientuļiem cilvēkiem Parunāsim?, tiek piedāvāts risinājumu šai problēmai – piezvanīt un izlādēt sakrātās emocijas drošā veidā.
SIA Sonido īpašniece Inga Muižniece ir novērojusi, ka cilvēkam trūkst atbalsta un zināšanu, kā tikt galā ar negatīvām emocijām: “Dzīvē ir situācijas, kad cilvēks ir saspringts, nesaprasts, uzvilcies un tā vietā, lai izlādētu savas dusmas uz tuviniekiem, mēs piedāvājam piezvanīt profesionāliem uzklausītājiem. Emocijām ir jādod telpa, un ar šo jauno pakalpojumu mēs ceram palīdzēt atbrīvoties no dusmām, nomierināt satraukumu un palīdzēt cilvēkam atgūt līdzsvaru,” viņa saka.
Zvans uz šo tālruņa līniju maksā 60 centi minūtē. Piezvanot Uzklausīsim!, var izvēlēties saziņu krievu vai latviešu valodā, kā arī emocionālās izlādes veidu: lamāšanos vai sūdzēšanos. Zvanītājam ir jāņem vērā, ka operatoram ir tiesības iesaistīties un atbildēt, kā neiesaka lamāšanās pakalpojumu personām, kuras vēl nav sasniegušas 18 gadu vecumu.
Zvanu līnijas komanda ir psiholoģiski sagatavota un apmācīta šāda darba veikšanai. Sākotnēji Uzklausīsim! būs pilotprojekts trīs mēnešu garumā, kuru laikā tiks testēsts šāda pakalpojuma pieprasījums un ietekme, kā arī sekots līdzi mūsu darbinieku emocionālajai labsajūtai. Ja eksperiments būs veiksmīgs, Sonido piedāvās šo pakalpojumu arī turpmāk.
Tālruņa līnijas numurs - 90200944.
Sonido ir sociālais darba integrācijas uzņēmums, kas nodrošina zvanu centra pakalpojumus, nodarbinot cilvēkus ar invaliditāti. Kopš 2018. gada vidus Sonido realizē sociālo projektu Parunāsim, dodot iespēju vientuļiem cilvēkiem parunāt un tik uzklausītiem.