Kosmētikas zīmola Madara aicināti, abi izbaudīja seno latviešu tautas tradīciju. Šajā piedzīvojumā viņus pavadīja latviešu tradicionālās kultūras pētniece, folkloras kopas Grodi dibinātāja Aīda Rancāne. Viņa stāsta – maskošanās senatnē bija rituāls, kas nesa prieku un jautrību, kā arī svētību un pārticību. Cilvēki devās no mājas uz māju dejodami un dziedādami, lai nodrošinātu auglību, svētību un aizbiedētu ļauno.
«Vilks simbolizē tumsu, bet kaza – gaismu, jo viens ir aktīvs naktī, bet otrs dienā. Daudzās svētku rotaļās vilkam ir precinieka, bet kazai – līgavas loma. Viņu kopīgā dancošana ir auglības akts. Pārtapšana vienā vai otrā tēlā ļauj izcelt katra personīgās īpašības, un otrādi – piesavināties tās, kuru pašam pietrūkst,» stāsta Aīda.
«Vilks ir precinieks, karavīrs, auglības nesējs. Maģiskais līdzeklis, kā pārtapt, ir noklāt seju ar kvēpiem. Kad uzliec vilkādu, tevī iemājos vilka gars,» Terzenu pamācīja pētniece.
Citi lasa
«Vispār es sevi precētu. Ja es šādu ieraudzītu, teiktu, ka ņemams,» vilka kažokā un rotājies ar govs zvaniņu, atzina Terzens.