Saistībā ar atcelto Enrikes Iglesiasa koncertu, kuram bija jānotiek 05.12.2019. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) jau 08.01.2020. SIA Biļešu serviss norādīja, ka ir jāuzsāk biļešu vērtības atmaksas process patērētājiem no tās rīcībā esošajiem naudas līdzekļiem saistībā ar pasākumu.
PTAC ir noteicis Biļešu serviss līdz 2020. gada 12. jūnijam veikt biļešu vērtības atmaksu patērētājiem (kuri nav izmantojuši kredītkaršu reklamāciju) no Biļešu servissrīcībā esošajiem organizatora naudas līdzekļiem, kas bija pieejami Biļešu serviss brīdī, kad tika paziņots par pasākuma atcelšanu.
Biļešu vērtības atmaksa veicama rindas kārtībā patērētājiem, kuri vērsušies par naudas atmaksu Biļešu servisā.
Atbilstoši PTAC nostājai kredītkaršu reklamāciju ietvaros iekasētās naudas summas Biļešu serviss jāsedz no saviem līdzekļiem, savukārt patērētājiem, kuri nav izmantojuši reklamācijas procedūru, jāizmaksā Biļešu serviss rīcībā esošie organizatora naudas līdzekļi. Ja Biļešu serviss līdz norādītajam termiņam nebūs veicis biļešu vērtības atmaksu patērētājiem vai līdz 2020. gada 19. jūnijam par PTAC aicinājuma izpildi informējis PTAC, tad PTAC nekavējoties lems par nepieciešamību pieņemt lēmumu.
Vienlaikus PTAC informē, ka gadījumā, ja Biļešu serviss rīcībā esošie naudas līdzekļu, kas bija pieejami Biļešu serviss brīdī, kad tika paziņots par pasākuma atcelšanu, visiem patērētājiem nepietiks, tad patērētāji ir tiesīgi vērsties pie pasākuma organizatora (proti, ART BG – MENAGEMENT EOOD; rekvizīti: ART BG – MENAGEMENT EOOD, General Mihail D. Skobelev 7–7, Sofija, Bulgārija, 1463; reģistrācijas Nr. 90011889459) un/vai Valsts policijā kā cietušie.
Citās domās par radušos situāciju ir Biļešu serviss, norādot, ka naudas atmaksa par nenotikušo Enrikes Iglesiasa koncertu ir jāveic koncerta organizatoriem.
Biļešu serviss valdes locekle Līga Rubine skaidro, ka uzņēmumam nav juridisku tiesību rīkoties ar tam nepiederošu mantu. Vienlaikus Biļešu serviss vadība uzsver, ka jau 2019. gada novembrī uzņēmums vērsās Valsts policijā ar iesniegumu, lūdzot izvērtēt iespējamu krāpniecību saistībā ar koncerta organizēšanu, kā rezultātā Biļešu serviss rīcībā esošā nauda par nenotikušo koncertu šobrīd ir arestēta līdz lietas apstākļu noskaidrošanai.
“Mums ir svarīgi, lai ikviens mūsu klients saņemtu atpakaļ naudu par nenotikušo koncertu, tieši tāpēc vērsāmies Valsts policijā, lūdzot izmeklēt iespējamo krāpniecību. Iegādājoties biļetes, līgums tiek slēgts starp biļešu pircēju un koncerta organizatoru. Līdz ar to Biļešu serviss bez tiesas lēmuma nav juridiska pamata atgriezt naudu, kas bija uzņēmuma rīcībā, patērētājiem, jo kā trešā puse nevaram rīkoties ar naudas līdzekļiem, kas pieder koncerta organizatoriem.
Diemžēl Patērētāju tiesību aizsardzības centra aicinājums atgriezt naudu juridiski nav pietiekams, lai uzņēmums rīkotos ar tam nepiederošu mantu,” skaidro Biļešu serviss valdes locekle Līga Rubine.
Uzņēmums sadarbojas un sniedz visu tā rīcībā esošo informāciju Valsts policijai, lai lietas apstākļi maksimāli ātri tiktu noskaidroti un Biļešu serviss klienti saņemtu atmaksu par nenotikušā koncerta biļetēm, kas bija uzņēmuma rīcībā.
Biļešu serviss vadība arīdzan ir gatava sadarboties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru un Ekonomikas ministriju, lai izstrādātu regulējumu, kas ļautu biļešu tirdzniecības uzņēmumiem nenotikuša pasākuma gadījumā daudz ātrāk veikt līdzekļu atmaksu patērētājiem.