• Leģendārais Mini Cooper, kas izaudzis par milzeni

    Aizraujoši
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    19. augusts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Testu redaktors un patiess Mini fans Jergs Maltcāns salīdzina jauno Countryman un tā ciltstēvu – 1959. gada Morris. Vai jaunais modelis ir ražotāja balansēšana starp leģendāru auto un modernu biznesa ideju?

    Kad 2001. gadā New Mini centās gūt labumu no angļu auto ikonas, biju ļoti skeptiski noskaņots. Toreiz to nosaucu par mantojuma izkrāpēju. BMW bija piesavinājušies visu: jaukās, apaļās ačeles, mīlīgo ķermeņa uzbūvi, tiešo stūri. Tas bavāriešiem nu reiz izdevās tik labi, ka pat nespēju uz viņiem dusmoties. Gluži pretēji – BMW visus Mini tikumus tik veiksmīgi bija pārnesuši uz mūsdienām, ka Mini bija un palika tas pats.

    Vizuāli simpātisks un lielisks braukšanas laikā – tieši šīs auto īpašības atgādināja manis paša 1989. gada Old Mini. Vēl lielākas uzslavas retro modelim nav un nevar būt. Protams, jaunais Mini ir garāks, platāks un augstāks. Taču skatiens, uzvedība un ķermeņa forma ir vēl arvien tā pati vecā – tipiska Mini. Tas attiecas gan uz Cabrio (2004. gads), gan daļēji arī uz Clubman (2007. gads).

     1959. gada Morris Mini 850 izskatās ļoti trausls salīdzinājumā ar Countryman. Jaunais auto ir par 20 cm augstāks

    Taču nu ir pavisam traki! Viens tāds milzenis nu ir uzpūties nosaucis sevi par Countryman un bezkaunīgi apgalvo, ka esot Mini. Tas vairs nav pat mantojuma izkrāpējs, tas jau ir kapu izlaupītājs. Mini aug un aug, un aug… un pāraug pats sevi. Tāpēc pienācis izšķirošs brīdis visā Mini vēsturē, kad jāatbild uz jautājumu – vai šis Countryman maz vispār vairs ir Mini? Te nu, draugi, vairs tālāk nespēlējos. Un ne tikai es. Arī kolēģi skatās uz maksimāli uzpūsto Mini visai skeptiski. Pārāk liels, pārāk atgādina SUV, šarms ir zudis, tas jau vairāk ir džips, ne Mini,» tāds ir viņu viedoklis. Tomēr es izlēmu dot Countryman vēl vienu iespēju: noliku pretī tā sencim un salīdzināju abus.

     Countryman burtiski aizēno savu senci. Tieši salīdzinot, jaunais Mini SUV izskatās pēc kultūrista, kas pārspīlējis ar anaboliķiem

    Ar uzņēmēja prātu skatoties, BMW nevar pārmest izaugsmes tieksmi. Jaunas modeļu versijas paaugstina pieprasījumu pēc konkrētas markas automašīnām un samazina ražošanas izmaksas. No ekonomiskā viedokļa saprātīgi, taču emocionāli šis Mini mani vairs īsti neaizkustina. Mīļākā, kura nemitīgi palielina sev krūtis un injicē botulīna toksīnu, iespējams, kādu laiku var šķist pievilcīga. Bet ilgstoši? Nē, paldies!

    Sērijveidā ražotam Mini vēl nekad nav bijušas piecas durvis. Turklāt pēc izvēles arī pilnpiedziņa. Ar robusto, SUV līdzīgo vizuālo tēlu auto ieiet pavisam jaunā tirgus segmentā. Turklāt Countryman nenoripos no konveijera angļu Oksfordā, bet gan austriešu Grācā – ak, mīļo stundiņ! BMW gan priecājas par jauno rūpnīcu. «Beidzot mums būs kvalitāte,» tā vismaz runā firmas darbinieki.

     Milzīga bakelīta stūre un nabadzīgs aprīkojums – Mini bija tik pūristisks

    Countryman no viena bufera līdz otram ir 4,11 metru – tātad tas ir vairāk nekā metru garāks par savu 1959. gada senci. Arī augstumu salīdzinājums ir dramatisks: 1,35 metri pret 1,56. Dārza lapene ar plakanu jumtu pret bāku jūras krastā. Blakus Countryman sencis izskatās sīciņš un trausls.

     Milzīgs spidometrs vidū un slēdži – Countryman citē oriģinālu

    18 collu riteņi ir uz pusi lielāki nekā priekšteča dārza ķerras cienīgie ritentiņi. Šausmas, cik tālu tas ir aizgājis no savām saknēm! Tāda sajūta, it kā tradīcijām apsēstie angļi pēkšņi būtu sākuši jaukt kokteilī džinu ar saldu limonādi rūgtenā tonika vietā. Bet vai pircējiem tas tāpat garšos? Šķiet, ka jā. Jaunais Mini tirgū ienāk ar ģeniālu reklāmas kampaņu.

     Vectētiņam aizmugurējais vāks krita uz leju. Countryman ir parasts paceļamais vāks, aiz kura – 350 litru tilpums bagāžai.

    Tā nesatraucas par izcelsmi un tradīcijām, pasniedzot šo BMW meitu kā globālu īpaša dzīvesveida produktu. 60. gados tā drīzāk bija sakritība, ka Mini kļuva par auto, kas eksistē ārpus visām klasēm. Uzvaras rallijā un zvaigžņu kults auto padarīja nemirstīgu. Mūsdienās globālo mārketinga mašinēriju virza tikai vēss aprēķins, kas Mini padara iekārojamu gan frizieres, gan valdes priekšsēdētāja acīs. Countryman ir tikai loģiskais nākamais solis. Nu un –, ka tas ir tikai kapu izlaupītājs?

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē