Gudrā stratēģija jeb seriāli
Pašu korejiešu mediji Korejas viļņa aizsākumus saista ar seriāliem un filmām. 1999. gadā klajā nāca Swiri – filma par Ziemeļkorejas un Dienvidkorejas spiegiem. 2000. gadā tai sekoja ziepju opera Autumn in my Heart, kas uzturēja Swiri sasniegto popularitāti. 2004. gadā uzņemtā Winter Sonata kļuva populāra Singapūrā, Japānā, Taivānā, Hongkongā, Ķīnā un Vjetnamā.
Jautāsiet, kāda gan seriāliem saistība ar ekonomikas augšupeju? Piemēram, Winter Sonata popularitāte Japānā veicināja lielu japāņu tūrisma pieplūdumu Korejā.
Seriāli ir sekmējuši arī ārzemju studentu interesi mācīties Korejas universitātēs.
Un, protams, seriāli ir ietekmējuši cilvēku pirkumus. Piemēram, YSL lūpukrāsa, ko izmantoja varones seriālā My Love from the Star, tika izpirkta valstīs, kuru televīzijās minētais seriāls tika demonstrēts. Kopumā, pateicoties seriāliem, piemēram, korejiešu kosmētikas eksports ir palielinājies sešas reizes.
Kā norāda Business Financialpost, Korejas mērķis, protams, ir tirgot arī elektroiekārtas – valsts mērķē uz neattīstītiem, bet potenciāli augošiem tirgiem. Piemēram, Kazahstānā vairums cilvēku nevar atļauties Samsung viedtālruni, taču teju katram ir pieeja internetam un… korejiešu seriāliem. Korejas gudrie prāti rēķinās – kad valstī pieaugs labklājība, cilvēki, visticamāk, pirks Samsung viedtālruņus, kurus seriālos lieto visas korejiešu zvaigznes.
Taču arī seriāli paši par sevi ir Korejas komerciālā veiksme, kas uzvaras laurus plūc arī pasaules netipiskākajos reģionos. Piemēram, korejiešu vēsturiskais seriāls Jewel in the Palace ir tik populārs, ka irāņi tam pakārtojot savas ēdienreizes… Taču seriāls milzīgus komerciālus panākumus piedzīvoja arī visā Āzijā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā, pat Amerikā un Eiropā. Piemēram, seriāla demonstrēšanas laikā Hongkongā un Taivānā tā bija visvairāk skatītā pārraide televīzijā.