• Korejas popukultūra. Kāpēc jaunieši ir kā traki pēc tās?

    Izklaide
    Ieva Jātniece
    Ieva Jātniece
    Ieva
    Ieva
    12. novembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    2/8Kāpēc tieši Dienvidkoreja?!

    Kāpēc tieši Dienvidkoreja?!

    Kanādiešu ziņu medijs Business Financialpost pirms vairākiem gadiem jautāja – kā tas nākas, ka Dienvidkoreja, kas Korejas karā (1950–1953) tika izpostīta, ir kļuvusi par divpadsmito lielāko pasaules ekonomiku ar aptuveni 50 miljoniem iedzīvotāju? Un nonāca pie secinājuma – Koreja savas valsts nākotni būvē uz kultūras, televīzijas raidījumu, seriālu un mūzikas eksporta. Mūsdienās nav tādas valsts pasaulē, kura nejustu Korejas ietekmi.

    Atceraties dziesmas Gangnam Style video ar korejiešu izpildītāju PSY? Diezin vai bija kāds cilvēks Latvijā, kuram mājās ir televīzijas pieslēgums vai viedtālrunis un kurš to nebūtu redzējis.

    Vieni sajūsminājās, citi smējās, vēl citi smīkņāja, ka kaut kas tik stulbs mūsu acīm un ausīm vēl nav piedāvāts, bet… šis videoklips iekaroja pasauli. Youtube vietnē skatījumu skaits mērāms triljonos. Vai korejiešiem bija gana? Taču nē!

    Amerikāņu reperim Snoop Dogg tika piedāvāta sadarbība – kopā ar PSY nofilmēties jaunās dziesmas Hangover videoklipā. Kā vēlāk atzina Kalifornijā dzīvojošais mākslinieks, viņš nebija ne rēķinājies, ne zinājis, uz ko gatavi korejieši. Filmēšana ilga astoņpadsmit stundu dienā bez pauzēm… Taču, kad videoklips tika laists klajā, jau pirmajā dienā Youtube platformā tas ieguva desmit miljonu skatījumu, bet šobrīd tas audzis līdz 334 miljoniem.

    Protams, Korejas popkultūras veiksmes stāsts nav nejaušu apstākļu sakritība. Tā ir milzīga industrija, kas vispirms atlasa savus spējīgākos pusaudžu vecuma bērnus, tad slēdz ar tiem darba līgumus uz padsmit gadiem.

    Apmēram puse no līgumā paredzētā laika tiek veltīts nākamās zvaigznes trenēšanai. Uz skatuves jaunais mākslinieks nonāk brīdī, kad viņa prasmes un vizuālais tēls noslīpēts līdz perfekcijai. Darbam ar pusaudžiem izveidotas vairākas aģentūras, no kurām populārākās: SM entertainment, JYP entertainment, YG entertainment, Big Hit. Kad jaunie mākslinieki tikuši līdz skatuvei, pasaules publiku viņi izrunā ne tikai korejiešu, bet arī angļu, japāņu un mandarīnu valodā.

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē