Baltā kaķenīte ar bantīti uz kreisās auss ir viens no pasaules populārākajiem un draudzīgākajiem tēliem, kas rotā visdažādākos priekšmetus, un šogad Kitija gatavojas lielām svinībām – 45 gadu jubilejai!
Lai patiktu visiem
Citi lasa
Praktiski neviens nepameta viņa veikalu bez suvenīriem. Pircēji ar prieku iegādājās mazas dāvaniņas tuviniekiem un draugiem. Tās bija lētas rotaļlietas, atklātnes un citi jauki sīkumi.
Gāja laiks, kompānijas sortiments kļuva plašāks, taču kaut kā tik un tā trūka. Sintaro Tsuji nosprieda, ka jāizdomā tēls, kas varētu iepatikties visiem. Viņam bija vairāki varianti, tāpēc, lai izvēlētos īsto, viņš katru pārbaudīja, vērojot pircēju reakciju. Sajūsma par balto kaķīti pircēju vidū bija tik liela, ka Tsuji saprata – tas ir tas, kas vajadzīgs.
Sāka domāt, kādu vārdu dot jaundzimušajai radībai. Bija divi varianti –Hello Kitty un Kitty White. Taču uzņēmuma boss deva priekšroku pirmajam variantam. Tā 1974. gadā sākās Hello Kitty ēra. Divus gadus vēlāk šis zīmols tika oficiāli reģistrēts.
Vienveidība apnīk
Pieprasījums pēc Hello Kitty ar katru dienu auga. Pirmais priekšmets, kas kļuva populārs, bija parasts maciņš, uz kura bija attēlots kaķītis. Līdz tam ražotās pastkartes un citi mazi nieciņi vairs nebija tik pieprasīti. Par spīti vienkāršībai, šim personāžam ir nestandarta izskats – liela (salīdzinoši ar ķermeni) galva, stāvošas austiņas, acis un deguns kā podziņas. Ņemot vērā, ka kaķim mutītes nav, katrs saredz citādu izteiksmi viņa purniņā. Laimīgam, ar dzīvi apmierinātam cilvēkam Kitija šķiet priecīga, bet nelaimīgam – drūma un noskumusi. Milzīgos Hello Kitty panākumus var skaidrot ar to, ka tam ir vienkāršas līnijas, ikviens, ja vien vēlas, ir spējīgs šādu kaķi uzzīmēt.
Kādu laiku viss gāja ļoti labi, līdz manāmi sāka kristies tirdzniecības apjomi. Kompānija saprata – kaut kas jāmaina! Un Hello Kitty vēsturē sākās būtiskas izmaiņas.
Kompānijas veiktie pētījumi liecināja, ka Kitija patīk ne tikai jaunām meitenēm, bet arī pieaugušām sievietēm. Taču viņas nelabprāt to atzīst, lai citiem nešķistu infantilas.
Tas pamudināja uzņēmumu Sanrio orientēt savas Hello Kitty preces arī uz pieaugušo auditoriju. 90. gados Kitija atguva savu sākotnējo popularitāti. Amizantais kaķenītes purniņš nu bija sastopams arī uz apģērba, automašīnām, lidmašīnām, datoriem, sadzīves tehnikas un pat antivīrusu programmām.
Tiesa, Hello Kitty stāsts ārpus Japānas robežām varēja būt pavisam citāds, ja vien zīmola popularizēšanā nepiedalītos Holivudas zvaigznes. 2002. gadā baltais kaķītis kļuva par zvaigžņu iemīļotāko personāžu. Slavenas aktrises un dziedātājas, tādas kā Britnija Spīrsa, Parisa Hiltone, Kamerona Diaza, Kristīna Agilera u. c. publiski Kitijai atzinās mīlestībā. Sāka klīst baumas, ka slavenais miljardieris Bils Geits bija vēlējies iegādāties japāņu kompāniju pat par 5,6 miljardiem dolāru. Šī iecere tā arī netika realizēta, taču baumas kļuva par lielisku reklāmu Hello Kitty.
Hello Kitty CV
Dzimšanas diena: 1974. gada 1. novembris
Horoskopa zīme: Skorpions
Dzīvesvieta: Londona
Statuss: skolniece
Tuvinieki: mamma, tētis, vecmāmiņa, vectētiņš, dvīņumāsa Mimmija (bantīte uz labās austiņas)
Labākais draugs: kaķis Čokokets
Draugi: aitiņa Fifi, jenots Treisija, pelīte Džo, kaķis Daniels, trusis Ketijs u. c.
Mājdzīvnieki: kaķēns Šarmantais, cūciņa Šablū, kāmītis Cukuriņš
Mīļākais ēdiens: ābolu pīrāgs
Mīļākais sporta veids: teniss
Hobijs: zvaigznīšu un zelta zivtiņu kolekcionēšana