• Franču sporta leģenda: Renault Spider

    Aizraujoši
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    4. jūlijs, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Renault Spider ir sporta automašīna, kura sniedza spēcīgu un neaizmirstamu braukšanas pieredzi. Jau 1995. gadā, kad auto tika prezentēts Ženēvas auto izstādē, Spider izraisīja pārsteigumu un izbrīnu. Renault Sport izstrādātā automašīna atsaucās uz Alpine līniju un tā bezkompromisa modeļiem.

    RENAULT SPORT SPIDER

    Virsbūves slaidais, bet robustais siluets, kā arī plūstošās un izteiktās līnijas liecināja par spēku un eleganci. Centrāli aizmugurē novietotais dzinējs un vieglais alumīnija šasijas rāmis garantēja prieku, braucot pa ceļu, savukārt uz sacīkšu trasēm to nodrošināja Spider Trophy versija. Atbilstoši rodsteru tradīcijai, Spider deva priekšroku vienkāršam un tikai pašam nepieciešamākajam aprīkojumam – sporta sēdekļi, virsbūves stiprinājumi, stūres pastiprinātāji, ABS sistēmas vai apsildes neesamība atspoguļoja atsauci uz autosporta pasauli.

    Auto arī izcēlās ar savu efektivitāti: tam bija Alpine A610 sniegums ar Twingo modeļa vieglo svaru. Automašīna sniedza spēcīgu pieredzi paātrinājuma, bremzēšanas laikā un unikālu saķeres sajūtu, kas neprasīja tiks daudz līdzekļu kā luksus klases sporta auto.

    Renault Spider Saute-vent (bez vējstikla)

    • Izlaiduma gads: 1995
    • Dzinējs: 4 cilindru, rindā 1 998 cm3, 150 ZS pie 6000 apgr./min
    • Transmisija: aizmugurējā piedziņa – 5 ātrumu pārnesumkārba + atpakaļgaitas pārnesums
    • Bremzes: disku bremzes uz četriem riteņiem
    • Izmēri: garums: 3,81 m, platums: 1,83 m, svars: 930 kg
    • Maksimālais ātrums: 210 km/h

    RENAULT SPIDER ar vējstiklu (1999)

    Gadu pēc tam, kad Ženēvas auto izstrādē tika prezentēta versija bez vējstikla, Renault piedāvāja tikpat sportisku Spider versiju ar klasisko vējstiklu. 1995. gadā prezentētais Spider bija bezkompromisa sporta automašīna. Vējstikla vietā tam bija mazs spoileris-plūsmvirzis, kurš izcēla plūstošo un zemo virsbūves līniju.

    Šis aerodinamiskais risinājums aizsargāja pret gaisa plūsmu vai nelielu lietu, taču tas bija nepietiekams drošības līdzeklis, ņemot vērā tipiskus ekspluatācijas apstākļus – braucot lielā ātrumā, bija jālieto ķivere.

    Lai nedaudz “civilizētu” šo stipri vienkāršoto automašīnu (bez apsildes, ABS vai stūres pastiprinātāja), gadu vēlāk Renault piedāvāja versiju ar vējstiklu. Papildus labākai aizsardzībai, tas ļāva uzstādīt mīkstu jumtu aizsardzībai pret lietu.

    Izņemot minētās atšķirības, abas automašīnas bija identiskas: viena aprīkojuma versija, alumīnija šasijas rāmis, uz augšu atveramās durvis, virsbūves drošības stiprinājumi. Centrāli novietotais dzinējs joprojām bija no Clio Williams. Tas Spider versijai sniedza ļoti izdevīgu svara un jaudas attiecību. Šis automobilis sniedza tīru sporta braukšanas prieku, ko tā cienītāji ļoti augstu novērtēja. Vējstikla uzstādīšana automašīnai neatņēma sākotnējo raksturu.

    Renault Spider ar vējstiklu

    • Dzinējs: 4 cilindru, rindā 1 998 cm3, 150 ZS pie 6000 apgr./min
    • Transmisija: aizmugurējā piedziņa – 5 ātrumu pārnesumkārba + atpakaļgaitas pārnesums
    • Bremzes: disku bremzes uz četriem riteņiem
    • Izmēri: garums 3,81 m – platums 1,83 m – svars 965 kg
    • Maksimālais ātrums: 210 km/h

    RENAULT SPIDER TROPHY

    Kopš Renault 8 Gordin kausa izcīņas, kura sākās 1966. gadā, Renault vienmēr ir bijis tā paša modeļa sacīkšu iniciators. Spider Trophy ir lielisks šī stāsta apliecinājums.

    Spider, kuram bija 2 litru Clio Williams dzinējs, kas novietots šķērsām pirms aizmugurējās ass, nekavējoties reaģēja uz vadītāja komandām, pateicoties 150 ZS jaudai un masai, kas nepārsniedza 900 kg. Renault Sport direktors Kristiāns Koncens nolēma īstenot Spider Trophy projektu 1995. gada sezonā, par pamatu ņemot modeli, kas vēl nebija apstiprināts braukšanai pa ceļiem.

    Trophy versijā, kas ir tuva sērijveida modelim, tika ieviestas nozīmīgas dzinēja modifikācijas. Tā jauda tika palielināta līdz 180 ZS, pateicoties tam, ka tika izmantota speciāli izstrādāta iesmidzināšanas sistēma un transmisija ar 6 ātrumu izciļņu pārnesumkārbu. Bremzes ar diviem neatkarīgiem sūkņiem, ko kontrolē no kabīnes, ļāva vadītājam mainīt Spider Trophy iestatījumus un pilnībā izmantot automašīnas stingrā šasijas rāmja priekšrocības.

    Modelis, kas ražots limitēta 90 eksemplāru sērijā, iezīmēja Eiropas F1 pasaules čempionāta sacīkšu atklāšanu.

    Renault Spider Trophy

    • Izlaiduma gads: 1995
    • Dzinējs: 4 cilindru, 1998 cm3 / 180 ZS
    • Transmisija: 6 ātrumu izciļņu pārnesumkārba
    • Piedziņas pārnese: aizmugurējā piedziņa
    • Izmēri: garums: 3,79 m, platums: 1,83 m, svars: 850 kg

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē