Televīziju veido kopā ar znotu
Šonedēļ Kolāta Kuivižu televīzija piedzīvos jau 14. raidījumu.
«Ne Latvijas Radio, ne televīzijā vairs nestrādāju, bet kaut ko līdzīgu joprojām gribas darīt, tāpēc arī man dzima ideja par savu Kuivižu televīziju. Pagaidām tas viss ir tikai hobijs televīzijas žurnāla formātā, kas pasniegts vieglas ironijas un sarkasma mērcē. Visu darām kopā ar manas meitas Elīnas vīru Andri Tihomirovu. Peļņas mums nav. Varbūt ar laiku, ja ļaudīm patiks, kāds mums kaut ko saziedos, bet reklāmas klasiskā izpratnē mūsu televīzijā nebūs,» par savas televīzijas projektu PDz stāsta žurnālists Dzintris Kolāts.
Raidījumā, kas skatāms YouTube, ir rubrikas ar ļoti liriskiem nosaukumiem – Dzirkstošā intervija, Pareizais viedoklis, Ak, skaistā jaunība. Skatāmi un klausāmi ir smieklīgi atgadījumi no agrākiem laikiem un dažreiz – arī Dienas joks. Gadījies arī pa kādam bezmaksas sludinājumam, kurā tiek reklamēti vietējie uzņēmēji. «Krīzes laiks ir devis jaunus iespaidus, varbūt tāpēc nolēmu, ka nepieciešama šāda televīzija.
Cilvēkus, lielākoties Salacgrīvas novada personības, aicinu savas mājas pagalmā uz bluķa, lai stāsta, kas notiek.
Manu raidījumu viesi bijuši gan Swedbank valdes priekšsēdētājs Reinis Rubenis, kurš iebūvējies mūsu novadā, gan aktieris Andris Bulis, kurš nāk no Salacgrīvas. Abi pie manis bijuši pagalmā uz bluķa,» par Kuivižu televīzijas specifiku stāsta Dzintris. Viņš piebilst, ka gadījies arī pie intervējamajiem braukt uz Rīgu. «Biju, piemēram, pie eksprezidenta Raimonda Vējoņa, bijušā premjera, tagad uzņēmēja Māra Gaiļa.»
Cenšas noskaidrot, kam iedot pa purnu
Taujāts, kā izvēlas raidījuma varoņus, Dzintris skaidro: «Tie ir cilvēki, kuri ar savu darbošanās veidu bijuši interesanti pozitīvā vai, iespējams, negatīvā izpausmē. Mēģinām lietas saukt īstajos vārdos, justies brīvi, neformāli. Pa vidu izskan arī dažs necenzēts teiciens, taču tikvien, lai būtu kā rozīnes maizē, nevis visu laiku. Svarīgi, lai cilvēki ir interesanti publikai.»
Kolāts konstatējis, ka sievietes grūtāk pierunāt piedalīties raidījumā, jo viņas esot paškritiskākas. Jau tagad arī esot noskaidrots, kādos jautājumos Kuivižu televīzijas varoņi visbiežāk kļūstot stīvi un nerunīgi.
«Ja pajautāju – kam vajadzētu iedot pa purnu vai ko vajadzētu ielikt cietumā? –, tad atbildes nesagaidīt,» nosmej Dzintris.
Kuivižnieks uzsver, ka viņa projekta mērķauditorija ir cilvēki virs 50 gadu vecuma. Viņaprāt, šie cilvēki sevi nedaudz apdala, jo paši nav aktīvi sociālajos tīklos. «Tiem, kas mazāk lieto internetu, tagad ir iespēja izglītoties. Piemēram, viņi taču var atrast YouTube un ievadīt meklētājā Kolāta Kuivižu televīzija,» tā Dzintris.
Slavenākais kuivižnieks PDz vēl piebilst, ka ne jau tikai sava televīzija aizņem visu viņa ikdienu.
«Uzraksta pa kādam komentāram Rīgas Apriņķa Avīzei, kurai savulaik biju redaktors, esmu pašnodarbinātais un ar Lauku atbalsta dienestu strādāju pie dažiem projektiem, kas skar zvejniecības lietas. Mani mazie ieņēmumi ir maršrutu izveide tūristu grupu vadīšanai pa Ziemeļlatvijas purviem un purvu salām. Arī maršruti uz Sarkanajām klintīm un pa dažādām meža takām,» uzskaita Dzintris Kolāts.