«Uz šīs lomas provēm tika aicinātas daudzas manas kolēģes,» PDz atklāj Latvijas Nacionālā teātra aktrise Indra Burkovska. Taču tieši viņai ar savu talantu izdevies pārliecināt režisori Daci Pūci, ka spēs iemiesoties noslēpumaina vientuļnieka – Jūrnieka – tēlā. Filma Bedre ir aizkustinošs stāsts par maza lauku miestiņa iedzīvotājiem, kur katram ir kāds tumšs un neizrunāts noslēpums.
Arī Jūrniekam, uz kuru apkārtējie noraudzījās ar aizdomām. Burkovska atklāj – šī loma viņai bija īpaša, jo iejutusies ļoti neparastā ampluā. «Šādi cilvēki ir bijuši vienmēr. Sievietes, kas staigāja vīriešu drēbēs un darīja vīriešu darbus, bija arī senos laikos un… tika liktas psihenē. Mums apkārt ir daudz noslēpumu, un mēs nedrīkstam citus nosodīt, jo daudz ko vienkārši nezinām,» atgādina aktrise.
Viņa uzskata, ka Jūrnieka tēls iemieso cilvēka alkas pēc brīvības. «Mēs visi tiecamies pēc iekšējās brīvības.»
Bieži vien cilvēks kļūst iekšēji brīvs tikai tad, kad mirst.
Manuprāt, ir svarīgi atrast šo ceļu uz brīvību, vēl dzīviem esot. Tas ir daudz svarīgāk par to, ka sieviete staigā vīrieša drēbēs,» spriež aktrise. Indra atzīst – trāpīgi, ka viņas tēlam dots tieši Jūrnieka vārds. «Padomju laikos, kad visapkārt valdīja meli un tie bija patiešām briesmīgi, jūra bija vienīgā vieta, kas ļāva tikt pāri Dzelzs priekškaram. Ja cilvēks bija jūrnieks, viņš varēja paraudzīties uz daudz plašāku pasauli.»
Atzinīgus vārdus Burkovska velta filmas Bedre grima māksliniecei Anetei Šidlovskai, kas izveidojusi viņas tēlu: «Šovasar filmējos arī vēsturiskā daudzsēriju mākslas filmā Sisi, kuru veido starptautiska komanda. Parādīju viņu grima māksliniecei Jūrnieka bildi, un viņa to atzinīgi novērtēja. Ar darbu, ko veltījusi manam Jūrnieka tēlam filmā, Anete ir parādīja augstu klasi.»
Līmeni parādīja arī pati aktrise, jo pret savu lomu izturējās ļoti nopietni.
Satikšanās ar filmas galveno varoni Markusu Burkovskas atveidoto Jūrnieku iedvesmo pabeigt sen iesāktu vitrāžu, un šai epizodei Indra pievērsusi lielu uzmanību.
«Filmā redzama īsta vitrāža, kas tika taisīta pēc aktrises Daces Eversas portreta. Gatavojoties lomai, devos uz privātstundām pie vitrāžas mākslinieka Agra Buteļa. Viņš teica, ka tik īsā laikā apgūt vitrāžu izgatavošanas mākslu nav iespējams. Es atbildēju: «Maratonu kopā ar jums noskriet nevaru, bet pirmos simt metrus turēšos līdzi.» Un to arī centos darīt – stiepjot svinu un griežot stiklu. Man bija svarīgi, lai filmā izskatītos, ka es to protu.»
Indra priecājas, ka šajā rudenī viņai darba netrūkst. «Būšu izrādēs Ezeriņš, Jaunā ārsta piezīmes un Revidents. Paldies Dievam, ka cilvēki iet potēties un pērk biļetes uz teātri! Uzskatu, ka teātra uzdevums vēl joprojām ir atbildēt uz jautājumu – kā mums dzīvot tālāk?» saka Burkovska.
«Man ir arī ļoti interesants darbs Dirty Deal Teatro – izrāde par sēnēm. Daudzi Latvijā ir azartiski sēņotāji, es to skaitā.
Gribētu kādreiz aiziet uz mežu kopā ar sēņošanas lietpratēju, jo šķiet, ka ir daudz ēdamu sēņu, kuras vienkārši nezinu. Tā, piemēram, tikai pirms pāris gadiem iemācījos lasīt čigānenes,» atzīst Indra. Vaicāta, kur smeļas enerģiju tik intensīvā darba periodā, Indra atbild: «Pavadot laiku kopā ar saviem mazbērniem, kuri ir kārtīgas atsperes un sniedz man milzīgu prieku.»