Honda Forza 125
Honda inženieri šo universālo modeli radījuši Eiropas tirgum. Tas līdzinās GT klases skūteriem – ir liels un ērts, arī braucot ar pasažieri, manevrēt spējīgs pilsētā un pietiekami ātrs un stabils ārpus tās. Forza dizains veidots, atskatoties uz lielajiem, ātrajiem šosejas brāļiem, tas ir sportisks, šķautņains un agresīvs, ar izteiksmīgu priekšējo un aizmugurējo LED optiku, vējstiklu ar augstuma regulēšanas iespējām, ietilpīgu 48 l bagāžas nodalījumu, kurā var mierīgi ievietot divas pilnizmēra ķiveres un uzlādēt mobilo telefonu.
Spēkrats apgādāts ar informatīvu mērinstrumentu paneli ar lielu un ērti lasāmu tahometru un spidometru un centrālo multifunkcionālo displeju un arī Keyless sistēmu, ko Honda sauc par Smart Key System. Hondas 124,9 cm3 šķidrumdzeses četrtaktu četrvārstu SOHC viencilindra dzinējs ar PGM-FI elektronisko iesmidzināšanas sistēmu attīsta 14,7 ZS pie 8500 apgr./ min, sasniedzot maksimālo 12,5 Nm griezes momentu pie 8250 apgr./min un atbilst Euro4 ekoloģiskajām normām.
Skūters apgādāts ar Start-Stop sistēmu, kas izslēdz dzinēju pēc 3 s dīkstāves un iedarbina to pēc gāzes roktura pagriešanas, CVT transmisiju, un, pateicoties pārdomātai spēkstacijas konstrukcijai ar pazeminātas berzes tehnoloģiskiem risinājumiem dažādos mezglos, degvielas patēriņš ir 2,3 l/100 km.
Ar 11,5 l degvielas tvertni apgādātais Forza ar vienu uzpildi spēj pārvarēt līdz 500 km lielu attālumu.
Honda šasija sastāv no tērauda rāmja, 33 mm teleskopiskās dakšas priekšā un diviem regulējamiem amortizatoriem aizmugurē. Šasijas ģeometrija piemērota gan ļoti lēnai kustībai pilsētā, gan arī ātriem (maksimāli gandrīz 130 km/h) šosejas pārbraucieniem. Bremžu sistēma sastāv no viena diska priekšā un viena aizmugurē, kā papildaprīkojums pieejams arī ABS. Honda garums ir 2135 mm, sēdekļa augstums 780 mm, svars (ABS versijai) 158 kg, riteņu diametrs – 15 collas priekšējam, 14 collas aizmugurējam.
Yamaha NMAX 125
Pretstatā dārgajam Honda Forza Yamaha pozicionē savu krietni lētāko NMAX kā pilsētas skūteri (lai gan ir 125 km/h maksimālais ātrums). Taču lētāks nenozīmē sliktāks, NMAX spēkstacija ir ne mazāk tehnoloģiski advancēta – 125 cm3 šķidrumdzeses četrtaktu četrvārstu SOHC viencilindra dzinējs ar maināmu gāzu sadales sistēmu, elektronisko degvielas iesmidzināšanu attīsta 12 ZS pie 7500 apgr./min, sasniedzot maksimālo 11,7 Nm griezes momentu pie 7250 apgr./min.
Pateicoties NMAX mazajai 127 kg masai un progresīvajiem tehniskajiem risinājumiem, degvielas patēriņš arī ir ļoti pieticīgs – 2,19 l /100 km.
Sportiskā estētikā veidotais spēkrats ir kompaktāks, šaurāks un slaidāks par Honda, arī vējstikls ir zemāks, riteņu diametrs – 13 collas. Bagāžas nodalījumā ievietojas viena pilnizmēra ķivere, taču priekšpusē ir vēl divi nelieli mantu nodalījumi sīklietām. Yamaha šasija konstrukcijas ziņā līdzinās Honda Forza, tērauda rāmis, teleskopiskā dakša priekšā un divi amortizatori aizmugurē, disku bremzes priekšpusē un aizmugurē, taču ABS šeit jau ir kā standartaprīkojums.
Visas iepriekšminētās īpašības un zemais smaguma centrs rezultējas teicamā skūtera vadāmībā un manevrētspējā. NMAX aprīkots ar LED optiku un minimālisma stilā veidotu ciparu mērinstrumentu paneli. Yamaha garums ir 1955 mm, sēdekļa augstums 765 mm, degvielas tvertne 6,6 l.
Suzuki Burgman 125
Trešās paaudzes Suzuki Burgman ir lielāks, smagāks, komfortablāks un dārgāks par Yamaha NMAX, taču ne tik dārgs kā Honda Forza. Suzuki, līdzīgi kā Yamaha, pozicionē Burgman kā pilsētas skūteri, tā galvenais jājamzirdziņš ir pārdomāta ergonomika, komforts un bagāžas glabāšanas iespējas.
Līdzīgi kā Honda, arī šeit zem sēdekļa 41 l bagāžas nodalījumā ievietojas divas pilnizmēra ķiveres
Zem stūres ir vairākas tilpnes ar kopējo 5,5 l ietilpību, turpat pieejama arī 12 V pieslēgvieta. Šasija un dzinējs Burgman ir žanra klasika – 125 cm3 šķidrumdzeses četrtaktu četrvārstu SOHC viencilindra dzinējs ar elektronisko degvielas iesmidzināšanas sistēmu, ievietots tērauda rāmī ar teleskopisko dakšu priekšpusē un diviem amortizatoriem ar atsperes cietības regulēšanas iespēju aizmugurē, diska bremzēm un opcionālo Nissin ABS sistēmu.
Priekšējā riteņa diametrs ir identisks NMAX un ir 13 collas, taču pakaļējais ir tikai 12 collas. Vējstikls salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeli nu ir par 11 cm augstāks. Mērinstrumentu panelis ir ar lielu, analogu tahometru un spidometru un centrālo multifunkcionālo displeju. Ražotājs sola, ka ar vienu litru Burgman 125 spēj pārvarēt ne mazāk kā 34 km.
Arī šim modelim, pateicoties zemajam sēdekļa augstumam, zemajam smaguma centram un šasijas ergonomikai, manevrēšana mazos ātrumos nesagādā it nekādas grūtības. Dzinēja jauda ir 12,3 ZS pie 9000 apgr./min, bet maksimālais griezes moments ir 10,80 Nm pie 6500 apgr./min. Suzuki garums ir 2055 mm, sēdekļa augstums 735 mm, svars 159 kg ,degvielas tvertne 10,5 l.
Vespa 946
946 – ļoti dārga un ekskluzīva itāliešu koncerna Piaggio radīta rotaļlieta gardēžiem. Izdzirdot vārdu Vespa, uzreiz iedomājamies stilīgu retro dizainu un to, ka stils prevalē pār funkcionalitāti, kaut patiesībā sākotnēji Vespa skūteri bija funkcionāli un utilitāri darba zirdziņi Otrā pasaules karā izpostītajā Itālijā. Šeit nav it nekādas līdzības ar iepriekš apskatītajiem Japānas motobūves gigantu lolojumiem, Vespa ir ar savu, gadu desmitiem izkoptu individualitāti un vēsturiskām atsaucēm.
Nekā lieka – elegants, minimālistisks retro dizains, kur katra detaļa ir rūpīgi pārdomāta.
Sviru vienpusējā priekšējā balstiekārta, dzinēja gaisa dzesēšanas sistēma, hromēti spoguļi un bagāžnieks šeit sadzīvo ar inovatīvu ASR kontroles elektronisko sistēmu, kas nepieļauj un novērš pakaļējā riteņa saķeres zudumu, disku bremzēm ar ABS standartaprīkojumā, avangardisku LCD ciparu mērinstrumentu paneli, tērauda virsbūves paneļus ar alumīnija apdares detaļām.
Šeit gandrīz nekur neatradīsim plastmasas detaļas. 946 ir apgādāts ar LED priekšējo un aizmugurējo optiku, LED virzienrādītājiem. Vespa 946 modelim ir 125 cm3 viencilindra četrtaktu gaisa dzeses dzinējs ar trim vārstiem un elektronisko iešprices sistēmu.
Tā jauda ir 11,5 ZS pie 8750 apgr./min, bet griezes moments ir 9,9 Nm pie 7750 apgr./min, degvielas patēriņš ir viens no mazākajiem klasē – ar 1 l iespējams nobraukt līdz pat 50 km. Skūters spējīgs sasniegt 93 km/h ātrumu. Vespa garums ir 1770 mm, sēdekļa augstums 805 mm, svars 147 kg, riteņu diametrs 12 collas un degvielas tvertnē saiet 8,5 l benzīna.
Piaggio Medley 125S ABS
Viegls, praktisks ar lieliem riteņiem, modernām tehnoloģijām apgādāts un samērā labā cenu kategorijā. Spēkrata sirds ir jaunais koncerna izstrādātais i-Get 124,5 cm3 šķidrumdzeses četrtaktu četrvārstu viencilindra dzinējs ar degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas pie 8250 apgr. attīsta 12,6 ZS jaudu un pie 6500 apgr. sasniedz 11,5 Nm lielu griezes momentu.
Par vienu no svarīgākajiem uzdevumiem, konstruējot šo dzinēju, bijis trokšņu līmeņa samazinājums, kas panākts, pateicoties gultņu izmantošanai katrā rotējošajā daļā. Tas ir aprīkots ar Start-Stop atslēdzamu sistēmu, kas aptur dzinēju pēc 4 s darbības brīvgaitā.
Ar vienu degvielas litru Medley spēj nobraukt 47,5 km.
Skūtera šasija sastāv no teleskopiskās priekšējās dakšas un dubultiem, regulējamiem aizmugures hidrauliskiem amortizatoriem, 16 collu priekšējo riteni ar 260 mm diska bremzi un 14 collu aizmugurējo, ar 240 mm bremžu disku un divu kanālu Bosch ABS sistēmu. Medley spēj sasniegt110 km/h lielu ātrumu, tā garums ir 2020 mm, sēdekļa augstums 787 mm, svars 138 kg degvielas tvertne 7 l.
Gilera Runner ST125
Runner ir izteikti sportisks skūteris. Ražotāja devīze: «Skūteris ar motocikla dvēseli.» Kaut šī paaudze ir tirgū jau daudzus gadus, tā nav zaudējusi savu pievilcību, sportbaikam līdzīgais veidols ar agresīvo dizainu, augstais klīrenss un sacīkšu spēkratiem raksturīgā apgrieztā priekšējā teleskopiskā dakša neatstāj vienaldzīgu nevienu sportiskā stila piekritēju.
Arī Runner mērinstrumentu panelis veidots līdzīgi sacīkšu motocikliem.
Cietā, stingrā šasija ar samērā augsto centrālo tuneli un dubulto tērauda rāmi, 35 mm apgrieztā hidrauliskā dakša, dubultie aizmugures hidrauliskie amortizatori un disku bremžu sistēma ar lielo 240 mm priekšējo bremžu disku, 13 un 14 collu riteņiem aizmugurē un priekšā padara spēkratu par īstu pilsētas karali.
124 cm3 šķidrumdzeses četrtaktu četrvārstu SOHC viencilindra LEADER dzinēju, pretstatā pārējiem iepriekš apskatītajiem skūteriem, ar degmaisījumu apgādā karburators. Tas palīdz attīstīt pilnus 15 ZS pie 9750 apgr/min, sasniedzot maksimālo 12 Nm griezes momentu pie 8000 apgr./min. Skūtera maksimālais ātrums tuvojas teju 130 km/h, un tam degvielas tvertne ir 8,7 l.
Rezumējums
Kāds ir teicis, ka par gaumi nestrīdas. Šķiet, šo skūteru privilēģija ir iepatikties atšķirīgu stilu piekritējiem. Katram labākais būs tam atbilstošākais. Meklējiet, un atradīsit!