Lai mazais spētu izvairīties no divdomīgām situācijām, viņam māca saprast, ar ko atšķiras nevainīgs apskāviens no agresīva satvēriena? Ko darīt, ja bērnam nepatīk, ka citi pieaugušie vai vienaudži viņu bučo? Bērnam atgādina, ka viņa ķermenis ir kas īpašs, tas pieder tikai viņam, un citiem nav tiesību darīt tam pāri. Tieši tāpat bērnam jāsaprot, ka viņš nedrīkst kaitēt citu cilvēku ķermenim.
Stāstiet bērnam, ka labie pieskārieni ir tie, kas liek smaidīt un ļauj sirsniņai justies iepriecinātai, piemēram, kad bērns sēž mammai klēpī, kad viņš sadodas rokās ar draugiem, kad pietur mazo brāli pie rociņas, lai palīdzētu viņam iemācīties staigāt. Taču ir arī sliktie pieskārieni, kas liek noskumt un bēdāties, piemēram, sāpīgie pieskārieni, kad kāds iesit, pagrūž, rauj aiz matiem vai iekniebj. Taču var būt sliktie pieskārieni, kas neliek sajust sāpes, bet vienalga ir mulsinoši un nepatīkami. Tā notiek reizēs, kad kāds vēlas pieskarties bērna ķermeņa intīmajām vietiņām. Bērnam māca, ka ķermenī ir vietas, kurām drīkst ļaut pieskarties citiem cilvēkiem, piemēram, sadoties rokās, noglāstīt galvu. Bet ķermeņa intīmajām vietiņām, piemēram, krūtīm, dupsim u.c., neviens cits pieskarties nedrīkst. Lai tā nenotiktu, bērnam māca šādās situācijās teikt: «Nedari tā, man tas nepatīk! Ja tu nepārtrauksi, es par to pastāstīšu!» Mudiniet bērnu vienmēr par to pastāstīt vecākiem vai citam uzticamam pieaugušajam, arī tad, ja sliktos pieskārienus izmanto pazīstams cilvēks.
!!! Pētījumos pierādīts, ka lielākoties bērnus seksuāli izmanto nevis sveši, nepazīstami cilvēki, bet gan kāds bērna tuvinieks vai pazīstams cilvēks, piemēram, kaimiņš, treneris, ģimenes draugs.
Citi lasa
Saistītās saites: