Karalienes Mērijas Universitātē Londonā (Queen Mary University of London) tika veikts pētījums, kurā analizēja atšķirības vīriešu un sieviešu redzējumā, rādot dažādus attēlus no filmām vai mākslas darbiem. Secinājumi?
Lai gan sievietes izdarīja mazāk acu kustību nekā vīrieši, viņu skatījums bija ilgstošāks un aptvēra plašāku laukumu.
Atšķirības jo īpaši varēja novērtēt, rādot attēlus ar cilvēkiem. Ja bildēs bija pārītis, gan vīrieši, gan sievietes vairāk skatījās tieši uz sieviešu dzimuma pārstāvēm. Turklāt vīriešu skatiens, acs, vairāk analizēja seju, savukārt sievietes novērtēja arī pārējo ķermeni.
Cilvēka acis tiek pievērstas tai daļai, kas sniedz visvairāk informācijas, savukārt novēršas no zonām, kas ietver iespējamus draudus vai briesmas. Kad pētījuma dalībniekiem lūdza sameklēt draudus, vīrieši izveidoja tiešu acu kontaktu ar sejām bildēs, bet sievietes skatu drīzāk mēdza nolaist, raugoties vairāk uz degunu vai muti.
Pētnieki apstiprināja, ka šāda sieviešu rīcība varētu būt izskaidrojama ar jutīgumu un pat bailēm no negatīvām sekām, izveidojot tiešu acu kontaktu.
Savukārt citā pētījumā, kurā 5 nedēļu periodā piedalījās gandrīz 500 dalībnieku, tika atklāts, ka sievietes ir tendētas skatīties vairāk uz sejas kreiso pusi, tomēr izpēta visu seju daudz rūpīgāk, nekā to dara vīrieši. Pētnieku komanda novēroja, ka iespējams noteikt dalībnieka dzimumu līdz pat 80 procentu precizitātei, balstoties tikai uz «skenēšanas modi», kādu tas izmantojis, veroties uz seju.
Avots: University of Queen Mary London, Science Daily, 2016. November.